Σχολιασμός των Θεμάτων Πανελλήνιες 2024 Φυσική Γενικού Λυκείου, ΟΠ Θετικών Σπουδών
Η Φυσική στις Πανελλήνιες Εξετάσεις του 2024 χαρακτηρίζεται από αυξημένη δυσκολία, κάνοντας σαφές ότι προορίζεται για μαθητές με πολύ καλή προετοιμασία και βαθιά κατανόηση της ύλης ακόμα και από τις μικρότερες τάξεις του λυκείου.
Αναλυτικότερα:
Θέμα Α
Περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και σωστού – λάθους, οι οποίες απαιτούν καλή κατανόηση της θεωρίας. Ορισμένες λεπτομέρειες απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή.
Θέμα Β
Μεγάλης έκτασης θέματα, απαιτούσαν καλή ανάγνωση των εκφωνήσεων.
Θέμα Γ
Συνδυάζει στοιχεία θεωρίας (απόδειξη του σχολικού βιβλίου) και αναμενόμενο θέμα στα κύματα. Και πάλι απαιτούσε την προσοχή των υποψηφίων.
Θέμα Δ
Συνδυαστικό και απαιτητικό θέμα, στο πνεύμα των θεμάτων των τελευταίων ετών. Και πάλι εξεταζόταν κομμάτι θεωρίας. Τα τελευταία υποερωτήματα θα κρίνουν τα άριστα γραπτά.
Η συνολική έκταση και η εκτενής διατύπωση των θεμάτων, μαζί με τις απαιτήσεις για συνδυαστική σκέψη και προσοχή στις παγίδες, καθιστούν τα φετινά θέματα πιο απαιτητικά από πέρσι. Η επιτυχία στις εξετάσεις απαιτεί όχι μόνο καλή προετοιμασία αλλά και ψυχραιμία κατά τη διάρκεια της εξέτασης.
Τα παραπάνω στοιχεία είναι πιθανόν θα επηρεάσουν τις βάσεις εισαγωγής των σχολών του 2ου και 3ου επιστημονικού πεδίου. Η καλή γνώση της ύλης από τις προηγούμενες τάξεις (Α και Β Λυκείου) αποδεικνύεται και φέτος σημαντική για την επιτυχία στις εξετάσεις.
Ηλίας Μιχαηλίδης
Γεωργία Χατζή
Αναστασία Λουμπουτσκού
MSc ,Φυσικός
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το σημερινό διαγώνισμα Οικονομίας που διεξήχθη την Τετάρτη, 12 Ιουνίου 2024, παρουσιάζει μια ολοκληρωμένη και ισορροπημένη προσέγγιση στην εξέταση της ύλης. Η δομή και η διατύπωση των θεμάτων είναι σαφείς, επιτρέποντας στους μαθητές να αποδείξουν τις γνώσεις τους και την κατανόησή τους στην οικονομική θεωρία και μεθοδολογία.
Αναλυτικά, το διαγώνισμα περιλαμβάνει τα εξής θέματα:
Θέμα Α
Τα θέματα της Πρώτης Ομάδας θεωρούνται εύκολα χωρίς να κρύβουν ιδιαίτερες παγίδες με εξαίρεση το Α2 που απαιτούσε πολύ καλή γνώση της θεωρίας Αποτελείται από ερωτήσεις κλειστού τύπου που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα της εξεταστέας ύλης.
Θέμα Β
Περιλαμβάνει ανάλυση με τη χρήση διαγραμμάτων από το 5ο κεφάλαιο της μικροοικονομίας. Τα διαγράμματα είναι ένα κεντρικό εργαλείο στη μικροοικονομία για την κατανόηση της αλληλεπίδρασης προσφοράς και ζήτησης, των ισορροπιών της αγοράς και των επιδράσεων των εξωτερικών παραγόντων. Η σωστή χρήση και ανάλυση διαγραμμάτων δείχνει την ικανότητα των μαθητών να ερμηνεύουν οικονομικά δεδομένα και να εξάγουν χρήσιμα συμπεράσματα.
Θέμα Γ
Η ομάδα Γ ήταν αναμενόμενη χωρίς ιδιαίτερη πρωτοτυπία στα υποερωτήματα της με εξαίρεση το Γ5. Περιλαμβάνει άσκηση από το 3ο κεφάλαιο της μικροοικονομίας, απαιτώντας αλγεβρικές πράξεις. Το Γ4 ιδιαίτερα παρουσιάζει ενδιαφέρον, αλλά δεν αναμένεται να δυσκολέψει τους μαθητές, υποδεικνύοντας ότι είναι διατυπωμένο με τρόπο που διευκολύνει την κατανόηση και επίλυση.
Θέμα Δ
Η ομάδα Δ αποτελούσε συνδυασμό 1ου , 7ου και 9ου κεφαλαίου στη λογική των συνδυαστικών ασκήσεων των τελευταίων ετών. Επίσης η ομάδα Δ χωρίς να χαρακτηρίζεται δύσκολη απαιτούσε την κριτική σκέψη των μαθητών .Αν και οι πράξεις δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητικές, τα ερωτήματα Δ4 και Δ5 αναμένουν από τους υποψηφίους να χρησιμοποιήσουν την κριτική τους σκέψη για να καταλήξουν σε έγκυρα συμπεράσματα.
Συνοψίζοντας, το διαγώνισμα είναι προσεκτικά σχεδιασμένο για να αξιολογήσει τόσο τις βασικές γνώσεις όσο και τις αναλυτικές ικανότητες των μαθητών. Η σαφής διατύπωση των ερωτημάτων και η ποικιλία των θεμάτων εξασφαλίζουν μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση των μαθητών, καθιστώντας το διαγώνισμα δίκαιο και αντιπροσωπευτικό της ύλης.Οι περισσότεροι μαθητές θα μπορέσουν να πετύχουν μια καλή βαθμολογία ενώ οι καλά προετοιμασμένοι μπορούν να ελπίζουν σε άριστα.
Καραγιάννη Δήμητρα
Οικονομολόγος
Ιστορία
Τα σημερινά 12.06.2024 θέματα της Ιστορίας Ο.Π. Ανθρωπιστικών σπουδών κρίνονται ως απαιτητικά. Περιελάμβαναν ζητήματα που καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης από όλα τα θέματα του σχολικού εγχειριδίου.
Στο Α1 ζήτημα οι μαθητές κλήθηκαν ως συνήθως να απαντήσουν σε περιεχόμενο όρων. Ο πρώτος και ο τρίτος ορισμός ζητήθηκε για πρώτη φορά, ενώ ο δεύτερος έχει ξαναζητηθεί. Το δύσκολο κομμάτι αφορούσε την διασαφήνιση των πλευρών διαπραγμάτευσης στον β όρο και την διευκρίνιση του τόπου στον γ.
Στο Α2 ζήτημα οι διατυπώσεις ήταν σαφείς, πλην του ε το οποίο πιθανόν να δυσκόλεψε κάποιους υποψηφίους.
Στα Β1 και Β2 οι ερωτήσεις ήταν ευκρινώς διατυπωμένες, στο Β2 απαιτούνταν απάντηση από δύο διαδοχικά μαθήματα του βιβλίου.
Στο Γ1 υπήρχαν δύο υποερωτήματα και δύο παραθέματα για συμπλήρωση της απάντησης. Ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια, πλην του α που απαιτούσε πιο σύνθετη σκέψη.
Στο Δ1 υπήρχαν επίσης δύο υποερωτήματα συνοδευόμενα από τρία παραθέματα. Απαιτητικότερο του Γ1, όχι τόσο λόγω διατύπωσης, όσο λόγω της έκτασης της απάντησης.
Η φετινή εξέταση ήταν κάπως δυσκολότερη για τους υποψηφίους σε σχέση με τις αντίστοιχες των τελευταίων χρόνων. Η έκταση των απαντήσεων δεν ήταν πολύ εκτενής, όμως προϋπόθεση ήταν η σωστή προετοιμασία από έμπειρους καθηγητές Ιστορίας ώστε να μπορεί ο μαθητής να ανταπεξέλθει στη συνθετότητα των διατυπώσεων.
Καλά αποτελέσματα σε όλους.
Κώστας Παυλός, ιστορικός