Στο προσκήνιο η σιδηροδρομική Εγνατία -««Προχωράμε επιτέλους το οραματικό έργο» ανέφερε χθες ο Πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ

3 Min Read

Ψηλά στην ατζέντα φαίνεται πως έχει μπει η ολοκλήρωση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας καθώς Ο ΟΣΕ έχει ήδη ξεκινήσει μελέτες για το δυτικό τμήμα της που αφορά νέες γραμμές από Καλαμπάκα προς Κοζάνη, Ιωάννινα και Ηγουμενίτσα.

Χθες από το βήμα 2ου Thessaloniki Helexpo Forum, ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Βίνης  επανήλθε στο θέμα σημειώνοντας πως «προχωράμε επιτέλους το οραματικό έργο της σιδηροδρομικής Εγνατίας που θα συνδέσει νότια τη Θεσσαλονίκη με την Ξάνθη και λίγο πιο Βόρεια την Αλεξανδρούπολη με το Ορμένιο» και  «έτσι θα κλείσουμε τη διασύνδεση με τη λοιπή Ευρώπη του σιδηροδρομικού δικτύου», διευκρίνισε.

- Advertisement -

Επιπλέον, στην τοποθέτησή του σημείωσε ότι κεντρικός σχεδιασμός αποτελεί να προχωρήσει η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης των κεντρικών λιμένων της χώρας μας με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Αξίζει να σημειώσουμε πως την περασμένη Τετάρτη, στο πλαίσιο  της εκδήλωσης του ΟΣΕ για την υποδοχή στην Αθήνα του Connecting Europe Express, ο εκπρόσωπος της DG Move (Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής) είχε αναφερθεί ειδικά   στην Σιδηροδρομική Εγνατία δηλαδή τον διάδρομο από Ηγουμενίτσα μέχρι Αλεξανδρούπολη και τα 6 βασικά λιμάνια της χώρα, δείχνοντας πως υπάρχει η στήριξη της Κομισιόν στο μεγάλο αυτό project.

“Έχουμε πολλά βήματα να κάνουμε και απαιτείται μακροχρόνια δέσμευση και αφοσίωση” είπε χαρακτηριστικά.

Η γραμμή Καλαμπάκα- Κοζάνη

Η συγκεκριμένη γραμμή έχει τεθεί σε προτεραιότητα από τον ΟΣΕ και θα εκπονηθούν τρείς τμηματικές μελέτες. Το έργο αυτό αποτελεί συνολικό τμήμα μιας νέας σιδηροδρομικής γραμμής που θα εκτείνεται μέχρι τα σύνορα ενώνοντας την Καλαμπάκα με τη Σιάτιστα, την Κοζάνη, την Καστοριά για να τερματίσει στην Κρυσταλλοπηγή. Ο σιδηροδρομικός διάδρομος ανήκει στο αναλυτικό Δίκτυο των Διευρωπαϊκών Σιδηροδρομικών Δικτύων.

Πρόκειται για γραμμή μήκους 96 χιλιομέτρων με ταχύτητα μελέτης τα 160 χλμ/ώρα. Νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί προβλέπονται σε Δήμητρα, Γρεβενά, Σιάτιστα, Κοζάνη (περιοχή Κοίλα). Μελλοντικά προβλέπεται σύνδεση με την υπό σχεδιασμό γραμμή Κοζάνη – Βέροια και την υφιστάμενη γραμμή Πλατύ – Φλώρινα – Bitola μέσω της υφιστάμενης γραμμής Αμύνταιο –Κοζάνη.

Το κόστος του έργου εκτιμάται σε 750 εκατ. ευρώ. Όταν θα λειτουργήσει η γραμμή ο χρόνος διαδρομής από την Καλαμπάκα στην Κοζάνη θα είναι μόλις 40 λεπτά ενώ το δρομολόγιο Αθήνα-Κοζάνη θα μπορεί να εκτελείται σε λιγότερο από 4 ώρες.

Να σημειώσουμε επίσης πως στην  παρούσα φάση εξετάζεται από τον ΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η ένταξη της σιδηροδρομικής σύνδεσης Κοζάνης – Βέροιας στο κεντρικό δίκτυο, αποκτώντας, έτσι, αυξημένη προτεραιότητα σε χρηματοδότηση.

 

Μοιραστείτε την είδηση