Καθημερινά δρομολόγια για δεκάδες βαρέα οχήματα
Καθημερινά είναι τα δρομολόγια που κάνουν δεκάδες φορτηγά μεταφέροντας λιγνίτη από τα ορυχεία της περιοχής (Προσήλιο, Μελίτη και Αχλάδα) κυρίως προς το εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας με λιγνίτη REK Bitola (στο Μοναστήρι).
Εδώ και περίπου 1,5 χρόνο υπάρχει σχετική συμφωνία ανάμεσα στην Ελλάδα και στην Βόρεια Μακεδονία με τη χώρα μας να εξάγει λιγνίτη και αρκετές φορές να εισάγει ρεύμα.
Από τα παράδοξα, ειδικά αν αναλογιστούμε πως ένα από τα βασικά επιχειρήματα για τη διακοπή της λιγντικής παραγωγής είναι το υψηλό κόστος των ρύπων και την ίδια ώρα η χώρα μας πληρώνει τα δικαιώματα ρύπων για την ενέργεια που εισάγει από την γειτονική χώρα, σαν να γινόταν εδώ η παραγωγή.
Καθημερινή η μεταφορά λιγνίτη από την περιοχή στο Μοναστήρι
Το θέμα της μετακίνησης κομβόι φορτωμένων βαρέων οχημάτων από την πολύπαθη γέφυρα των Σερβίων με τις όποιες επιπτώσεις μπορεί αυτό να δημιουργήσει ανέδειξε ο Αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών Έργων Χάρης Γκοβεδάρος. Τα οχήματα μεταφέρουν μεταφορά λιγνίτη προς το Μοναστήρι (Μπίτολα) τόσο από το ορυχείο στο Προσήλιο όσο και από άλλα ορυχεία.
Κομβόι βαρέων οχημάτων στη γέφυρα των Σερβίων
Όπως ανέφερε ο κ. Γκοβεδάρος, ενημερώθηκε πριν λίγες μέρες από αγρότες της παραλίμνιας περιοχής του Δήμου Σερβίων ότι κομβόι βαρέων οχημάτων διήλθε από τη γέφυρα Σερβίων με προορισμό τη γειτονική χώρα.
Το επόμενο πρωί μαζί με στελέχη της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας και στο πλαίσιο προγραμματισμένης ενημέρωσής, ο κ. Γκοβεδάρος επισκέφθηκε τη γέφυρα Σερβίων στο άκρο του προβόλου στο οποίο έγινε η τοπική ενίσχυση.
Όπως περιέγραψε ο κ. Γκοβεδάρος εν συνεχεία κατευθυνθήκαν με προορισμό το ορυχείο λιγνίτη της Μ.Ε.Τ.Ε. στο Προσήλιο, όπου ένα χιλιόμετρο περίπου πριν την είσοδο του ορυχείου αντίκρισαν κομβόι περίπου δεκαπέντε σταθμευμένων βαρέων οχημάτων τα οποία ήδη είχαν φορτωθεί με λιγνίτη και ανέμεναν και άλλα για να φορτωθούν και εν συνεχεία να αναχωρήσουν μαζί με προορισμό τα Σκόπια διερχόμενα από τη γέφυρα Σερβίων.
Σε άμεση συνάντηση με τον υπεύθυνο του ορυχείου έγινε ενημέρωση-υπενθύμιση για τα επιτρεπόμενα όρια διέλευσης της γέφυρας (μέγιστο μικτό βάρος 40tn, μέγιστη ταχύτητα 40km/h και ελάχιστη απόσταση μεταξύ βαρέων οχημάτων 100m) για τα οποία άλλωστε υπάρχει η αντίστοιχη σήμανση. Η ανταπόκριση του υπευθύνου ήταν άμεση και προσφέρθηκε να βοηθήσει στο κομμάτι της ενημέρωσης των οδηγών και της εταιρείας για την οποία μεταφέρουν το λιγνίτη.
Εξαγωγή λιγνίτη
Η μεταφορά λιγνίτη από ορυχεία της περιοχής στη γειτονική χώρα θα συνεχιστεί και το επόμενο χρονικό διάστημα. Άλλωστε από το 2022 υπάρχει διακρατική συμφωνία από το 2022, με το λιγνίτη να προορίζεται κυρίως για το εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας με άνθρακα REK Bitola (στο Μοναστήρι) με ορισμένες ποσότητες να παρέχονται επίσης για το REK Oslomej.