Προβληματισμός για την ωφελιμότητα του έργου της σήραγγας της Κλεισούρας

4 Min Read

Πέρασε κατά πλειοψηφία από το τελευταίο Περιφερειακό Συμβούλιο το περιβόητο πια θέμα της σήραγγας της Κλεισούρας με την έγκριση της υποβολής της σχετικής πρότασης στο άξονα 7 του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Μακεδονίας.
Πρόκειται ουσιαστικά για ένα δρόμο μήκους 10,5 χιλ. περίπου κι ένα τούνελ 1.362 μέτρων που θα συνδέσει την Καστοριά με την Πτολεμαϊδα.
Όπως ανέφερε στην εισήγησή του ο Αντιπεριφερειάρχης Καστοριάς Δημήτρης Σαββόπουλος «το έργο προϋπολογισμού 70 εκ. ευρώ, η μελέτη του οποίου ολοκληρώθηκε με πόρους του 3ου ΚΠΣ το 2012, θα συνδέσει τους δύο κάθετους άξονες της Εγνατίας».
Ο κ. Σαββόπουλος δήλωσε ότι πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο, το οποίο θα απορροφήσει πλήρως τα χρήματα που υπάρχουν στον άξονα 7 που αφορά σε έργα υποδομής, ελλείψει άλλης ώριμης μελέτης.
Η δημοπράτηση του έργου θα γίνει τον επόμενο χρόνο περίπου τέτοιο καιρό, σύμφωνα με τον προγραμματισμό.
Τον προβληματισμό του εξέφρασε για το θέμα ο πρώην Περιφερειάρχης Θ. Καρυπίδης, δεχόμενος μάλιστα για το λόγο αυτό και τα «πυρά» του πρώην συνεργάτη και επί θητείας του Αντιπεριφερειάρχη Καστοριάς Σ. Αδαμόπουλου.
Ο κ. Καρυπίδης δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «γυρίζουμε το χρόνο πίσω. Εμείς και με απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής εντάξαμε το συγκεκριμένο έργο στον εθνικό σχεδιασμό, αλλά είχαμε προτεραιότητα τον Ε 65 και τον κάθετο άξονα προς Φλώρινα». Μάλιστα, ο κ. Καρυπίδης ζήτησε να ιεραρχούνται σωστά οι προτεραιότητες και προέταξε ότι «όσο η Φλώρινα δεν έχει κάθετο άξονα δεν μπορούμε να συζητάμε για το τούνελ της Κλεισούρας». Επιπλέον, έθεσε τεχνικά ζητήματα αλλά και έλλειψη τεκμηρίωσης ως προς την ωφελιμότητα του έργου, τονίζοντας ότι «θα είναι μη βιώσιμος δρόμος και δεν μπορεί να δεσμεύσει το συνολικό ποσό του άξονα», ζητώντας απο την Περιφερειακή Αρχή να το ξανασκεφτεί.
Στο ίδιο μήκος κύματος ως προς την προτεραιότητα και τη δέσμευση του συνόλου των πόρων για οδικά έργα απο το τρέχον ΠΕΠ κινήθηκε και η επικεφαλής της «Ελπίδας» Γ. Ζεμπιλιάδου. Η κ. Ζεμπιλιάδου ζήτησε από την Περιφερειακή Αρχή να παρουσιάσει τις προτεραιότητές της και να τεκμηριώσει γιατί θέλει να συνδέσει δύο περιοχές με ύφεση στις οικονομίες τους. «Αν είναι η εξωστρέφεια προτεραιότητα, τότε δεν καταλαβαίνουμε αυτή την επιλογή» είπε χαρακτηριστικά.
Η πρόταση, που θα υποβληθεί πλέον για έγκριση στο ΕΣΠΑ Δυτικής Μακεδονίας, αφορά στην κατασκευή τμήματος της Επαρχιακής Οδού Καστοριάς-Πτολεμαΐδας, συνολικού μήκους 10,40 χλμ., το οποίο θα ξεκινά πριν τη νέα γέφυρα του ρέματος Κώτουρη, στην περιοχή Βασιλειάδας και μέσω της υπό διάνοιξης σήραγγας Κλεισούρας, μήκους 1.365 μ., στην οποία θα υπάρχει και σήραγγα διαφυγής μήκους 1.382 μ., θα φθάνει στην πλευρά της κοιλάδας Βαρικού, όπου προβλέπεται διαμόρφωση ισόπεδου κόμβου με την υφιστάμενη Επαρχιακή οδό προς Λέχοβο-Αμύνταιο-Καστοριά και την τοπική οδό προς Βαρικό-Κλεισούρα.
Το συνολικό πλάτος του ασφαλτοστρωμένου οδοστρώματος θα είναι 8 μ., όπου θα περιλαμβάνει, μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση Σε περιοχές με ανοδική κλίση μεγαλύτερη του 6%, προστίθεται λωρίδα βραδυπορείας πλάτους 3,5μ. για την κίνηση των βαρέων οχημάτων. Η μέγιστη κλίση θα φθάνει το 8% σε αρκετές περιοχές τόσο στην ανάβαση μέχρι την εισόδου και την εξόδου της σήραγγας.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 70 εκ. ευρώ, ενώ με την υλοποίηση του έργου εξασφαλίζεται η βόρεια σύνδεση των δύο καθέτων αξόνων της Εγνατίας Οδού: Σιάτιστας – Καστοριάς – Κρυσταλλοπηγής και Κοίλων – Πτολεμαΐδας – Νίκης Φλώρινας, μέσω του Νότιου κόμβου Καστοριάς και του Νότιου κόμβου Πτολεμαΐδας.
Με την κατασκευή της σήραγγας το μήκος της διαδρομής, μειώνεται κατά 10 χλμ και ο χρόνος διέλευσης του ορεινού όγκου Κλεισούρας μειώνεται κατά περίπου 20 λεπτά.

Μοιραστείτε την είδηση