Βιωματικό πρόγραμμα σπουδών στην Music Art Νέο Ωδείο Κοζάνης χωρίς… συνταγολόγια

4 Min Read

Παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας αναπτύσσουν μέσα από την μουσική τα χαρίσματά τους

Στην αναπτυξιακή εξέλιξη των παιδιών προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας στοχεύει το βιωματικό πρόγραμμα σπουδών της Music Art Νέο Ωδείο Κοζάνης που έχει ως άξονα την πολυαισθητηριακή διδακτική προσέγγιση στα παιδιά από την βρεφική έως την προσχολική ηλικία. Εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί στην μουσικοκινητική και μουσικοπαιδαγωγική επιστήμη, παρατηρούν, βλέπουν, ερεθίζουν και αναπτύσσουν όλα τα δεδομένα της προσωπικότητας του παιδιού με στόχο να τα εξελίξουν για να γίνουν τα δεδομένα αυτά «συνοδοί» στην σχολική τους πορεία και στην κοινωνικοποίησή τους.

Η εξειδικευμένη μουσικοπαιδαγωγός Ελένη Λαγουδάκη, η οποία συνεργάζεται αποκλειστικά σε επίπεδο Δυτικής Μακεδονίας με την Music Art, μίλησε στον «Χ» για το νέο αυτό πρόγραμμα, το οποίο, σύμφωνα με την ίδια, θα έπρεπε να εφαρμόζεται από… χθες στα σχολεία όλης της χώρας.

«Το πρόγραμμα είναι αυτό που πρέπει να είναι, γιατί σεβόμαστε τις ηλικιακές βαθμίδες από την βρεφική μέχρι και την προσχολική ηλικία. Μέσα από την τέχνη της μουσικής και την πολυαισθητηριακή διδακτική προσέγγιση, μπορούμε να αναπτύξουμε όλα τα δεδομένα που αφορούν στην προσωπικότητα ενός παιδιού. Μέσα από την μουσική εξελίσσουμε δεδομένα πολύ σημαντικά για τα παιδιά και προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε όλα τα χαρακτηριστικά του εγκεφάλου για να βγει αβίαστα το χάρισμα που έχει το κάθε παιδί» ανέφερε, μεταξύ άλλων, η κ. Λαγουδάκη.

Η ίδια υποστηρίζει πως δεν υπάρχει μη χαρισματικό παιδί και πως με την κατάλληλη εκπαιδευτική διαδικασία και τις ευκαιρίες που του δίνονται, μπορεί να εκφραστεί το κάθε χάρισμα μακριά από «συνταγολόγια και εκφράσεις όπως αυτό είναι σωστό αυτό είναι λάθος» επισημαίνει. «Η ακοή μπορεί να εξελιχθεί σε ακρόαση και η μουσική είναι κάτι που περιλαμβάνει τα πάντα, ταχύτητα, συναίσθημα, αυτοέλεγχο κ.α. Μέσα λοιπόν από αυτή και χωρίς εύκολη και φλύαρη έκθεση των παιδιών σε δεδομένα «απλά» απασχόλησης, δίνεται η δυνατότητα της εξέλιξης βάσει του εκπαιδευτικού υλικού που δεν είναι μόνο το βιβλίο αλλά κυρίως τα εκπαιδευτικά παιχνίδια και οι δραστηριότητες που ο διδάσκοντας διανθίζει» περιγράφει η εμπνεύστρια του προγράμματος.

Πρωταγωνιστικό ρόλο, σύμφωνα με την ίδια, παίζει ο εκπαιδευτικός και ο γονέας. Ο πρώτος χρειάζεται να είναι ικανός στο να συνθέσει πράγματα, όπως λέει, όχι με στόχο να «γεμίζει τμήματα αλλά να τα συνθέτει. Αυτό σημαίνει πως έρχεται σε επαφή με τον γονέα και το παιδί και αντιλαμβάνεται τα δεδομένα, τα αναλύει και προχωρά να δουλέψει την εξέλιξή του παιδιού είτε ξεχωριστά είτε ως ομάδα» υπογραμμίζει. Ο δεύτερος, καλείται να συνεχίσει την επαφή και την επικοινωνία στο σπίτι και να χρησιμοποιήσει τα εκπαιδευτικά εργαλεία, πολλά από τα οποία υπάρχουν σε ένα σπίτι, και εκεί.

«Προσωπικός στόχος είναι να φροντίσω να υπάρχουν χαρούμενα παιδιά, τα οποία να έχουν ανοιχτή προσωπικότητα και να εκφράζουν το χάρισμά τους μέσα από την μουσική. Να  εξελίσσονται σταθερά και ισορροπημένα. Νομίζω πως όλος αυτός ο τρόπος εκπαίδευσης είναι μια καλή αρχή που έχει συνέχεια και δεν έχει τέλος» καταλήγει η κ. Λαγουδάκη.

Σωκράτης Μουτίδης – www.xronos-kozanis.gr

Μοιραστείτε την είδηση