
Δεν έχουμε οξυγόνο
Επιμέλεια: Ηλίας Φραγκάκης Παναγιώτης Χατζημωυσιάδης
Ανθολόγος: Ηλίας Φραγκάκης Παναγιώτης Χατζημωυσιάδης
Εκδότης: Εύμαρος
Σελιδες: 72
«Δεδομένου ότι η λογοτεχνία δεν μπορεί παρά να συνομιλεί και με την εποχή της, εδώ λοιπόν η δική μας πολιτική, ηθική και αισθητική ανάγκη να μιλήσουμε για το θέμα των Τεμπών υπό την ιδιότητά μας ως λογοτεχνών, ώστε να στοιχίσουμε τη λογοτεχνική γραφή με την κοινωνική φωνή για δικαιοσύνη και δημοκρατία, να αποτίσουμε φόρο τιμής στη μνήμη των νεκρών, να συμπαραταχθούμε στον αγώνα των συγγενών και να διασώσουμε για τους κατοπινούς τη λογοτεχνική βίωση όσων συνέβησαν.»
Ο Παναγιώτης Χατζημωυσιάδης γεννήθηκε το 1970 στο Δυτικό Πέλλας, όπου ζει μέχρι σήμερα. Εργάζεται ως φιλόλογος στη μέση εκπαίδευση. Το συγγραφικό του έργο απαρτίζεται από τρεις συλλογές διηγημάτων (Τρεις μνήμες και δύο ζωές, Μεταίχμιο 2005· Ζώνη πυρός, Μεταίχμιο 2014· Η ιδιωτική μου αντωνυμία, Κίχλη 2018), μία νουβέλα (Καλά μόνο να βρεις, Κέδρος 2006), τέσσερα μυθιστορήματα (Το παραμύθι του ύπνου, Μεταίχμιο 2008· Αστοχία υλικού, Μεταίχμιο 2010· Έξοδα νοσηλείας, Ενύπνιο 2020· Το χιόνι των Αγράφων, Κίχλη 2021) και μία ποιητική συλλογή (Γυναικών τε, Εύμαρος 2023). Το 2021 το μυθιστόρημά του Έξοδα νοσηλείας τιμήθηκε με το Ειδικό Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας για βιβλίο που προάγει σημαντικά τον διάλογο πάνω σε ευαίσθητα κοινωνικά ζητήματα και το 2022 το μυθιστόρημά του Το χιόνι των Αγράφων απέσπασε το Βραβείο Μυθιστορήματος του περιοδικού Ο Αναγνώστης.
Ὁ Ἠλίας Φραγκάκης σπούδασε κοινωνιολογία, πολιτική ἐπιστήμη, σκηνοθεσία και μουσική στήν Ἑλλάδα καί τό ἐξωτερικό. Σκηνοθετεῖ γιά τό θέατρο, το σινεμά και την τηλεόραση και παράλληλα διδάσκει ὑποκριτική, σκηνοθεσία, σενάριο καί αἰσθητική τῆς εἰκόνας. Γράφει ποίηση, πεζογραφία, σενάρια, θέατρο και στίχους για τραγούδια. Μεταφράζει θεατρικά ἔργα ἀπό τό ἀρχαῖο δρᾶμα, το κλασικό καί σύγχρονο ρεπερτόριο, ποίηση καί κείμενα θεωρίας τοῦ πολιτισμοῦ. Κατά καιρούς συμμετέχει σε συλλογικές ἐκ δόσεις εἰσφέροντας διηγήματα καί ποιήματα. Διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής τοῦ ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Ρόδου και τοῦ Δημοτικοῦ Θεάτρου Κερατσινίου. Ἵδρυσε τήν ἑταιρία θεάτρου Σχολεῖον τῆς Νυκτός καί τό Θέατρο Χῶρος. Διδάσκει στό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα τοῦ Πανεπιστημίου Δυτικῆς Μακεδονίας.

Bar Italia
Δύο ταξίδια
Συγγραφέας: Ζώης Κάσαρης Γιάννης Μπαλαμπανίδης
Εκδότης: Πόλις
Σελιδες: 240
“Δύο φίλοι που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στη Θεσσαλονίκη, αλλά ζουν πλέον στην Αθήνα, ταξιδεύουν, ξέχωρα μεταξύ τους, στην Ιταλία. Από τη νεότητά τους ακόμη, διαφωνούν για το ποιο είναι το αληθινό μεσογειακό ταίρι του τόπου καταγωγής τους. Ο ένας το αναζητά στον Βορρά (Ανκόνα, Μπολόνια, Τεργέστη, Βενετία, Μιλάνο) και ο άλλος στον Νότο (Νάπολι). Ο ένας αποτίει φόρο τιμής στον Ρήγα Φεραίο, ο άλλος στον Ντιέγκο Μαραντόνα. Καταγράφουν διαφορετικές εκδοχές της ομορφιάς, της εκλέπτυνσης και του χάους. Στο τέλος, ξανασυναντιούνται για να τα βάλουν όλα σε μια σειρά και να τα διηγηθούν ο ένας στον άλλο, σε ένα μπαρ στην άκρη του κόσμου –δηλαδή στην Αθήνα– το οποίο λέγεται «Italia», σαν την ωραιότερη, όπως ισχυρίζονται, χώρα του κόσμου.
To Bar Italia είναι οι αφηγήσεις αυτών των δύο ταξιδιών. Κάτι ανάμεσα σε ταξιδιωτική ανάμνηση, δοκίμιο και λογοτεχνία, τα κείμενα αυτά μιλούν, βέβαια, για την Ιταλία. Την ίδια στιγμή, όμως, η Ιταλία είναι η αφορμή για να μιλήσουν για την ιστορία, την πολιτική, την αγάπη και τη φιλία, την περιπλάνηση και το ξόδεμα.”
Ο Ζώης Κάσαρης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1979. Σπούδασε στη Νομική Σχολή του ΑΠΘ. Από το 2012 ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Το “Bar Italia” είναι το πρώτο του (μισό) βιβλίο.
O Γιάννης Μπαλαμπανίδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1980. Σπούδασε νομικά και πολιτική επιστήμη στην Ελλάδα και τη Γαλλία. Είναι διδάκτωρ Συγκριτικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου και απόφοιτος της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης. Συμμετέχει στη συντακτική επιτροπή του περιοδικού “Σύγχρονα Θέματα” και είναι επιστημονικός συνεργάτης του Κέντρου Πολιτικών Ερευνών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Η έκδοση “Ευρωκομμουνισμός: Από την κομμουνιστική στη ριζοσπαστική ευρωπαϊκή Αριστερά” αποτελεί επεξεργασμένη εκδοχή της διδακτορικής του διατριβής.