Μιλά για ισχυρές αντιδράσεις κατεστημένου που επιθυμεί την στασιμότητα
Δριμεία κριτική στην τριανδρία της δημοτική αρχή Κοζάνης, με κατηγορίες πως είναι «ανίκανη να στηρίξει επενδύσεις στον τόπο μας», εξαπέλυσε η Δημοτική Κίνηση «Κοζάνη Τόπος Να Ζεις». Με αφορμή την ανακοίνωση της αποχώρησης από την Κοζάνη της Σχολής Εκπαίδευσης Επαγγελματιών Πιλότων Αερογραμμών EgnatiaAviation, η Δημοτική Κίνηση μιλά για πολύ δυσάρεστη εξέλιξη για την πόλη και κατηγορεί τους τρεις επικεφαλής παρατάξεων που έχουν την πλειοψηφία, για αδιαφορία να στηρίξουν την εταιρεία να αντιμετωπίσει τα πρακτικά προβλήματα που αντιμετώπιζε.
Ο »Τόπος Να Ζεις» σε ανακοίνωσή του στα ΜΜΕ της περιοχής το πρωί της Τρίτης, αναλύει τα πλεονεκτήματα που είχε η περιοχή με την έναρξη της δραστηριότητας της EgnatiaAviation στην Κοζάνη (θέσεις εργασίας, ενοικιαστές, ενίσχυση τοπικής οικονομίας, δημιουργία προοπτικών κ.α.) και υπογραμμίζει πως η συγκεκριμένη εταιρεία δημιούργησε βάση εδώ, μετά από ενέργειες του τότε δημάρχου Λευτέρη Ιωαννίδη. Επισημαίνει ακόμη πως στόχος της τότε δημοτικής αρχής, ήταν αυτή η επένδυση να αποτελέσει μέρος ενός συνολικού σχεδίου αναβάθμισης του αεροδρομίου «Φίλιππος», μέσω της μετατροπής του σε αεροδρόμιο γενικής αεροπορίας και προσέλκυσης συναφών με τον αεροπορικό εκπαιδευτικό κλάδο επιχειρήσεων.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το εξής σημείο της ανακοίνωσης: «Η πρόταση της τότε Δημοτικής Αρχής Κοζάνης κατατέθηκε στα αρμόδια υπουργεία και υπήρξε διάθεση συνεννόησης και παροχής των κατάλληλων διευκολύνσεων προς την εταιρία έτσι ώστε αυτή να λειτουργεί απρόσκοπτα παρά τις ισχυρές αντιδράσεις ενός κατεστημένου που επιθυμούσε και επιθυμεί την διατήρηση της υπάρχουσας στασιμότητας». Η Δημοτική Κίνηση, φαίνεται πως περιγράφει έναν από τους λόγους, για τους οποίους η EgnatiaAviation αποχωρεί από την Κοζάνη και απέφυγε να αναφέρει στην ανακοίνωση αποχώρησής της.
Όχι σε μετατροπή του αεροδρόμιου γιατί μπορεί να έρθει η Ryanair
Σε ένα άλλο σημείο της ανακοίνωσής της, η Δημοτική Κίνηση «Κοζάνη Τόπος Να Ζεις» αναφέρει τα λεγόμενα του σημερινού Δημάρχου Λάζαρου Μαλούτα και του σημερινού Αντιδημάρχου Πολεοδομίας Βαγγέλη Σημανδράκου, στο δημοτικό συμβούλιο που έγινε στις 2 Δεκεμβρίου 2019. Στη συνεδρίαση παρουσιάστηκε από τον κ. Ιωαννίδη η σχετική πρόταση της Κίνησης και όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η ανακοίνωση:
«…με τον κ. Μαλούτα να αναφέρει ότι είχε ήδη στείλει επιστολή (ως συνήθως) στα αρμόδια υπουργεία. Ακούσαμε τον τότε Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Σημανδράκο να αναφέρει ότι θεωρεί την μετατροπή του αεροδρομίου σε αεροδρόμιο Γενικής Αεροπορίας ως έσχατη λύση και να αναφέρεται σε μία μελέτη της Lamda Χρηματοοικονομικής που κυκλοφορεί κάπου, θα την έβρισκε κάπως, για να μας την παρουσιάσει κάποτε, καθώς και ότι θεωρεί ως βέλτιστη λύση την υπαγωγή του αεροδρομίου στο ΤΑΙΠΕΔ αφού είναι εφικτό κατά τη γνώμη του να μετατραπεί το αεροδρόμιο «Φίλιππος» σε διεθνές και να προσελκύσει εταιρίες χαμηλού κόστους όπως η Ryanair. Ακούσαμε τέλος και τον τότε αρμόδιο Αντιδήμαρχο Επιχειρηματικότητας κ. Κυριακίδη να αναφέρει γεμάτος πάθος ότι η αξιοποίηση του αεροδρομίου υπάρχει στο προεκλογικό πρόγραμμα της παράταξής του, της «Ενότητας», και ότι αυτός ¨κατόπιν ενεργειών του¨ θα φρόντιζε έτσι ώστε άμεσα να γίνει μία νέα παρουσίαση με ολοκληρωμένα στοιχεία (προφανώς καλύτερα από αυτά της Δημοτικής Κίνησης) στην οποία θα φαινόταν η ανάγκη στήριξης της εταιρίας που όπως χαρακτηριστικά ανέφερε αποτελούσε προτεραιότητα του και πυλώνα ανάπτυξης του τόπου.
Έκτοτε πέρασαν 15 μήνες. Η Δημοτική Αρχή Μαλούτα, Σημανδράκου, Μιχαηλίδη και του πρώην αναπληρωτή Δημάρχου Κυριακίδη δεν έκανε, όπως συνηθίζει άλλωστε, απολύτως τίποτα από αυτά που υποσχέθηκε. Καμία νέα μελέτη δεν παρουσιάστηκε, καμία παρουσίαση δεν έγινε, καμία στήριξη δεν υπήρξε, καμία Ryanair δεν ήρθε, με αποτέλεσμα και σε συνδυασμό με κάποιες άλλες εξελίξεις η Egnatia Aviation να αποχωρεί στις 31-3-22 από την Κοζάνη».
Ανύπαρκτες οι δυνατότητες πολιτικής παρέμβασης της δημοτικής αρχής
Η ανακοίνωση του «Τόπος Να Ζεις» κατηγορεί την δημοτική αρχή Κοζάνης για μη δυνατότητα πολιτικής παρέμβασης. Όπως αναφέρει, η εταιρεία θα μπορούσε να μείνει αν τα πρακτικά προβλήματα που αντιμετώπιζε λύνονταν με αλλαγή καθεστώτος λειτουργίας του αεροδρομίου και όχι οικονομική στήριξη ή άλλες διευκολύνσεις.
«…Ζητούσε (η εταιρεία) όμως την ισχυρή πολιτική παρέμβαση των τοπικών αρχών έτσι ώστε να υπάρξουν οι απαραίτητες αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας του αεροδρομίου μέσω της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και του αρμόδιου Υπουργείου.Δυστυχώς όμως οι δυνατότητες πολιτικής παρέμβασης της Δημοτικής Αρχής Κοζάνης είναι ανύπαρκτες, η οποιαδήποτε διεκδίκηση λαμβάνει χώρα «επιστολικά» ενώ οι εξελίξεις που αφορούν τον τόπο και τις ζωές μας απλά μας ανακοινώνονται από την κεντρική κυβέρνηση. Στην αδυναμία παρέμβασης έρχεται να προστεθεί και η διαρκής προσπάθεια της τριανδρίας της Δημοτικής Αρχής να απαξιώσει οτιδήποτε είχε συμβεί κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δημοτικής θητείας λειτουργώντας ρεβανσιστικά και πολιτικά ανώριμα» αναφέρει χαρακτηριστικά η Δημοτική Κίνηση «Κοζάνη Τόπος Να Ζεις».
Τέλος, εκτιμά πως η συγκεκριμένη επένδυση ήταν η τελευταία ευκαιρία για μια ουσιαστική αναβάθμιση και αξιοποίηση του αεροδρομίου «Φίλιππος»της Κοζάνης. «Γι΄ αυτή την εξέλιξη, υπάρχουν σημαντικές ευθύνες τόσο σε πολιτικούς όσο και σε υπηρεσιακούς παράγοντες που δεν δημιούργησαν τις αναγκαίες συνθήκες για να μην χαθεί μια σημαντική ευκαιρία για την περιοχή και αυτές οφείλουν να αναζητηθούν» καταλήγει η ανακοίνωση.
Σωκράτης Μουτίδης xronos-kozanis.gr