Την κάλυψη του ορύγματος, ανατολικά της γέφυρας του Κρόκου, που «κόβει» την Κοζάνη στα δύο και στο οποίο βρίσκεται η σιδηροδρομική γραμμή, με ένα τούνελ μήκους 315μ. από το οποίο θα περνά η γραμμή , στο επάνω μέρος του οποίου θα αναπτυχθούν χώροι πρασίνου, άθλησης και κοινόχρηστών χώρων, σχεδιάζει η δημοτική αρχή, στο πλαίσιο της ανάπλασης του χώρου του ΟΣΕ.
Όπως ανέφερε ο Αντιδήμαρχος Προγραμματισμού Κώστας Δεσποτίδης, το τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο κατά πλειοψηφία ενέκρινε τη προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Δήμου Κοζάνης, του ΟΣΕ και της ΓΑΙΑ ΟΣΕ ώστε να ετοιμαστούν οι σχετικές μελέτες για να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.
«Σήμερα είναι αδύνατη η πρόσβαση από τη μια πλευρά της Κοζάνης στην άλλη πλην της γέφυρας του Κρόκου, που όμως είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη» τόνισε ο κ. Δεσποτίδης.
Η περιοχή παρέμβασης είναι έκτασης συνολικής επιφάνειας 14.287,86 τ.μ. (2.682,41 τ.μ. εντός σχεδίου και 11.606,86 τ.μ. εκτός σχεδίου πόλης) και χωροθετείται ανατολικά της οδού Ιωνίας (γέφυρα προς Κρόκο), νότια της οδού Σαραντάρη και βόρεια της οδού Πρωταγόρα, όπου η χάραξη της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής δημιουργεί όρυγμα σημαντικού βάθους με αποτέλεσμα την διακοπή της συνέχειας της πόλης στο σημείο αυτό και την λειτουργική σύνδεση αυτής.
Πρόταση του Δήμου Κοζάνης, που περιλαμβάνεται στο ΕΣΣΒΑΑ, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, αποτελεί η κατασκευή τεχνικού έργου με τη μορφή Cut & Cover (tunnel) σε μήκος 314,19μ, που αφενός θα διασφαλίζει την απρόσκοπτη λειτουργία του σιδηροδρόμου και αφετέρου με τη νέα επιφάνεια που δημιουργείται, σε δεύτερο επίπεδο, ενοποιείται η πόλη επιτρέποντας παράλληλα την ανάπτυξη πρασίνου, χώρων άθλησης και κοινοχρήστων χώρων. `
«Ο Δήμος ουσιαστικά ζήτησε και θα λάβει τεχνική βοήθεια από τον ΟΣΕ για την κατασκευή αυτού του έργου καθώς το έργο έχει ειδικές απαιτήσεις» κατέληξε ο κ. Δεσποτίδης.