O σχεδιαστής του νέου λογότυπου του Δήμου Κοζάνης Γιώργος Βεργουλιάδης εξηγεί το σκεπτικό του (από το designmag)

3 Min Read

Στα τέλη του 2014, ο Δήμος Κοζάνης αποφάσισε ότι είχε έλθει ο καιρός να σχεδιάσει από την αρχή την ταυτότητά του. Χρειάστηκαν δυο χρόνια περίπου για να γίνει η προκήρυξη του διαγωνισμού και μάλιστα σε πρώτη φάση κηρύχθηκε άγονος και χρειάστηκε να προκηρυχθεί ξανά. Αυτή τη φορά η οργάνωση υπήρξε σοβαρότερη, το έπαθλο υπερδιπλασιάστηκε (σε €5.000 από τα €2.000 που ήταν αρχικά) και θεσπίστηκαν χρηματικά έπαθλα για τον δεύτερο και τον τρίτο. Επίσης δημιουργήθηκε εξαμελής κριτική επιτροπή με σημαντικά ονόματα και πλειοψηφία από γνώστες του αντικειμένου. Συγκεκριμένα η κριτική επιτροπή είχε για πρόεδρό της τον Στέργιο Δελιαλή και μέλη της δύο δημοτικούς συμβούλους, έναν εκπρόσωπο του τμήματος Βιομηχανικού Σχεδιασμού του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας και δυο ακόμα γραφίστες (τους Κωνσταντίνο Καλογήρου και Παντελή Τουτουνόπουλο).

Αυτή η κριτική επιτροπή, αφού εξέτασε τις υποβληθείσες προτάσεις αποφάσισε ότι νικητής του διαγωνισμού είναι ο Γιώργος Βεργουλιάδης με την πρόταση που υπέβαλε, εμπνευσμένη από την πόλη, την ιστορια της, το φυσικό και τον πολιτιστικό της πλούτο. Επικοινωνήσαμε με τον νικητή και μάθαμε ότι η ανάρτηση που κάναμε από αυτές τις σελίδες υπήρξε και η πηγή πληροφόρησής του.

- Advertisement -

«Στόχος μου ήταν ο λιτός και αφαιρετικός σχεδιασμός που προσδίδει μεγάλες δυνατότητες χρήσης του λογοτύπου, και παράλληλα συμβαδίζει με τον εκσυγχρονισμό της πόλης, η οποία τα τελευταία χρόνια υλοποίησε έργα (κτίριο δημοτικής βιβλιοθήκη, ανάπλαση κεντρικής πλατείας,κ.α.) τα οποία την κατατάσσουν επάξια δίπλα στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές πόλεις» μας λέει ο Γιώργος Βεργουλιάδης και συνεχίζει «Η πόλη αντιπροσωπεύεται μέσω του αρχιγράμματος Κ (Κοζάνη), η ιστορία της από το ρολόι κορωνίδα στη κεντρική πλατεία αυτής Μ (Μαμάτσιος) -άτυπη ονομασία εκ του ευεργέτη της πόλης-, ο φυσικός της πλούτος από το φυτό κρόκος που καλλιεργείται στην περιοχή και τέλος ο πολιτιστικός πολιτισμός της μέσω των φανών που μέσα στη φλόγα τους εσωκλείουν όλη την πολιτιστική ιστορία του τόπου».

Ο φορμαλισμός των δύο τυπογραφικών στοιχείων Κ & Μ επιτυγχάνεται μέσω της ενοποίησης των απολήξεών τους με οριζόντιες γραμμές καταλήγοντας σε δύο ορθογώνια τρίγωνα σχεδιασμένα απόλυτα γεωμετρικά. Παράλληλα, η αναστροφή του γράμματος «Κ» (Κοζάνη) αποδίδει το γράμμα Μ (Μαμάτσιος), ενώνοντας τα δύο στοιχεία σε ένα σύμβολο, το οποίο “παντρεύεται” με τους στήμονες του κρόκου και τους περίφημους φανούς του πολιτισμού, ολοκληρώνοντας το λογότυπο.

Η γραμματοσειρά που χρησιμοποιήθηκε είναι η Neutraface Text Greek, μια μεγάλη οικογένεια με πολλά βάρη που δύναται να ικανοποιήσει όλες τις τυπογραφικές ανάγκες. Ο σχεδιασμός της από τον Christian Schwartz το 2002, είναι βαθύτατα επηρεασμένος από τις αρχές και τις αρχιτεκτονικές φόρμες του Richard Neutra. Οι απολήξεις αυτής, συνδέονται άρρηκτα με το γωνιώδες λογότυπο, συμπληρώνοντας το γεωμετρικά φορμαλιστικό σύμβολο «ΚM».

«Η σχεδιαστική απλότητά του σε μονοχρωμία εξυπηρετεί στην εύστοχη τοποθέτησή του σε τυπογραφικά ή ψηφιακά μέσα καθώς και σε ιδιαίτερες κατασκευές (όπως σφραγίδα), ανάλογα με τις απαιτήσεις του Δήμου» καταλήγει ο νικητής του διαγωνισμού.

Πηγή desingmag.gr

Μοιραστείτε την είδηση