Μη οικονομικά βιώσιμο ένα νέο δημοτικό υπόγειο παρκινγκ στο κέντρο της Κοζάνης σύμφωνα με τη μελέτη του ΣΒΑΚ

5 Min Read

Ένα ξεχωριστό  κεφάλαιο αφιερώνει το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Κοζάνης για τις θέσεις στάθμευσης της Κοζάνης, για τις οποίες έχει χυθεί αρκετό μελάνι τις τελευταίες μέρες.

Σύμφωνα λοιπόν  με την  πρόταση κυκλοφοριακών παρεμβάσεων για το Δήμο Κοζάνης, προτείνεται η απαγόρευση στάθμευσης σε συγκεκριμένες περιοχές του κέντρου της πόλης. Ο αριθμός των θέσεων ανέρχεται σε 847 και οι σημαντικότεροι δρόμοι, στους οποίους καταργείται η στάθμευση είναι:

- Advertisement -

– Στην οδό Θερμοπυλών, όπου χάνονται 34 θέσεις στάθμευσης

– Στην οδό Φιλίππου Β’, όπου χάνονται 15 θέσεις στάθμευσης

– Στην οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου, όπου χάνονται 39 θέσεις στάθμευσης

– Στην οδό Ι. Τράντα, όπου χάνονται 76 θέσεις στάθμευσης

– Στην οδό Ελ. Βενιζέλου, όπου χάνονται 58 θέσεις στάθμευσης

– Στην οδό 11ης Οκτωβρίου, όπου χάνονται 60 θέσεις στάθμευσης

-Στην πλατεία Λασσάνη, όπου χάνονται 35 θέσεις στάθμευσης

– Στην οδό Αρχελάου, όπου χάνονται 47 θέσεις στάθμευσης

– Στην οδό Μητροπολίτη Φωτίου, όπου χάνονται 41 θέσεις στάθμευσης

– Στην οδό Φον Κοζάνη, όπου χάνονται 37 θέσεις στάθμευσης

– Στην οδό Γεωργάκη Ολυμπίου, όπου χάνονται 15 θέσεις στάθμευσης

– Στην οδό Ρήγα Φεραίου, όπου χάνονται 13 θέσεις στάθμευσης

– Στην οδό Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, όπου χάνονται 17 θέσεις στάθμευσης

-Στην οδό Επισκόπου Βενιαμίν, όπου χάνονται 39 θέσεις στάθμευσης

– Στην οδό Αυλιώτη, όπου χάνονται 15 θέσεις στάθμευσης

– Στην οδό Δαναών, όπου χάνονται 21 θέσεις στάθμευσης

– Στην οδό Μάρκου Σιακαβάρα, όπου χάνονται 19 θέσεις στάθμευσης

-Στην οδό Στάμκου Αναστασίου, όπου χάνονται 19 θέσεις στάθμευσης

– Στην οδό Μοσχοπόλεως, όπου χάνονται 16 θέσεις στάθμευσης

–  Στην οδό Ρουσιάδη, όπου χάνονται 36 θέσεις στάθμευσης

Μη βιώσιμο ένα νέο δημοτικό υπόγειο πάρκινγκ

Στη μελέτη εξετάζεται το σενάριο κατασκευής υπόγειου χώρου στάθμευσης χωρητικότητας 500 θέσεων στο κέντρο της πόλης.

Σύμφωνα με το οικονομικό μοντέλο που αναπτύσσεται το κόστος κατασκευής θα έφτανε τα 6εκ. ευρώ και λόγω της δανειοδότησης και τους κόστους λειτουργίας παρά τα έσοδα από τους χρήστες  το υπόγειο παρκινγκ θα ήταν ζημιογόνο μέχρι και το 2036.

Όπως αναφέρουν οι μελετητές το σενάριο κατασκευής υπόγειου χώρου στάθμευσης από το Δήμο Κοζάνης είναι μη βιώσιμο οικονομικά. Επιπρόσθετα, μία τέτοια λύση θα είχε χρονικό ορίζοντα υλοποίησης μεταξύ 5 και 10 ετών (μελέτη – δημοπράτηση – κατασκευή).

Η πρόταση του ΣΒΑΚ

Για το λόγο αυτό η μελέτη αναφέρει πως  ο Δήμος θα πρέπει να αναζητήσει συνέργειες με τους υφιστάμενους ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης για την παροχή θέσεων στάθμευσης στους δημότες και στους επισκέπτες της Κοζάνης.

Σήμερα υπάρχουν 358 ελεύθερες θέσης στάθμευσης για τις οποίες προτείνεται η μίσθωση από τη μεριά του δήμου. Στο σενάριο που ο δήμος αξιοποιήσει τις θέσεις αυτές με αντίστοιχο τρόπο με αυτόν που είχε προβλεφθεί στο σενάριο κατασκευής ενός νέου υπόγειου σταθμού στάθμευσης θα είναι μια λύση η οποία μπορεί να σταθεί οικονομικά χωρίς να επιβαρύνει τα οικονομικά του Δήμου.

Δημιουργία περιφερειακών χώρων στάθμευσης για την συγκράτηση των αυτοκινήτων στην περίμετρο της πόλης

Σε άλλο τμήμα της μελέτης αναφέρεται πως επίσης προτείνεται η δημιουργία υπαίθριων χώρων στάθμευσης στις εισόδους της πόλης ώστε να αφήνουν τα οχήματά τους οι επισκέπτες, αλλά και οι κάτοικοι, ώστε να μειωθεί η κυκλοφορία των οχημάτων στο εσωτερικό της πόλης, αλλά και η ζήτηση για στάθμευση.

Οι μετακινούμενοι θα εξυπηρετούνται με την αστική συγκοινωνία για τις μετακινήσεις τους προς το κέντρο της  πόλης, ή με τα πόδια ή το ποδήλατο καθώς θα δημιουργηθούν πράσινες διαδρομές που θα προσεγγίζουν τους σημαντικότερους πόλους έλξης.

Οι θέσεις στις οποίες προτείνεται η δημιουργία των χώρων στάθμευσης είναι: επί της οδού Ανδ. Παπανδρέου (στη διασταύρωση με την οδό Δημ. Παπανικολή), στη διασταύρωση των οδών Ιωνίας και Κολοκοτρώνη, στη διασταύρωση των οδών Λαρίσης και Μουσσών, στην Επ. οδό Αλεξάνδρειας – Κοζάνης (στο τέλος του αστικού ιστού), και στον υφιστάμενο χώρο στάθμευσης που βρίσκεται στην οδό Μοναστηρίου (βόρεια της πόλης). Οι 5 αυτοί χώροι στάθμευσης βρίσκονται στις 5 κεντρικές εισόδους και εξυπηρετούνται από πολλές λεωφορειακές γραμμές.

Μοιραστείτε την είδηση