Η φετινή εξέταση στα Μαθηματικά διακρίθηκε για τη σαφήνεια στη διατύπωση των θεμάτων, την πλήρη κάλυψη μεγάλου μέρους της εξεταστέας ύλης και την ομαλή διαβάθμιση της δυσκολίας. Τα θέματα ήταν καλά δομημένα και επιτρέπουν την αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών, αναδεικνύοντας την προσπάθεια τόσο των καλά όσο και των μέτρια προετοιμασμένων. Έως και το θέμα Γ, τα ερωτήματα κινούνταν σε λογικά και προσιτά επίπεδα, προσφέροντας στους περισσότερους τη δυνατότητα να ανταποκριθούν. Το θέμα Δ παρουσίασε αυξημένες απαιτήσεις, λειτουργώντας ως στοιχείο διάκρισης για τους μαθητές με υψηλό επίπεδο γνώσεων και βαθιά κατανόηση της ύλης. Συνολικά, η εξέταση κρίνεται ισορροπημένη, παιδαγωγικά ορθή και αξιοκρατική.
Θέμα Α
Περιείχε ερωτήματα θεωρίας και ορισμών, τα οποία κρίνονται εύκολα και σαφή, χωρίς παγίδες ή ασάφειες. Αφορούσαν καλά γνωστά σημεία της ύλης και μπορούσαν να απαντηθούν από όλους τους μαθητές με βασική προετοιμασία.
Θέμα Β
Ήταν ιδιαίτερα προσιτό για τη συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών. Τα ερωτήματα ήταν απλά, στηριγμένα σε βασικές τεχνικές και τύπους. Θεωρείται ένα θέμα που βοηθά τους μαθητές να «χτίσουν» τη βαθμολογική τους βάση.
Θέμα Γ
Κινήθηκε σε μέτρια επίπεδα δυσκολίας, με ερωτήματα που απαιτούσαν καλή κατανόηση εννοιών αλλά όχι ιδιαίτερες τεχνικές δυσκολίες. Περιλάμβανε ερωτήματα διαφορετικής βαρύτητας: κάποια πιο απλά και κάποια μετρίως απαιτητικά. Γενικά, ήταν προσιτό στην πλειονότητα των μαθητών με στοιχειώδη προετοιμασία.
Θέμα Δ
Αποτέλεσε το πιο απαιτητικό σκέλος της εξέτασης. Απευθυνόταν κυρίως σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές, με ικανότητα σύνθετης σκέψης και ευχέρεια στους υπολογισμούς. Παρά τη δυσκολία του, υπήρχαν επιμέρους ερωτήματα που μπορούσαν να απαντηθούν από περισσότερους μαθητές, δίνοντας τη δυνατότητα συλλογής κάποιων μονάδων
Ευχόμαστε καλή συνέχεια και καλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές!
Ταμπούρης Αχιλλέας
MSc ,Mαθηματικός
Υποψήφιος Διδάκτορας Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας