Εντός του 2022 το Υπερταμείο αναμένεται να βγάλει στο «σφυρί» τα αεροδρόμια «Φίλιππος» της Κοζάνης και «Αριστοτέλης» της Καστοριάς, σύμφωνα με δημοσιεύματα, κυρίως σε επιχειρηματικές και οικονομικές ιστοσελίδες, που βγήκαν στον αέρα την Τρίτη. Πρόκειται για ένα γενικευμένο σχέδιο αξιοποίησης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, το οποίο υπάρχει από το 2016 και τώρα επικαιροποιείται.
Το σχέδιο αυτό, το οποίο υπήρχε στο συρτάρι του Υπερταμείου από την αρχή της σύστασης του, ορίζει πως εντός του Α΄ εξαμήνου του 2022 η αρχή θα γίνει με το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο που παρουσιάζει αύξηση της επιβατικής κίνησης αλλά και της VIP μεταφοράς, προσελκύει το επιχειρηματικό ενδιαφέρον ιδιωτικών εταιρειών διαχείρισης αεροδρομίων παγκοσμίως λόγω των μεγάλων δυνατοτήτων που μπορεί να αναπτύξει. Στην συνέχεια, αναμένεται να προχωρήσει ο διαγωνισμός και για τα υπόλοιπα 22 αεροδρόμια εντός των οποίων βρίσκονται και αυτά της Κοζάνης και της Καστοριάς.
Την μελέτη για την ανάπτυξη και διαχείριση των αεροδρομίων την εκπονεί η συμβουλευτική εταιρεία KANTOR με Γενικό Διευθυντή τον Κώστα Καστρινάκη. Τα αεροδρόμια που ανήκουν στο πακέτο αξιοποίησης είναι της Χίου, Αλεξανδρούπολης, Άραξου, Καρπάθου, Λήμνου, Ιωαννίνων, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Ικαρίας, Κυθήρων, Λέρου, Σητείας, Ν. Αγχιάλου, Καλύμνου, Σκύρου, Σύρου, Αστυπάλαιας, Καστελόριζου, Καστοριάς, Κάσου και Κοζάνης.
«Το Υπερταμείο, εφόσον θα έχει στα χέρια του την ολοκληρωμένη μελέτη της KANTOR, θα προχωρήσει σε νέο διαγωνισμό σχετικά με την πρόσληψη ενός ή περισσότερων συμβούλων, οι οποίοι θα αναλάβουν την αξιολόγηση, το business plan και θα κάνουν προτάσεις σχετικά με τη μορφή του διαγωνισμού που θα προκηρυχθεί» αναφέρει ο Γεράσιμος Σεραφειμίδης, δημοσιογράφος στο mononews.gr.
Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Υπερταμείου Γρηγόρη Δημητριάδη, μελετώνται δυο τρόποι για την διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού, είτε ενός ενιαίου και για 23 αεροδρόμια (όπως έγινε με την Fraport και τα 14 αεροδρόμια που ανέλαβε) είτε δύο διαγωνισμών με δυο πακέτα, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν σκέψεις για την ομαδοποίησή τους.
Το σίγουρο πάντως είναι πως τόσο το αεροδρόμιο της Κοζάνης όσο και της Καστοριάς, θα βρεθούν σε πολύ χαμηλή θέση ζήτησης μιας και θα ληφθεί υπόψιν η χαμηλή επιβατική κίνηση. Αυτό που ίσως «σώζει» τον «Φίλιππο» είναι η δραστηριότητα της Egnatia Aviation που ενισχύει το επιχείρημα της δημιουργίας αεροδρομίου Γενικής Αεροπορίας κάτι που συζητήθηκε, όχι έντονα, στα εναλλακτικά σχέδια στο πλαίσιο της απολιγνιτοποίησης.
Σωκράτης Μουτίδης – www.xronos-kozanis.gr με πληροφορίες από το mononews.gr