Σε Αμερική και Καναδά τα προϊόντα της Δυτικής Μακεδονίας

3 Min Read

Εγκρίθηκε πρόγραμμα προώθησης μέσω της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης

Σε Αμερική και Καναδά θα «ταξιδεύουν» προϊόντα της Δυτικής Μακεδονίας, μετά την έγκριση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «Ενέργειες ενημέρωσης και προώθησης προϊόντων ΠΟΠ/ΠΓΕ στις ΗΠΑ και τον Καναδά» στο οποίο εντάχθηκε η Αγροδιατροφική Σύμπραξη της περιοχής. Το παραπάνω, ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Κασαπίδης σε συνέντευξη τύπου το μεσημέρι της Δευτέρας στην Κοζάνη.

Το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα για προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (Π.Ο.Π.) και Προϊόντα Γεωγραφικής Ένδειξης (Π.Γ.Ε.) αφορά στην ενημέρωση και προώθηση δέκα πιστοποιημένων προϊόντων της Δυτικής Μακεδονίας στις αγορές της Αμερικής και του Καναδά. Πρόκειται για τα φασόλια πλακέ και μεγαλόσπερμα των Πρεσπών και τα μήλα Καστοριάς ως ΠΓΕ και τον κρόκο Κοζάνης, τη φέτα, το ανεβατό, το μανούρι, τον μπάτζο, την κεφαλογραβιέρα και το κασέρι ως προϊόντα Π.Ο.Π.

Πρόκειται για ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα, το οποίο τρέχει εδώ και αρκετές δεκαετίες σε ευρωπαϊκό επίπεδο και η περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας για πρώτη φορά θα επιχειρήσει να προωθήσει πιστοποιημένα προϊόντα της Δυτικής Μακεδονίας στις αγορές της Αμερικής και του Καναδά, οι οποίες είναι από τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου.

«Θα γίνει μια συστηματική προσπάθεια, μέσα στο 2023, μαζί με έναν τεχνικό σύμβουλο, να επιχειρήσουμε οργανωμένα την προώθηση των προϊόντων μας» ανέφερε ο κ. Κασαπίδης, ο οποίος είπε πως επιχειρήσεις και επιμελητήρια της περιφέρειας έχουν ήδη ενημερωθεί για το εγχείρημα. «Είναι μια μοναδική ευκαιρία και μια στρατηγική επιλογή της περιφερειακής αρχής, να απευθυνθούμε στις καλύτερες αγορές του κόσμου και να επιδιώξουμε να ανοίξουμε δίαυλο επικοινωνίας με την Αμερική, όπου υπάρχουν πάρα πολλοί Έλληνες επιχειρηματίες. Θέτουμε επιπλέον στόχους πέραν του προγράμματος με μία αποστολή που διοργανώνουμε για τη μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων στη Νέα Υόρκη, το καλοκαίρι, όπου θα επιδιώξουμε να έρθουμε σε επαφή με ένα δίκτυο περίπου 4.000 ελληνικών εστιατορίων, στο οποίο προεδρεύει ένας δυτικομακεδόνας. Θέλουμε να γνωστοποιήσουμε τα προϊόντα μας μέσα από επιχειρήσεις που μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτές τις απαιτήσεις, σε ποιότητα και σε ποσότητα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κασαπίδης.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει προϋπολογισμό 2,3 εκατομμύρια, με 80% ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και 20% συμμετοχή της Περιφέρειας. Επομένως, το 1,8 εκατομμύρια θα καταβληθεί από την Ε.Ε. και οι 450 χιλιάδες περίπου, θα είναι η συμμετοχή. Έχει διάρκεια τρία χρόνια. Κάθε χρόνο μέσα σε αυτά τα τρία χρόνια η Περιφέρεια πρέπει να πιάσει συγκεκριμένους στόχους για να μπορέσει να πάρει τη χρηματοδότηση για τον επόμενο χρόνο. Κάποιοι από αυτούς τους στόχους είναι να φτάσουν τα προϊόντα αυτά σε 450 χιλιάδες καταναλωτές σε Αμερική και άλλους τόσους στον Καναδά. Ενώ ένας ακόμα είναι η αύξηση των εξαγωγών με μετρήσιμα αποτελέσματα, τον πρώτο χρόνο κατά 600 χιλιάδες ευρώ στην Αμερική και 400 χιλιάδες ευρώ στο Καναδά, ενώ το δεύτερο και το τρίτο χρόνο, θα πρέπει να αυξηθούν κατά 50% σε σχέση με το πρώτο χρόνο και κατά 67% αντίστοιχα.

Θένια Βασιλειάδου

Μοιραστείτε την είδηση