Οι γονείς μπορούν να κάνουν την έναρξη της σχολικής χρονιάς γιορτή, της νηπιαγωγού Βάιας Λαμπροπούλου

4 Min Read

Τώρα που ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά, σε όποια βαθμίδα και να βρίσκονται τα παιδιά, οι γονείς είναι οι στυλοβάτες της πορείας τους, της στάσης και φιλοσοφίας τους ως μαθητές και ως αυριανοί πολίτες. Οι συνθήκες της έναρξης κάθε σχολικής χρονιάς δεν είναι ιδανικές και κάθε έτος υπάρχουν εγκύκλιοι , θεσμικοί κανόνες, που κάποιοι συμφωνούν και κάποιοι διαφωνούν, κάποιες είναι συμφέρουσες και κάποιες είναι προς τέρψιν. Υποχρέωση των γονέων είναι να σταθούν συνοδοιπόροι στα παιδιά τους ώστε να αποκτήσουν θετική στάση απέναντι στο σχολείο και τη μαθησιακή διαδικασία.
Το παιδί χρειάζεται να αισθάνεται πως οι γονείς του έχουν εμπιστοσύνη και το αποδέχονται όπως είναι. Οι σχολικές επιδόσεις δεν θα πρέπει να είναι στόχος των γονέων και της οικογένειας ,αλλά στόχος οφείλει να είναι μόνο το παιδί σε όλες του τις διαστάσεις. Η ασφαλή προσκόλληση του παιδιού στον γονέα δημιουργεί ένα ισορροπημένο άνθρωπο που ανταποκρίνεται σε συνθήκες άγχους και πίεσης.
Τα σχολικά ψώνια, το άρωμα του καινούριου χαρτιού και τα καλοξυσμένα μολύβια είναι μια ανάμνηση που δεν σβήνει όσα χρόνια και αν περάσουν. Η αγορά καινούριων πραγμάτων είναι από μόνο του γιορτή και ιδιαίτερα όταν συνοδεύεται από γέλια και απολαυστικές συζητήσεις. Η διαδικασία της υπευθυνότητας ξεκινά από τα μικρά και απλά πράγματα, του δίνουμε την επιλογή να ξέρει ποια τσάντα ή κασετίνα του ταιριάζει, πόσα μολύβια ή στυλό χρειάζεται.
Οι δάσκαλοί του είναι υπεύθυνοι για τα παιδιά μια ολόκληρη σχολική χρονιά. Δεν ωφελεί η μεταφορά προκαταλήψεων και απόψεων για το δάσκαλο. Δίνουμε τη δυνατότητα στο παιδί να αποκτήσει δική του άποψη, να ακούσει τον εαυτό τους. Όποιον δάσκαλο και να έχει οφείλει να τον σέβεται ,να αξιοποιεί ό,τι του προσφέρει και να μαθαίνει “πως να μαθαίνει”. Η γνώση αξίζει να προέρχεται από εσωτερικά κίνητρα και να νοιώθει αγνή πρόθεση να ακολουθεί τον οδηγό του στη μάθηση
Οι γονείς είναι υπεύθυνοι να έχει το παιδί σχέσεις και επικοινωνία με τους συμμαθητές του. Δεν ελέγχει ο γονέας τις φιλίες και τις επιλογές του παιδιού, αλλά παρακολουθεί διακριτικά. Δεν επεμβαίνει, αλλά παρατηρεί και στέκεται αγέρωχα δίπλα στο παιδί για να το στηρίξει και να το συμβουλέψει όταν και αν τον χρειαστεί. Οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις είναι κίνητρο θετικής εικόνας για το σχολείο. Όταν ένα παιδί δεν έχει φίλους, φέρνουν οι γονείς φίλους στο παιδί.
Οι κηδεμόνες έχουν το ρόλο να μεταδίδουν θετικές εικόνες από το σχολικό περιβάλλον. Σημαντικό είναι η υπενθύμιση πως όλες οι τάξεις είναι “καλές” ,δεν υπάρχουν δύσκολες και εύκολες τάξεις και μαθήματα, υπάρχουν μόνο μαθητές που μελετούν σταθερά, έχουν πρόγραμμα και σειρά. Το πιο σίγουρο είναι πως καμία σχολική χρονιά δεν θα ξαναγυρίσει. Ο καλύτερος τρόπος να αποκτήσουν τα παιδιά αποδεκτές συμπεριφορές, είναι να έχουν καλά παράδειγμα στην καθημερινότητά μας.
Οι γονείς έχουν ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Εξάλλου αποτελούν κρίκο αλληλένδετο στο τρίπτυχο της εκπαίδευσης « μαθητής – εκπαιδευτικός- γονέας». Οι κηδεμόνες συμμετέχουνε ενεργά στην εκπαίδευση των παιδιών. Η παρουσία τους στις σχολικές εορτές και εκδηλώσεις είναι απαραίτητες ,η θετική επιβράβευση με ηθικά και λεκτικά έπαθλα είναι σημαντική, η προσωπική μελέτη και η θετική διάθεση να ακούνε και να τους βοηθήσουν τα παιδιά τους μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην προσωπικότητα του παιδιού.
Η αποτελεσματική συνεργασία και η σωστή επικοινωνία κηδεμόνων και σχολείου ωφελεί τους μαθητές τόσο μακροπρόθεσμα όσο και βραχυπρόθεσμα. Το παράδειγμα των σημαντικών άλλων για το παιδί είναι η πιο έντονα εντυπωμένη διαπαιδαγώγηση. Η κοινωνική ευημερία ξεκινά σήμερα.
Καλή σχολική χρονιά.
Λαμπροπούλου Βάια Νηπιαγωγός

Μοιραστείτε την είδηση