Απάντηση του υπουργείου Μεταφορών σε ερώτηση της «Ελληνικής Λύσης»
Καμία αίτηση για αδειοδότηση υδατοδρομίου στη λίμνη Πολυφύτου δεν έχει κατατεθεί μέχρι σήμερα στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Μεταφορών, απαντώντας σε ερώτηση της «Ελληνικής Λύσης» στην Βουλή. Η ερώτηση είχε κατατεθεί στις 7 Νοεμβρίου από τον Πρόεδρο του κόμματο Κυριάκο Βελόπουλο και η απάντηση του υπουργείου ήρθε μια εβδομάδα μετά, στις 14 Νοεμβρίου.
Αφορμή για την ερώτηση Βελόπουλου, στάθηκαν οι φήμες που έλεγαν πως ο Δήμος Βελβεντού είχε επαφές με εταιρεία υδροπλάνων, προκειμένου να εξεταστεί αν και κατά πόσον θα ήταν εφικτή η δημιουργία υδάτινου πεδίου προσυδατώσεων στην λίμνη. Η ερώτηση ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Το τελευταίο χρονικό διάστημα διακινούνται πληροφορίες στην Περιφέρεια Κοζάνης ότι σε εξέλιξη βρίσκονται εισαγωγικές διαδικασίες (συναντήσεις, συνομιλίες) υδατοδρόμησης της λίμνης Πολυφύτου. Αυτές έγκεινται είτε σε συνομιλίες της Δημοτικής Αρχής Βελβεντού με εκπρόσωπο εταιρείας υδροπλάνων είτε του χαρακτηρισμού της λίμνης Πολυφύτου ως υδάτινο πεδίο, ώστε να εκκινήσουν οι διαδικασίες πτήσεων υδροπλάνων στην περιοχή.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Προτίθεστε όπως μας ενημερώσετε εάν βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία αδειοδότησης της λίμνης Πολυφύτου Κοζάνης ως τμήμα του υδατοδρομικού δικτύου της χώρας, βάσει του ισχύοντος ν. 4663/2020 (Α ́ 30);»
Η απάντηση του υπουργείου
Η Γενική Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού Μεταφορών & Οδικής Ασφάλειας και συγκεκριμένα το τμήμα Εναέριων Μεταφορών, απάντησε πως δεν υπάρχει καμία κατατεθειμένη αίτηση για αδειοδότηση στη λίμνη Πολυφύτου. Ταυτόχρονα ενημερώνει πως αρμόδια υπηρεσία για την υποβολή αιτήματος χαρακτηρισμού υδάτινης περιοχής ως υδάτινου πεδίου είναι το Πολεμικό Ναυτικο, το οποίο εγκρίνει ή απορρίπτει το αίτημα, ενημερώνοντας την υπηρεσία του υπουργείου.
Υπαρκτές ή όχι οι συζητήσεις;
Ωστόσο, οι συζητήσεις για υδατοδρόμιο στη λίμνη Πολυφύτου δεν είναι η πρώτη φορά που έρχονται στην επικαιρότητα. Ουκ ολίγες φορές ακούστηκε πως η λίμνη θα μπορούσε να προσελκύσει υδροπλάνα όπως και η λίμνη της Καστοριάς, στο πλαίσιο της τουριστικής, κυρίως, ανάπτυξης της περιοχής. Όλα όμως αυτά, δεν παύουν να είναι απλά προτάσεις ή όνειρα θερινής νυκτός καθώς όσοι βάζουν στο τραπέζι τέτοιες δραστηριότητες, δεν υπολογίζουν άλλους παράγοντες (οικονομοτεχνική μελέτη, σκοπιμότητα έργου, σχέση κόστους – οφέλους, νομοθεσία κλπ).
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η δραστηριότητα εταιρείας υδροπλάνων στην χώρα μας πριν κάποια χρόνια ακόμη και σε τουριστικές περιοχές (Κέρκυρα, Παξοί κ.α.) που δεν στάθηκε δυνατή η διατήρηση της αεροπορικής σύνδεσης ακόμη και τους καλοκαιρινούς μήνες.
Σωκράτης Μουτίδης-www.xronos-kozanis.gr