Βασίλης Γεωργίου: Bρισκόμαστε στην τελική ευθεία για την κατασκευή μονάδας παραγωγής καινοτόμων ηλεκτρολυτών και κυψελίδων καυσίμου στη Δυτική Μακεδονία

4 Min Read

Στην Καθημερινή και τον δημοσιογράφο Δημήτρη Δελεβέγκος μίλησε την Κυριακή ο συνιδρυτής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Advent, δρ Βασίλης Γρηγορίου, όπου μεταξύ άλλων αναφέρθηκε και στην κατασκευή μονάδας παραγωγής καινοτόμων ηλεκτρολυτών και κυψελίδων καυσίμου, που δρομολογείται για τη  Δυτική Μακεδονία.

Το  έργο που είναι γνωστό ως «Green HiPo» έχει ενταχθεί στα σημαντικά έργα κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος. Προβλέπει την κατασκευή, σε περίοδο επταετίας, κυψελίδων καυσίμου υψηλής θερμοκρασίας, συνολικής παραγόμενης ηλεκτρικής ισχύος 400 MW και αντίστοιχης θερμικής ισχύος, καθώς και μονάδες ηλεκτρόλυσης συνολικής ισχύος 4.65 GW, σε γραμμές παραγωγής της εταιρείας που θα εγκατασταθούν στη Δυτική Μακεδονία.

- Advertisement -

«Είμαστε σε επαφή με την ελληνική κυβέρνηση για τη χρηματοδότηση του “Green HiPo”. Πιστεύουμε ότι βρισκόμαστε στην τελική ευθεία προκειμένου τους επόμενους μήνες να προχωρήσουμε με την υλοποίησή του. Θέλουμε να συνεχίσουμε να δείχνουμε έμπρακτα την πίστη μας στη δυναμική της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας και να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε παράδειγμα του πώς μια μικρή χώρα μπορεί να είναι παραγωγός και όχι μόνο καταναλωτής γνώσης και καινοτομίας. Μέσα από το “Green HiPo” στοχεύουμε να συνεισφέρουμε ουσιαστικά στη μετάβαση της Δυτικής Μακεδονίας από μια οικονομία με βάση τον άνθρακα σε ένα πιο πράσινο οικονομικό μοντέλο και να βοηθήσουμε παράλληλα την περιοχή να διατηρήσει τον ρόλο του μεγαλύτερου ενεργειακού κέντρου της χώρας. Με τη διασφάλιση της ταχείας υλοποίησης έργων όπως το “Green HiPo”, η Ευρώπη θα καταφέρει να επιταχύνει την πορεία της προς την ενεργειακή ανεξαρτησία, προωθώντας παράλληλα την ανάπτυξη ενός ανταγωνιστικού τομέα υδρογόνου» αναφέρει ο κ. Γρηγορίου.

Συνεργασία της Advent  με την Airbus

Σύμφωνα με το δημοσίευμα η Advent δημιουργεί κυψέλες καυσίμου, μηχανές δηλαδή που μετατρέπουν μέσω ειδικών χημικών αντιδράσεων (π.χ. ηλεκτρόλυση) το υδρογόνο –μπορεί να προέλθει από υδρογονάνθρακες και βιοκαύσιμα– σε καθαρή ηλεκτρική ενέργεια και θερμότητα. Με τις αερομεταφορές να στρέφονται σταδιακά στη χρήση του υδρογόνου, μια από τις πρόσφατες συνεργασίες της Advent είναι με την κατασκευάστρια αεροσκαφών Airbus.

«Η Airbus θέτει στόχο μέχρι το 2035 να έχει προχωρήσει στην εμπορική διάθεση του πρώτου επιβατικού αεροσκάφους που θα έχει ως καύσιμο το υδρογόνο. Για να το καταφέρει αυτό, η ομάδα της εταιρείας μας εργάζεται για τη δημιουργία ενός ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης του αεροσκάφους, το οποίο θα τροφοδοτείται εξ ολοκλήρου από κυψέλες καυσίμου. Στο πλαίσιο αυτό, η Airbus ενδιαφέρεται να αξιοποιήσει την τεχνολογία της Advent, η οποία θεωρούμε πως αποτελεί την ιδανικότερη επιλογή για την επιτάχυνση της απεξάρτησης των αερομεταφορών από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Η τεχνολογία μας, δηλαδή οι κυψέλες καυσίμου, δεν καταλαμβάνουν μόνο λιγότερο βάρος και χώρο, αλλά ενδείκνυνται για την αεροπλοΐα και επιτρέπουν την καλύτερη θερμική διαχείριση στα αεροπλάνα, διότι λειτουργούν σε υψηλές θερμοκρασίες άνω των 180 βαθμών Κελσίου. Η συνεργασία μας με τον γαλλικό όμιλο αναμένεται να ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2024, ενώ η Airbus εκτιμά ότι οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις θα πραγματοποιηθούν το 2026», εξηγεί στην «Κ» ο συνιδρυτής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Advent, δρ Βασίλης Γρηγορίου.

Η συνέχεια εδώ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Μοιραστείτε την είδηση