Σε τριπλασιασμό των θέσεων σε βρεφονηπιακούς σταθμούς στοχεύει το Υπουργείο Παιδείας

4 Min Read

Τον τριπλασιασμό των θέσεων των βρεφών στους παιδικούς σταθμούς ανακοίνωσε στην ΕΡΤ η υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου. Σύμφωνα με την κ. Μιχαηλίδου θα από τις 25.000 θέσεις, που είναι και η χαμηλότερη συμμετοχή σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι θέσεις θα φτάσουν στις 75.000 για ηλικίες από 0 έως 2,5 ετών. Επίσης, τόνισε πως όλα τα βιβλία για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες είναι ήδη στα σχολεία.

Η κ. Μιχαηλίδου διευκρίνισε πως με 200 εκατομμύρια ευρώ θα χρηματοδοτηθεί πάνω από το 50% του κόστους ανέγερσης νέων βρεφικών σταθμών, έτσι ώστε από 25.000 θέσεις βρεφών που είναι αυτή τη στιγμή, μέσα σε τρία χρόνια να υπάρχουν συνολικά 75.000 θέσεις σε βρεφικούς σταθμούς, με στόχο να βοηθηθούν οι γονείς, αλλά κυρίως να στηριχθούν τα παιδιά. «Η προσχολική αγωγή δεν είναι μόνο όχημα εναρμόνισης οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής, αλλά είναι ένα όργανο και ένας μηχανισμός στήριξης του ίδιου του παιδιού» είπε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια διαβεβαίωσε πως τα βιβλία βρίσκονται στα δημοτικά σχολεία από τον Ιούνιο, τα βιβλία του Λυκείου από τον Ιούλιο και του Γυμνασίου από τον Αύγουστο. «Όλοι μας είχαμε αυτή την αγωνία κάθε χρονιά. Αν θα έχουμε βιβλία και καθηγητές. Η αγωνία αυτή είναι παρελθόν».

Τι θα γίνει με τις λίστες των αναπληρωτών

Μιλώντας για τους εκπαιδευτικούς, η κ. Μιχαηλίδου ανέφερε πως σήμερα ή αύριο θα βγουν οι λίστες των αναπληρωτών καθηγητών και πως η προτεραιότητα του υπουργείου είναι οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί. Οι μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών την τελευταία τριετία είναι 28.000, ενώ φέτος προστέθηκαν ακόμη 3.700. «Κοιτάμε να καλυφθούν τα κενά από αναπληρωτές. Η πλήρωση των κενών είναι μια δυναμική διαδικασία».

Αξιολογήσεις

Όσον αφορά στην αξιολόγηση δασκάλων-καθηγητών, η Δόμνα Μιχαηλίδου τόνισε πως μια από τις πρώτες συναντήσεις που θα γίνουν, θα είναι αυτή με την ΟΛΜΕ. «Θέλουμε να ακούσουμε για να καταλάβουμε. Τονίζω ότι και η αξιολόγηση αξιολογείται και γίνεται σε τρία στάδια, από τρεις αξιολογητές με τεκμηριωμένη έκθεση και οι εκπαιδευτικοί έχουν δυνατότητα ένστασης». Αξιολογείται η σχολική μονάδα, ο μαθητής και ο εκπαιδευτικός.

Ενιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Η υφυπουργός διευκρίνισε πως η προσχολική αγωγή δεν ξεκινά απλά από το προνήπιο αλλά από την ηλικία των βρεφών, χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα μπουν στην υποχρεωτική εκπαίδευση. «Δεν θα γίνει υποχρεωτική η προσχολική αγωγή στο επίπεδο των βρεφονηπιακών σταθμών, δεν θέλουμε υποχρεωτικότητα. Θέλουμε όμως εμπιστοσύνη των γονέων στους σταθμούς, έτσι ώστε να έχουμε μεγαλύτερη συμμετοχή. Στην Ελλάδα έχουμε τη χαμηλότερη συμμετοχή βρεφών σε βρεφικούς σταθμούς με μόνο 25.000 θέσεις, όταν θα θέλαμε να έχουμε γύρω στις 100.000 θέσεις».

Στόχος του Υπουργείου είναι ένα ενιαίο ρυθμιστικό πλαίσιο και μια ενοποίηση, ώστε να υπάρχει ένα ενιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, βάσει του οποίου να μπορούν να ανιχνεύονται έγκαιρα τυχόν αναπηρίες ή παθήσεις των παιδιών στην ηλικία που πρέπει και όταν η νευροπλαστικότητα του εγκεφάλου τους είναι αρκετά υψηλή, ώστε να είναι δυνατή η παρέμβαση.

Τέλος, ανέφερε πως δε γίνεται το κτιριολογικό των δημοτικών βρεφονηπιακών σταθμών και οι διαδικασίες πυρόσβεσης να είναι διαφορετικές από αυτές των ιδιωτικών, όπως και η στελέχωση τους.

Θένια Βασιλειάδου

Μοιραστείτε την είδηση