Εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα έχουν διέλθει απο τη γέφυρα της τεχνητής λίμνης του Πολυφύτου μέσα στα 40 χρόνια ζωής της. Πρόκειται για τη γέφυρα που συνδέει τη Δυτική Μακεδονία με τη Θεσσαλία και αποτελεί σήμα κατατεθέν για την περιοχή.
Από το 1973 έχει να συντηρηθεί ουσιαστικά η Υψηλή Γέφυρα Σερβίων της τεχνητής λίμνης “Πολυφύτου” και μετά από περίπου 40 χρόνια η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας προχωρά σε μελέτη για την στατική επάρκεια της γέφυρας και τη συντήρησή της.
Σύμφωνα με τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Κώστα Αναγνώστου θα προκηρυχθεί διαγωνισμός από τον οποίο 3 μελέτες θα επιλεγούν μετά από χρόνο εκπόνησης 300 ημερών.
“Έχουν περάσει αρκετά χρόνια που δεν έχει συντηρηθεί η γέφυρα με τον τρόπο που πρέπει. Συντηρήσεις έγιναν σε όλα αυτά τα χρόνια, αλλά μόνο στο κατάστρωμα, οπότε εικάζουμε ότι είναι απαραίτητες κι άλλες εργασίες που θα την αναβαθμίσουν και ουσιαστικά και αισθητικά” λέει ο κ. Αναγνώστου και προσθέτει “θα ελέγξουμε την ποιότητα του σκυροδέματος, τις καταπονήσεις, θα δούμε ποιες συμπληρώσεις χρειάζονται στις στηρίξεις και ότι άλλο χρειαστεί για να την επαναφέρουμε στην αρχική συνθήκη”.
Η μελέτη αφορά στον έλεγχο της στατικής επάρκειας και των λοιπών δομικών στοιχείων της γέφυρας κι έχει να κάνει με τη χαρτογράφηση του φορέα, τα προβλήματα στην κυκλοφορία και άλλες κακοτεχνίες που υπάρχουν και δεν είναι ορατές.
“Είναι ένα εγχείρημα σοβαρό γιατί η περιοχή μας με τους σεισμούς του ‘95, αλλά και τις φορτίσεις της γέφυρας με το κλείσιμο των Τεμπών δέχθηκε μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο” καταλήγει ο κ. Αναγνώστου.
Σωκράτης Μουτίδης