Πρώτη θέση στην Ελλάδα στον σχεδιασμό ετικετών και συσκευασιών

7 Min Read

Η ομάδα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στην κορυφή του διαγωνισμού 

Η ομάδα φοιτητών του τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Κωνσταντίνα Κεφού, Βασίλης Καλαμαράκης και Παναγιώτα Λίγκα συμμετείχαν ως «αουτσάιντερς» στον 6ο διαγωνισμό ετικέτας «Greek Label Awards 2023» που συνδιοργάνωσαν το περιοδικό All Pack Hellas και ο ΕΛΣΕΤ (Ελληνικός Σύνδεσμος Ετικετοποιών) στην κατηγορία των σπουδαστών με δύο project και κατέκτησαν την πρώτη θέση.

- Advertisement -

Πέραν του βραβείου, στα παιδιά χορηγήθηκε και μια δωροεπιταγή την οποία δεν κράτησαν για τον εαυτό τους και αγόρασαν μια τηλεόραση 65’’ που τοποθετήθηκε στο εργαστήριο της σχολής και θα καλύπτει τις ανάγκες των φοιτητών, όχι μόνο σήμερα, αλλά και στο μέλλον, παρά το γεγονός πως οι ίδιοι είναι τελειόφοιτοι. «Είχαμε σκεφτεί πως από τη στιγμή που μας έδωσαν αυτές τις δωροκάρτες, θα ήταν καλύτερο να αγοράσουμε κάτι, το οποίο θα ωφελούμασταν όλοι από αυτό και εμείς και τα επόμενα παιδιά που είναι να έρθουν. Δεν σκεφτήκαμε ποτέ το τι θα πάρουμε εμείς και επειδή και το εργαστήριο και η σχολή, μας βοήθησαν στο να συμμετέχουμε εκεί και να δείξουμε τι μπορούμε να κάνουμε και πήραμε ανταπόκριση από αυτό, είναι το ευχαριστώ μας σε αυτούς τους ανθρώπους» τόνισε η Κωνσταντίνα Κεφού. 

Ακολουθώντας μια ολιστική προσέγγιση στο σχεδιασμό της βραβευμένης συσκευασίας, χρησιμοποιήθηκαν με συστηματικό τρόπο μια σειρά από μεθοδολογικά εργαλεία σχεδιασμού, εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, chat gpt, fusion brain AI, σύγχρονα συστήματα CAD και φωτορεαλιστικών απεικονίσεων, τεχνικών φωτογράφησης με εφέ, σύγχρονες τεχνικές πρωτοτυποποίησης κλπ. Από τη σύλληψη της ιδέας έως και το τελικό αποτέλεσμα τους πήρε κοντά στους τέσσερις μήνες, εν μέσω εξεταστικής, μαθημάτων και διακοπών καλοκαιριού.

Υπεύθυνοι καθηγητές ήταν οι κ. Παναγιώτης Κυράτσης και Νικόλαος Ευκολίδης και οι φοιτητές διαγωνίστηκαν στην κατηγορία «Σχεδιασμός πολυτελούς συσκευασίας» προτείνοντας τη δική τους ιδέα για μια συσκευασία αρώματος, βασισμένη στην έννοια της λάβας και των πετρωμάτων. Ο τελικός σχεδιασμός της συσκευασίας περιλαμβάνει γραφικά και γεωμετρίες εμπνευσμένα από την Αρχαία Ελλάδα, τον Κάτω Κόσμο, τον Άδη και τα Ηλύσια Πεδία και το τελικό προϊόν έχει δημιουργηθεί μέσω 3D Printer. 

Ο Βασίλης Καλαμαράκης εξηγώντας αναλυτικά όλη τη διαδικασία που ακολούθησε η ομάδα ανέφερε, εν μέσω άλλων, πως χρησιμοποίησαν το ΑΙ για να παράξουν ένα ποίημα με βάση το άρωμα, όπου τους έβγαλε έντεκα στίχους και επέλεξαν αυτούς που τους άρεσαν περισσότερο και το αποδόμησαν. «Πήραμε τρεις – τέσσερις στίχους και σπάσαμε τις λέξεις και τις φράσεις που μας άρεσαν και με αυτές τις λέξεις παράξαμε διάφορα αποτελέσματα χωρίς να έχουμε πιάσει ακόμα το σχεδιαστικό κομμάτι, απλά θέλαμε να δούμε οπτικά προς τα που θα κατευθυνθούμε». Από εκεί, πέρασαν στο σχεδιαστικό κομμάτι και ανακατασκεύασαν την ιδέα, δημιουργώντας κάτι πρωτότυπο. «Χρησιμοποιήσαμε το στυλ, την εικόνα και το κάναμε brand». 

Το δεύτερο project με το οποίο ασχολήθηκαν ήταν το «Bubble Pop» του οποίου η συσκευασία έχει έναν ιδιαίτερο και πρωτότυπο τρόπο ανοίγματος και καταλήγει να μοιάζει σε λουλούδι. «Κάναμε καλού κακού και δεύτερο project γιατί θα ήταν πάρα πολλοί υποψήφιοι, χρησιμοποιώντας τα ίδια εργαλεία σε διαφορετικό concept και μέχρι να καταλήξουμε σε αυτό, περάσαμε από πολλά και διαφορετικά, με ζωντανά γεωμετρικά σχήματα» σημείωσε η Κωνσταντίνα Κεφού, μιλώντας για όλη τη διαδικασία, από τη σύλληψη της ιδέας έως και το τελικό αποτέλεσμα.

Αυτό που τους δυσκόλεψε περισσότερο, ήταν το λειτουργικό κομμάτι, κυρίως στο θέμα των συσκευασιών όπου έκαναν πάρα πολλές προσπάθειες και στόχευαν στο πως μπορεί να παραχθεί αυτό που έχουν σχεδιάσει. «Το πως θα εκτυπωθεί κάτι είναι τελείως διαφορετικό από αυτό που βλέπεις στη φόρμα» ανέφερε ο Βασίλης και η Κωνσταντίνα συμπλήρωσε πως «δεν είχαμε ασχοληθεί ιδιαίτερα με τις συσκευασίες, γιατί εμείς κυρίως σχεδιάζουμε και δημιουργούμε ένα προϊόν, οπότε όταν ήταν να ασχοληθούμε με τις συσκευασίες και που θα μπουν τα γράμματα, τα σύμβολα και το τι χρειάζεται νομοθετικά να έχει μια συσκευασία, μας δυσκόλεψε, αλλά σιγά σιγά και βοηθώντας ο ένας τον άλλον, τα βρήκαμε όλα», ενώ η Παναγιώτα στάθηκε κυρίως στην έλλειψη ελεύθερου χρόνου. 

Και οι τρεις, μιλώντας για την εμπειρία τους, ανέφεραν πως δεν είχαν πολύ υψηλές προσδοκίες και πήγαιναν ως «outsiders» στον διαγωνισμό καθώς το επίπεδο ήταν πολύ υψηλό και οι περισσότεροι συμμετέχοντες ήταν γραφίστες και άτομα που ασχολούνται συγκεκριμένα με συσκευασίες, κάτι που τους έδινε λιγότερες πιθανότητες στο να καταφέρουν να πάρουν την πρώτη θέση. Παρόλα αυτά τα κατάφεραν και τα συναισθήματα τους, όπως ανέφεραν, ήταν απερίγραπτα και δεν το πίστευαν. 

Στεκόμενη στα λόγια του καθηγητή της Παναγιώτη Κυράτση, η Παναγιώτα σημείωσε πως «λίγο μετά που πήραμε το βραβείο, φοβόμασταν να χαρούμε πως βραβευθήκαμε, δεν το πιστεύαμε», με τον Βασίλη να συμπληρώνει «ξέραμε ότι πάμε να χάσουμε, αλλά τους άρεσε πάρα πολύ και μου έκανε τρομερή εντύπωση», ενώ η Κωνσταντίνα τόνισε πως «ήταν ξεκάθαρα ένας διαγωνισμός γραφιστικής και συσκευασιών, οπότε όταν είπαμε εμείς πως θα κάνουμε και το προϊόν, ήταν εκτός του βασικού concept και ξεχώρισε».

Ένας εκ των υπεύθυνων καθηγητών, ο κ. Παναγιώτης Κυράτσης, ανέφερε πως οι φοιτητές του ήταν οι πρώτοι με διαφορά από τους υπόλοιπους συμμετέχοντες και πως είναι πολύ περήφανος για αυτούς. «Παρά το γεγονός πως ο διαγωνισμός ήταν περισσότερο προσανατολισμένος προς τη γραφιστική, εμείς κάναμε αυτό που ξέρουμε να κάνουμε καλά, να ακολουθήσουμε μια ολιστική προσέγγιση στον σχεδιασμό προϊόντων και συσκευασίας και νομίζω πως αυτό κέρδισε την επιτροπή και φάνηκε στα αποτελέσματα, οπότε κατά κάποιο τρόπο πήραμε ένα ρίσκο να πάμε σε έναν κατά βάση γραφιστικό διαγωνισμό, αλλά απέδωσε» σημείωσε ο ίδιος. 

Τα παιδιά για ακόμη μια φορά αποδεικνύουν πως δεν φοβούνται τη δουλειά, δουλεύουν με μεράκι, πως γίνεται εξαιρετική δουλειά στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και πως τα καλύτερα είναι μπροστά τους. 

Θένια Βασιλειάδουwww.xronos-kozanis.gr

Μοιραστείτε την είδηση