Όχι στις συγχωνεύσεις σχολείων της Π.Ε. Κοζάνης λένε εκπαιδευτικοί και γονείς

5 Min Read

Ανησυχίες για τις προτεινόμενες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και τις επιπτώσεις τους στην εκπαιδευτική κοινότητα

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Ε.) Κοζάνης εκφράζει την αντίθεσή του στις προτεινόμενες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, οι οποίες περιλαμβάνουν το 1ο και 2ο Δημοτικό Σχολείο Σερβίων καθώς και το 1ο και 2ο Νηπιαγωγείο Κρόκου. Οι προτάσεις αυτές, που τέθηκαν από τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης, έχουν προκαλέσει αντιδράσεις από τοπικούς φορείς και εκπαιδευτικούς.

Οι Δημοτικές Αρχές Κοζάνης και Σερβίων, οι Σύλλογοι Διδασκόντων των σχολικών μονάδων και οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων έχουν ήδη εκφράσει ομόφωνα την αντίθεσή τους στις προτεινόμενες συγχωνεύσεις. Το κύριο επιχείρημα είναι πως πρόκειται για μέτρα που λαμβάνονται με βάση οικονομικά κριτήρια, χωρίς να υπολογίζονται οι εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες των μαθητών.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κοζάνης επισημαίνει ότι οι συγχωνεύσεις σχολείων θα έχουν σοβαρές αρνητικές συνέπειες για την εκπαιδευτική κοινότητα. Συγκεκριμένα, η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη θα έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης, με τους δασκάλους να μην μπορούν να προσφέρουν την απαιτούμενη προσοχή σε κάθε μαθητή.

Επιπλέον, η συγχώνευση θα οδηγήσει σε απώλεια θέσεων εκπαιδευτικών σε μια περιοχή ήδη επιβαρυμένη από την ανεργία, την εσωτερική και εξωτερική μετανάστευση, αλλά και την απολιγνιτοποίηση. Σε μια τέτοια συγκυρία, η μείωση των θέσεων εργασίας εκπαιδευτικών αποτελεί πλήγμα για την τοπική κοινωνία και την οικονομία. Τέλος, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατίθενται, παρατηρείται μικρή αλλά σταθερή αύξηση του μαθητικού πληθυσμού τα επόμενα χρόνια, κάτι που καθιστά αμφίβολη την ανάγκη για συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, καθώς οι αυξημένες ανάγκες δεν φαίνεται να αντανακλώνται στην πρόταση.

Διεκδικήσεις του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κοζάνης

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ζητά την άμεση ανάκληση της απόφασης για συγχώνευση των σχολικών μονάδων και προτείνει σειρά μέτρων που θα διασφαλίσουν την ποιότητα της εκπαίδευσης στην περιοχή. Πρώτον, οι εκπαιδευτικοί διεκδικούν να μη γίνει καμία συγχώνευση σχολικών μονάδων και να ενισχυθούν τα ήδη υπάρχοντα σχολεία ώστε να ανταποκρίνονται στις αυξανόμενες ανάγκες των μαθητών.

Ακόμα, απαιτούν τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, με ανώτατο όριο τους 15 μαθητές, ώστε να εξασφαλιστεί μια πιο προσωπική και ποιοτική προσέγγιση στους μαθητές, καθώς και η καλύτερη διαχείριση του εκπαιδευτικού χρόνου και των αναγκών των μαθητών.

Ένα ακόμα αίτημα είναι η αύξηση της χρηματοδότησης για την Παιδεία, ώστε να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων και να διασφαλιστεί ότι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές θα διαθέτουν τις απαραίτητες υποδομές και μέσα για την εκπαιδευτική διαδικασία.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών τονίζει την ανάγκη για πλήρη στελέχωση των σχολείων με μόνιμους εκπαιδευτικούς για όλες τις ειδικότητες, τόσο σε γενική παιδεία όσο και στις ειδικότητες (μουσική, εικαστικά, θεατρική αγωγή), ενώ η άμεση τοποθέτηση εκπαιδευτικών μουσικής, εικαστικών και θεατρικής αγωγής σε όλα τα σχολεία είναι επίσης υψηλή προτεραιότητα. Με τον τρόπο αυτό, εξασφαλίζεται ότι οι μαθητές θα αποκτήσουν όλες τις αναγκαίες γνώσεις και δεξιότητες, ενώ το εκπαιδευτικό έργο θα είναι πλήρες και ισχυρό.

Οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι είναι απαραίτητη η εξασφάλιση σύγχρονων και ασφαλών σχολικών κτιρίων, ώστε να προστατεύονται οι μαθητές και το προσωπικό από κάθε ενδεχόμενο κινδύνου. Τέλος, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ζητά άμεση πραγματοποίηση πλήρους αντισεισμικού και αντιπυρικού ελέγχου σε όλα τα σχολεία της Π.Ε. Κοζάνης, προκειμένου να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή ασφάλεια των μαθητών και του προσωπικού, με ειδική έμφαση στις υφιστάμενες υποδομές που ενδέχεται να χρειάζονται ενίσχυση για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών.

Με την περιοχή της Κοζάνης να αντιμετωπίζει ήδη σοβαρές προκλήσεις λόγω της απολιγνιτοποίησης, η εκπαιδευτική κοινότητα ζητά την ενεργή στήριξη από την τοπική κοινωνία. Οι αποφάσεις για την εκπαίδευση, όπως τονίζουν οι εκπαιδευτικοί, δεν θα πρέπει να λαμβάνονται με μοναδικό γνώμονα το κόστος, αλλά με βάση τις ανάγκες των μαθητών και της κοινωνίας.

Θένια Βασιλειάδουwww.xronos-kozanis.gr

Μοιραστείτε την είδηση