O σχολιασμός των σημερινών θεμάτων των Πανελλαδικών από το φροντιστήριο Αιχμή

3 Min Read

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ 

ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

- Advertisement -

Τα θέματα κρίνονται απαιτητικά , πιο εύκολα όμως από προηγούμενες χρονιές .Οι μαθητές έπρεπε να έχουν γνώσεις από προηγούμενα έτη και αποδεικνύεται για άλλη μια χρονιά ότι το να γράψεις άριστα είναι αποτέλεσμα μαθηματικής παιδείας όλων των ετών. Καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης και υπήρχε ικανοποιητική κλιμάκωση .

ΘΕΜΑ Α

Αναμενόμενη θεωρία χωρίς δυσκολίες .

ΘΕΜΑ Β

Το δεύτερο θέμα είναι σχετικά εύκολο ,μεγάλης χρονικής διάρκειας .Παρόμοιο με προηγούμενες χρονιές στο οποίο ελέγχονται βασικές γνώσεις της Ανάλυσης .

ΘΕΜΑ Γ

Πρόβλημα από το σχολικό βιβλίο στα μαθηματικά γενικής παιδείας στο οποία χρειαζόταν απλές  γεωμετρικές γνώσεις από προηγούμενες χρονιές . Δυσκολία συνάντησαν οι μαθητές στο Γ3 .

ΘΕΜΑ Δ

Εύκολο Δ1 απαιτητικά Δ2-Δ3  και πολύ δύσκολο Δ4  με αυξημένη βαθμολόγηση  .

Ταμπούρης Αχιλλέας

ΜSc ,Mαθηματικός

ΑΡΧΑΙΑ

Οι μαθητές της θεωρητικής εξετάστηκαν σήμερα στο μάθημα των αρχαίων ελληνικών .Στο διδαγμένο κείμενο κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις που αφορούσαν την 12η και 13η ενότητα από την Πολιτεία του Πλάτωνα και στο αδίδακτο να επεξεργαστούν κείμενο από τη Ρητορική του Αριστοτέλη   .

Οι ερωτήσεις δεν δημιούργησαν κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα καθώς σε γενικές γραμμές ήταν κατανοητές , εύληπτες και χωρίς ασάφειες . Πιο συγκεκριμένα οι δύο ερωτήσεις κατανόησης ήταν στο απόλυτο των δυνατοτήτων ενός καλά διαβασμένου μαθητή, βατές  και ως ένα σημείο αναμενόμενες .

Πρωτοτυπία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η ερώτηση εισαγωγής καθώς ήταν ερώτηση κλειστού τύπου και συγκεκριμένα αντιστοίχισης , χωρίς όμως να δημιουργεί προβλήματα σε έναν καλά προετοιμασμένο μαθητή .

Οι λεξιλογικές κινήθηκαν στη ίδια λογική με τις λεξιλογικές του 2017 και δεν παρουσίαζαν ιδιαίτερη δυσκολία .

Προσοχή χρειάζεται στη μετάφραση του αδίδακτου κειμένου . Η ιδιαιτερότητα του λόγου του Αριστοτέλη , εξαιτίας της προφορικότητάς του , απαιτεί προσοχή για να γίνουν αντιληπτά και κατανοητά όλα τα νοήματα και για να μπορέσει ένας να μαθητής να τα αποδώσει σωστά  στη μετάφραση . Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως αυτός είναι και ο λόγος που για πρώτη φορά δόθηκαν τόσες πολλές άγνωστες λέξεις .

Οι γραμματικές ασκήσεις ήταν ιδιαίτερα εύκολες χωρίς να δημιουργούν προβλήματα . Εντύπωση δημιουργεί το γεγονός πως δεν εξετάστηκε κάποιο από τα παραδοσιακά συντακτικά φαινόμενα , όπως και ότι ζητήθηκαν σε δύο ασκήσεις να αναγνωριστούν συντακτικά όροι .

Σε γενικές γραμμές πρόκειται για ένα διαγώνισμα βατό , χωρίς να δημιουργεί σημαντικά προβλήματα σε έναν καλά προετοιμασμένο και πάνω από όλα ψύχραιμο μαθητή .

Δημήτρης Λιάλιος – Φιλόλογος

 

Μοιραστείτε την είδηση