«Στάση» στην Κοζάνη του λεωφορείου που κινείται με υδρογόνο

3 Min Read

Στην Κοζάνη και στο Εκθεσιακό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας στα Κοίλα έχει κάνει «στάση» από την Πέμπτη, το λεωφορείο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος TRIERES (κοιλάδα υδρογόνου μικρής κλίμακας) που κινείται με υδρογόνο. Το πρόγραμμα «τρέχει», μεταξύ άλλων, από το Cluster Βιοοικονομίας και Περιβάλλοντος Δυτικής Μακεδονίας Clube, την Hellenic Hydrogen και της Coral Gas, θυγατρικής του Ομίλου Motor Oil, και η Κοζάνη είναι μια από τις τέσσερις πόλεις της Ελλάδας (Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Πάτρα, Κοζάνη) που επιλέχθηκαν για το roadshow.

Πρόκειται για ένα αστικό λεωφορείο πλήρως λειτουργικό, το οποίο εδώ και τέσσερα χρόνια κινείται στο Βισμπάντεν της Γερμανίας και επιδεικνύει τα οφέλη της κίνησης με υδρογόνο. Λόγω του ότι δεν υπάρχει θερμικός κινητήρας, απουσιάζει εντελώς ο θόρυβος στην καμπίνα του και έχει μεγαλύτερη αυτονομία από τα αντίστοιχα ηλεκτρικά λεωφορεία.

- Advertisement -
Ad image
- Advertisement -
Ad image

«Η διαφορά λοιπόν σε σχέση με τα ηλεκτρικά λεωφορεία μπαταρίας είναι ότι μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα χιλιόμετρα, περίπου 600 km με ένα γέμισμα που είναι 35 kg υδρογόνου και επίσης μπορεί να ανεφοδιαστεί άμεσα μέσα σε ένα τέταρτο με υδρογόνο σε ένα σε ένα σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου και μπορεί να ξεκινήσει την επόμενη του βάρδια χωρίς να χρειάζεται να περιμένει κάποιος για να γεμίσουν τις μπαταρίες του. Όλα αυτά, μαζί με το μικρότερο βάρος που έχει, το καθιστούν πιο βέλτιστο στις αστικές μεταφορές» ανέφερε ο διαχειριστής και συνιδρυτής του Clube Νίκος Ντάβος.

Ο διαχειριστής και συνιδρυτής του Clube Νίκος Ντάβος

Κατά την περιοδεία του στις τέσσερις πόλεις της Ελλάδας καθώς και στην Βουλγαρία και Ρουμανία, συνοδεύεται από ένα βυτίο της Coral που μεταφέρει υδρογόνο. Στα αρνητικά του οχήματος είναι η τιμή του μιας και κοστίζει 600 χιλιάδες ευρώ, περίπου τρεις φορές περισσότερο από τα αστικά οχήματα συμβατικών καυσίμων.

Σύμφωνα με τον κ. Ντάβο, το αμέσως επόμενο διάστημα η Αττική θα έχει δυο τέτοια λεωφορεία από το συγκεκριμένο ευρωπαϊκό έργο. Όσον αφορά στην Δυτική Μακεδονία, εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά και δημιουργηθεί και η κοιλάδα υδρογόνου μικρής κλίμακας, τότε το πρώτο λεωφορείο υδρογόνου θα κινηθεί στην περιοχή κοντά στο 2029.

Σωκράτης Μουτίδης – www.xronos-kozanis.gr

Μοιραστείτε την είδηση