Το θέμα των σημερινών εξετάσεων στην Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία αφορά στο θέμα της δημιουργικότητας.
Το θέμα των σημερινών εξετάσεων στην Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία αφορά στο θέμα της δημιουργικότητας. Κατά γενική ομολογία, τα φετινά θέματα ήταν μέτριας δυσκολίας, ενώ οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές δεν θα αντιμετώπισαν ιδιαίτερα προβλήματα.
Το θέμα Α1 της περίληψης ζητούσε πληροφορίες από τις δύο τελευταίες παραγράφους, όπου αναπτύσσονται οι θέσεις της Μπαρμπαρα Παϊπέτησκαρκα.
Τα ερωτήματα του Β θέματος περιείχαν ερωτήσεις κλειστού τύπου, που ζητούσαν την κατανόηση του κειμένου. Συγκεκριμένα, το θέμα Β1 ήταν άσκηση Σωστού – Λάθους, ενώ τα θέματα Β2 και Β3 απαιτούσαν τις γνώσεις των υποψηφίων στη θεωρία του μαθήματος (γλωσσικές επιλογές, εκφραστικά μέσα, μετατροπή σύνταξης από ενεργητική σε παθητική).
Στη συνέχεια, το Λογοτεχνικό κείμενο είναι από τη συλλογή «Ία ένα φλιτζάνι του Γ. Ιωάννου, όπου ο αφηγητής εκφράζει τους προβληματισμούς του για την έλλειψη δημιουργικότητας από τους ανθρώπους. Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να τεκμηριώσουν τη θέση του ήρωα μέσω κειμενικών δεικτών, καθώς και να αναφέρουν την προσωπική τους άποψη.
Τέλος, το θέμα Δ αφορούσε την δημιουργικότητα των μαθητών και τη σημασία της. Ειδικότερα, αποτελούνταν από δύο θέματα, το πρώτο για τους λόγους για τους οποίους το σύγχρονο σχολείο οφείλει να καλλιεργεί τη δημιουργικότητα των μαθητών/μαθητριών, και το δεύτερο για τους τρόπους με τους οποίους οι ίδιοι επιλέγουν στη προσωπική τους ζωή να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους.
Φιλολογική ομάδα φροντιστηρίου «ΑΙΧΜΗ»
Λιάλος Δημήτριος,
Καψάλη Δώρα,
Μαγγιρίδου Αναστασία,
Πιτένη Βασιλική