Από Ταμείο Ανάκαμψης και τοπικό πόρο η χρηματοδότηση
Στις αρχές του 2025, αν όλα εξελιχθούν ομαλά, θα ολοκληρωθεί το μεγάλο έργο υπογειοποίησης (CUT & COVER), της σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή του ΟΣΕ Κοζάνης, του οποίου η κατασκευή προκηρύχθηκε, συνολικής δαπάνης 7,6εκ. ευρώ με χρηματοδότηση από το «ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ – ΕΛΛΑΔΑ 2.0» (5.800.000,00€) και τον τοπικό πόρο 2012 – 2016 (1.833.378,00€)..
Το έργο αναμένεται να «απελευθερώσει» έκταση 14 στρεμμάτων καθώς θα καλυψει το όρυγμα που χωροθετείται ανατολικά της οδού Ιωνίας (γέφυρα προς Κρόκο), νότια της οδού Σαραντάρη και βόρεια της οδού Πρωταγόρα, και «κόβει» την Κοζάνη καθώς εκεί βρίσκεται η σιδηροδρομική γραμμή, με ένα τούνελ μήκους 275μ. από το οποίο θα περνά η γραμμή.
Στο επάνω μέρος του θα αναπτυχθούν χώροι πρασίνου, άθλησης και κοινόχρηστών χώρων.
Με το έργο αυτό θα εξυπηρετηθεί αφενός η λειτουργία του σιδ/κού δικτύου στην περιοχή (όταν και όποτε λειτουργήσει ξανά), η πρόσβαση στον επιβατικό σταθμό και αφετέρου θα δίνεται η δυνατότητα αξιοποίησης της έκτασης άνωθεν της σιδ/κής γραμμής με χωροθέτηση αθλητικών εγκαταστάσεων και λοιπών δραστηριοτήτων από τον Δήμο Κοζάνης.
Η αρχική σύλληψη του έργου ανήκει στον πρώην Αντιδήμαρχο Κώστα Δεσποτίδη, που το παρουσίασε το 2018 και προχώρησε σε προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Δήμου Κοζάνης, του ΟΣΕ και της ΓΑΙΑ ΟΣΕ ώστε να ετοιμαστούν οι σχετικές μελέτες για να ενταχθεί, σύμφωνα με τον τότε προγραμματισμό, στο ΕΣΠΑ και το πρόγραμμα ΕΣΣΒΑΑ.
Τον Φεβρουάριο του 2019 έγινε η προκήρυξη των μελετών και το Μάιο του 2019 υπήρξε οριστικός ανάδοχος. Τον Αύγουστο του 2021 εγκρίθηκε από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Κοζάνης η μελέτη, που εκπόνησε η ανάδοχος εταιρεία GTB. ANODOS A.E – ΕΔΑΦΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε. και τον Ιούλιο του 2022 η δημοπράτηση του έργου εγκρίθηκε από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου.
Τον περασμένο Φεβρουάριο ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης ουσιαστικά είχε προαναγγείλει ότι το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.