Αν πιστέψει κανείς τις διαφημίσεις, ιδίως τις τηλεοπτικές, αρκεί να επιλέξει εκείνο το προϊόν, ή την άλλη υπηρεσία, ώστε να καταστεί, αυτομάτως, ένας ευτυχισμένος άνθρωπος που πετά στα σύννεφα. Υπό τους ήχους βεβαίως του «μπιτάτου» κομματιού, που επενδύει ηχητικώς το τηλεοπτικό μήνυμα. Είτε να γίνει, ακόμη και ο Κουασιμόδος, ένα ιδανικός εραστής που θα τον κυνηγούν όλες οι γυναίκες πασών των ηλικιών. Είτε να επισκιάσουν, οι γυναίκες καταναλώτριες, την γοητεία της Ούμα Θέρμαν, η της Σκάρλετ Γιόχανσον, με την όποια ονειρεύεται να βγει για ποτό Ευκλείδης Τσακαλώτος.
Αλλά, την ίδια λογική των εμπορικών διαφημίσεων, δηλαδή το «όσο μεγαλύτερη η υπερβολή, ακόμη και το ψέμα, τόσο ευκολότερα θα πιάσει τόπο», ακολουθούν, συχνότατα, και τα πολιτικά μας μηνύματα.
Περιμένοντας να παρακολουθήσω την συζήτηση για την υπόθεση της πώλησης όπλων στους σφαγείς της Σαουδικής Αραβίας, από τον τηλεοπτικό δίαυλο της Βουλής, είδα και ένα διαφημιστικό μήνυμα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας. Για το πώς μπορούμε, με την πρόληψη και την ύπαρξη ολοκληρωμένων σχεδίων δράσης, να μειώσουμε τις συνέπειες από τις καταστροφές. Είτε πρόκειται για φυσικά φαινόμενα, όπως καταιγίδες, πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, παγετούς κλπ, είτε για ατυχήματα και δυστυχήματα που έχουν «ανθρωπογενή αίτια».
Την ίδια ημέρα είχε βρεθεί, κάτω από τις λάσπες, δίπλα στο μοιραίο αμαξοστάσιο, που παρανόμως είχε κτισθεί πάνω στο φυσικό ρέμα απορροής των ομβρίων υδάτων, ένα ακόμη, το εικοστό δεύτερο θύμα. Ο 70χρονος κυνηγός. Ενώ ο αριθμός των θυμάτων ανέβαινε στα 23, καθώς υπέκυπτε και η 85χρονη γυναίκα που νοσηλευόταν στο Θριάσιο νοσοκομείο, βαρύτατα τραυματισμένη, από την πρώτη ημέρα της θεομηνίας που έπληξε την Μάνδρα.
Ασφαλώς διερωτάσθε τι έκανε η διαφημιζόμενη Γενική Γραμματεία, είτε τώρα, στα χρόνια αυτής της κυβέρνησης, είτε προηγουμένως, στα χρόνια που κυβερνούσαν άλλοι, ώστε να επιβεβαιώνει το διαφημιστικό της μήνυμα. Τα περί των μέτρων προλήψεως και ελαχιστοποιήσεως των συνεπειών από τις φυσικές καταστροφές. Όπως, εν προκειμένω, οι πλημμύρες. Η απάντηση είναι, δυστυχώς πολύ απλή:
Ό,τι έκανε και η Περιφέρεια Αττικής και το Υπουργείο Υποδομών. Απολύτως τίποτε.
Εδώ, τώρα, υπερβάλλω κάπως και εγώ. Τι θα πει, «απολύτως τίποτε»; Μικρό πράγμα είναι μια τηλεοπτική διαφήμιση όπως αυτή; Αν την είχαν προβάλλει την παραμονή της θεομηνίας, προφανώς και φοβόταν η βροχή και θα ήταν πιο μαζεμένη. Δεν νομίζετε;
Γ. Π. ΜΑΣΣΑΒΕΤΑΣ