Ο κακός χαμός στις Σχολές Οδηγών για το μπέρδεμα στα διπλώματα

5 Min Read

«Έσπασαν» τα τηλέφωνα των σχολών οδήγησης της Κοζάνης από το πρωί της Πέμπτης από κατόχους διπλωμάτων οδήγησης οι οποίοι ζητούσαν πληροφορίες για το πως θα αποκτήσουν «αυτόματα» το δίπλωμα δικύκλου κατηγορίας Α1. Αιτία στάθηκε η παρερμήνευση της ρύθμισης του Υπουργείου Μεταφορών, η οποία προβλέπει την αλλαγή εσωτερικών διατάξεων (όπως την εκτύπωση των διπλωμάτων) και όχι την αυτόματη ικανότητα οδήγησης δικύκλου αυτόματου έως 125 κ.ε. αν κάποιος διαθέτει δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου τύπου «Β».

«Δεχτήκαμε τηλέφωνα, μηνύματα, email από δεκάδες κόσμου που μπερδεύτηκαν από δημοσιεύματα που κυκλοφόρησαν. Το Υπουργείο μετά από κάποιες ώρες εξέδωσε ανακοίνωση που έβαζε τα πράγματα στην θέση τους, γιατί δεν είναι δυνατόν κάποιος που δεν έχει εκπαιδευτεί να οδηγεί δίκυκλο να μπορεί αυτόματα να έχει δίπλωμα! Με το ίδιο σκεπτικό κάποιος που έχει πιστοποιητικό αγγλικής γλώσσας να μπορεί να μιλάει αυτόματα και ισπανικά» τόνισε μιλώντας στον «Χ» ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτών Σχολών Οδηγών Δυτικής Μακεδονίας Κώστας Λιούφης.

- Advertisement -
Το συγκεκριμένο δίκυκλο θεωρείται ηλεκτρικό πατίνι

Η είδηση πάντως, «γλύκανε» πολλούς κατόχους διπλώματος οδήγησης να θελήσουν να οδηγήσουν δίκυκλο έως 125 κ.ε. χωρίς καν να σκεφτούν ότι δεν έχουν εκπαιδευτεί για κάτι τέτοιο. Σε κάποιες χώρες της Ευρώπης, επιτρέπεται η οδήγηση δικύκλου μέχρι 50 κ.ε. αν κατέχουν δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου, τα αποτελέσματα όμως φαίνονται το καλοκαίρι στα ελληνικά νησιά με πολλά ατυχήματα τουριστών που βρίσκουν την ευκαιρία επειδή τους δίνει το δικαίωμα ο νόμος, να οδηγούν δίκυκλα χωρίς να έχουν έρθει ποτέ σε επαφή με αυτά. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με τις μηχανές ATV (γουρούνες) οι οποίες απαγορεύεται να κυκλοφορούν εντός αστικού ιστού και σε μη αγροτικό οδικό δίκτυο. Παρόλα αυτά, στα ελληνικά νησιά αλλά και στην Κοζάνη οι γουρούνες κυκλοφορούν κανονικά.

«Αν συμβεί στην Ελλάδα κάτι ανάλογο με αυτό που ισχύει στις άλλες χώρες θα πρέπει να ενταχθεί στο πλαίσιο της μικροκινητικότητας όπως λέει το Υπουργείο. Δηλαδή στην κατηγορία όπου θα μπουν και τα πατίνια και τα ηλεκτρικά δίκυκλα που κυκλοφορούν χωρίς έλεγχο στα πεζοδρόμια, στους δρόμους και κόντρα τους μονόδρομους. Ο νόμος δεν τους υποχρεώνει να φορούν κράνος και γενικά δεν προβλέπεται παράβαση γιατί θεωρούνται…πεζοί. Ήδη το Υπουργείο μελετά τις αλλαγές στο νομικό πλαίσιο για να αλλάξουν αυτά και να θεωρούνται όσα έχουν σέλα ότι υπόκεινται στον Κ.Ο.Κ. και στα πατίνια να υπάρξει περιορισμός της δύναμής τους. Μην ξεχνάμε ότι δεν προβλέπεται ούτε καν ασφάλιση γι αυτά τα οχήματα αν δηλαδή προκληθεί ζημιά υπάρχουν ζητήματα γιατί υπάρχει νομοθετικό κενό» τονίζει ο κ. Λιούφης.

Στόχος του Υπουργείου Μεταφορών για να περιορίσει τα ατυχήματα με τα πατίνια, είναι να θεσπίσει νομικό πλαίσιο για να περιοριστεί η δύναμη τους.

Η ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών μετά τον σάλο που προκλήθηκε

Με αφορμή την Κοινή Υπουργική Απόφαση (A3/Οικ. 56475/6635) που συνυπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και αφορά στην προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ για τις άδειες οδήγησης, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης.

Συνεπώς δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους  όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης.

Τα τετράτροχα ATV (γουρούνες) απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε μη αγροτικούς δρόμους με νόμο που ισχύει εδώ και δυο χρόνια.

Έτσι, με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και συνεπώς, τα σχετικά δημοσιεύματα, καθώς και τυχόν σκόπιμες και παραπλανητικές αντιδράσεις φορέων, δεν έχουν καμία βάση.

Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη μικροκινητικότητα.

 

Σωκράτης Μουτίδης

Μοιραστείτε την είδηση