
Ένας Αιγύπτιος, ένας Βαβυλώνιος κι ένας Βίκινγκ μπαίνουν σ’ ένα Bar
Συγγραφέας: Θεόδωρος Παπακώστας
Εκδότης: Key Books
Σελίδες: 312
«Αίγυπτος, Μεσοποταμία, Βίκινγκς. Τρεις πολιτισμοί, τρεις μυθολογίες. Όλη η αρχαιολογία και η μυθολογία τριών σημαντικών πολιτισμών με τις μεγάλες και μικρές ιστορίες τους, δοσμένες με τον πιο ευχάριστο τρόπο.
Ποιος Φαραώ ακύρωσε τους αρχαίους θεούς και όλο το ιερατείο, φτιάχνοντας έναν δικό του θεό; Γιατί οι Αιγύπτιοι εργάτες έκαναν μαζικές απεργίες εναντίον του Φαραώ; Πώς ο Όσιρις έγινε αρχαίος θεός της ανάστασης; Πώς η θεά Ίσιδα κέρδισε μια δίκη ενώ της είχε απαγορευτεί η είσοδος στο δικαστήριο; Ποια Bαβυλώνια πριγκίπισσα είναι η πρώτη επώνυμη λογοτέχνης στον κόσμο; Γιατί το Έπος του Γκιλγκαμές είναι το πρώτο βιβλίο αυτογνωσίας στην ιστορία; Πώς γίνεται να υπήρχε Bluetooth στην Σκανδιναβία των Βίκινγκς; Πώς έφτασαν οι Βίκινγκς στην Αμερική και τι απέγιναν όσοι έφτασαν; Γιατί ντύθηκε νύφη ο Θορ και πώς έχασε το μάτι του ο Όντιν; Οι πολιτισμοί και οι μυθολογίες του κόσμου ξεδιπλώνουν τις πιο συγκλονιστικές ιστορίες τους.
[…] Μπήκα στο πρώτο του μάθημα, Παρασκευή πρωί θυμάμαι, και ήταν λες και μπήκα σε μια χρονοκάψουλα με imax οθόνη. Ο βλοσυρός μυστακοφόρος ηλικιωμένος καθηγητής μπροστά στον πίνακα της αίθουσας διδασκαλίας μεταμορφωνόταν σε κάτι άλλο. Πόσο λάτρευε αυτό που δίδασκε!
Πόσο απολάμβανε ο ίδιος να μοιράζεται την επιστήμη του! Είχα μαγευτεί. Τα slides του και ο τρόπος του να περιγράφει όσα έλεγε μας έκαναν να ξεχνάμε ότι κάνουμε μάθημα και να περιμένουμε με αγωνία την επόμενη φράση.
Το κουφό ποιο είναι;
Ο Χάινριχ (ναι, τον φωνάζαμε με το μικρό του) καταγόταν από το Χάμελιν της Γερμανίας. Από το ίδιο μέρος με τον Αυλητή του Χάμελιν. Τον θυμάστε; Ήταν ο αυλητής που με τον μαγικό του αυλό έβγαλε τα ποντίκια από την πόλη, κι όταν δεν τον πλήρωσαν, ξανάπαιξε τον αυλό του και πήρε
μαζί του τα παιδιά της πόλης. Έτσι μας μάγευε κι εμάς ο Χάινριχ.
Μαζί του ανακάλυψα τη μαγεία της κληρονομιάς της βόρειας Ευρώπης, ότι οπουδήποτε υπάρχει ανθρωπότητα, υπάρχει αρχαιολογία και κάθε μικρή ιστορία ανθρώπων μπορεί να γίνει συγκλονιστική, και μπορώ να ομολογήσω ευθαρσώς ότι έκτοτε ήταν ο μόνος που δεν έχανα ποτέ διάλεξή του και εκείνο το δίωρο της Παρασκευής το περίμενα πώς και πώς.
Σ’ ευχαριστώ, Χάινριχ, για εκείνα τα ταξίδια.»

Ο τρόπος που λες τ’ όνομά μου
Συγγραφέας: Κώστας Κρομμύδας
Εκδότης: Εκδόσεις Διόπτρα
Σελίδες: 360
«…Λένε πως στη ζωή έρχεσαι μόνος και φεύγεις μόνος αλλά, αν το σκεφτείς καλά, αυτό είναι η μισή αλήθεια, αφού από τη μέρα που γεννιέσαι είσαι μόνος, σε διαρκή συνάρτηση με τους γύρω σου.
Γιατί, είναι δύσκολο να έχεις για μόνη συντροφιά τη μοναξιά σου, ακόμα κι αν υπάρχουν στιγμές που την απολαμβάνεις. Να υπάρχεις σε μια καθημερινότητα που σε γεμίζει με κενά, απουσία, που δεν περιλαμβάνει το μοίρασμα, το νοιάξιμο.
Κι άλλο τόσο δύσκολο είναι να ζεις μόνος… με παρέα. Παρέα με την αδιαφορία, την απάθεια, το είμαι εδώ κι όμως απουσιάζω, το ηχηρό… «δεν σε ακούω πια». Έρχεται όμως η ώρα που η μοναξιά διαλύεται και μόνο από τον τρόπο που ο άλλος λέει το όνομά σου…»
Ο Κώστας Κρομμύδας ξεκίνησε να γράφει το 2011 και από τότε έχουν εκδοθεί 14 βιβλία του. Το βιβλίο του Κι ως την άλλη μου ζωή θα σε λατρεύω βραβεύτηκε το 2024 ως το καλύτερο µυθιστόρηµα της χρονιάς και το ίδιο βραβείο απέσπασαν τα μυθιστορήματά του Δούρειος Ίππος, το 2023, και Ακάκιε, το 2022. Το έργο του Ουρανόεσσα ανακηρύχθηκε το 2017 το καλύτερο µυθιστόρηµα της χρονιάς στην κατηγορία «Ηρωίδα-έµπνευση». Όλα τα µυθιστορήµατά του βρίσκονταν στην τελική δεκάδα των Βραβείων Βιβλίου των Public. Παραδίδει µαθήµατα συγγραφής (Master Class) και «δηµόσιου λόγου-public speech». Αρθρογραφεί σε sites, εφηµερίδες και περιοδικά. Έξι βιβλία του έχουν µεταφραστεί στα αγγλικά και κυκλοφορούν µέσω της πλατφόρµας του Amazon. Είναι επίσης απόφοιτος του Εθνικού Θεάτρου. Έχει εργαστεί ως ηθοποιός στο θέατρο, στην τηλεόραση και στον κινηματογράφο.