Πρεμιέρα είχαν προχθές οι ενδοσχολικές εξετάσεις με την τράπεζα θεμάτων να πρωταγωνιστεί, αφού εφαρμόζεται για πρώτη φορά. Οι εξετάσεις θα διαρκέσουν έως τις 9 Ιουνίου με τους φροντιστές να τονίζουν πως πρόκειται για ένα μέτρο προς την σωστή κατεύθυνση.
Την μεθεπόμενη, όμως, Παρασκευή 3 Ιουνίου αρχίζουν και οι πανελλαδικές εξετάσεις και ολοκληρώνονται για τα γενικά λύκεια χωρίς τα ειδικά μαθήματα την Παρασκευή 10 Ιουνίου. Φέτος, η ύλη των εξετάσεων επανήλθε στα προ πανδημίας δεδομένα.
Σε ό,τι αφορά στα εξεταστικά κέντρα της ΠΕ Κοζάνης, θα είναι εννιά για τους μαθητές των ΓΕΛ σε Κοζάνη, Πτολεμαΐδα, Νεάπολη, Σέρβια και Σιάτιστα και τρία για τους μαθητές των ΕΠΑΛ, δύο σε Κοζάνη και ένα στην Πτολεμαΐδα.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Δυτικής Μακεδονίας, Ηλίας Μιχαηλίδης ανέφερε, μιλώντας στο «Χ» πως «η τράπεζα θεμάτων είναι ένας μηχανισμός αντικειμενικής βαθμολόγησης των εξετάσεων των λυκείων σε όλη την Ελλάδα που απώτερο στόχο έχει την εφαρμογή του εθνικού απολυτηρίου. Για να εφαρμοστεί το εθνικό απολυτήριο, πρέπει να γίνουν εξετάσεις σε όλα τα λύκεια ίδιου επιπέδου και ίδιας νοοτροπίας και το όχημα για να το πετύχουμε αυτό, είναι η τράπεζα θεμάτων».
Ο κ. Μιχαηλίδης είπε πως σωστά εφαρμόστηκε φέτος η τράπεζα θεμάτων, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως δεν είναι μια οποιαδήποτε χρονιά, καθώς τα παιδιά τώρα επανέρχονται στην κανονικότητα της σχολικής ζωής από την οποία απείχαν τα τελευταία δύο χρόνια λόγω κορωνοϊού.
«Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μη δίνουν γραπτές εξετάσεις επιβαρύνοντας περισσότερο τους μαθητές που μεταπήδησαν από το γυμνάσιο στο λύκειο, χωρίς να είναι μέσα στις σχολικές τάξεις. Με δεδομένο πως τους έχει λείψει η γραπτή δοκιμασία, ο μηχανισμός της τράπεζας θεμάτων, σίγουρα θα δυσκολέψει σε ένα μεγάλο βαθμό τα παιδιά, παρόλα αυτά θεωρώ πως σωστά εφαρμόστηκε, έστω και με αυτό τον τρόπο και φέτος» επεσήμανε ο κ. Μιχαηλίδης.
Αντίστροφη μέτρηση για τις πανελλαδικές εξετάσεις
Την Παρασκευή 3 Ιουνίου αρχίζουν οι πανελλαδικές εξετάσεις και ολοκληρώνονται για τα γενικά λύκεια χωρίς τα ειδικά μαθήματα την Παρασκευή 10 Ιουνίου. Αλλαγές στον τρόπο βαθμολόγησης δεν υπάρχουν, το ίδιο δεν συμβαίνει όμως και στην ύλη των εξετάσεων, η οποία φέτος επανήλθε στα προ πανδημίας επίπεδα. «Αυτό είναι κάτι το οποίο δεν πρέπει να ανησυχεί κανέναν, καθώς όλα τα παιδιά στην Ελλάδα διαγωνίζονται υπό ίσους όρους και είτε μεγάλη είναι η ύλη, είτε μικρή είναι το ίδιο. Οι πανελλαδικές εξετάσεις, είναι εξετάσεις κατάταξης και όχι εξετάσεις γνώσεων, ενώ η ευρεία ύλη ευνοεί τις εξετάσεις και τους εξεταστές γιατί ¨απλώνουν¨ την εξεταστέα ύλη και δεν εμβαθύνουν σε αυτή, κάτι το οποίο συνήθως δυσκολεύει τους υποψηφίους» τόνισε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Φροντιστών.
Μια ακόμα αλλαγή που θα ισχύσει φέτος είναι ο υπολογισμός των μορίων, καθώς η κάθε σχολή έχει τους δικούς της συντελεστές βαρύτητας για κάθε μάθημα, οπότε ένας υποψήφιος δεν θα συγκεντρώνει έναν αριθμό μορίων ενιαίο για όλες τις σχολές αλλά θα έχει διαφορετικό αριθμό μορίων για κάθε σχολή που θα επιλέξει στο μηχανογραφικό του. «Είναι κάτι το οποίο θα το δούμε πρώτη φορά φέτος, το κάνει ελαφρώς πιο πολύπλοκο, αλλά στο τέλος θα περάσουν όλοι εκεί που ήταν να περάσουν και με την προηγούμενη διαδικασία» τόνισε ο κ. Μιχαηλίδης.
Ο αριθμός των εισακτέων δεν θα επηρεαστεί περισσότερο, καθώς οι βάσεις εισαγωγής έχουν αφήσει αρκετούς εξεταστέους εκτός τριτοβάθμιας και φέτος παρά τη μείωση θα περάσει ο ίδιος αριθμός με πέρυσι. «Ίσως τα περιφερειακά τμήματα, με τις μειώσεις που ακούστηκαν να ευνοηθούν καθώς κόπηκαν θέσεις από τις μεγάλες πόλεις» τονίζει ο κ. Μιχαηλίδης.
Σύμφωνα με τον ίδιο τα πολυτεχνεία έχουν μεγάλη ζήτηση το τελευταίο διάστημα και έχει γίνει μεγάλη στροφή προς τις ιατρικές και τις παρα-ιατρικές σχολές. Ο επαγγελματικός προσανατολισμός είναι ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές αλλά και οι οικογένειες τους, παρόλο που η πληροφορία έχει πολλαπλασιαστεί και είναι πιο εύκολα προσβάσιμη. Υπάρχει πρόβλημα στη διαχείριση και την αξιολόγηση της πληροφορίας, με αποτέλεσμα τα παιδιά να «χάνονται» στο διαδίκτυο και στο ψάξιμο των σχολών που θέλουν να επιλέξουν. «Εμείς σαν νόμιμα οργανωμένα φροντιστήρια του συλλόγου, καλύπτουμε αυτό το κενό και στις εκπαιδευτικές μας μονάδες, αλλά και με την οργάνωση εκδηλώσεων επαγγελματικού προσανατολισμού» εξηγεί ο κ. Μιχαηλίδης και συμβουλεύει τα παιδιά να έχουν ψυχραιμία και να βλέπουν το κάθε μάθημα ξεχωριστά. Τέλος, συνιστά να προσέξουν στην συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου και να το κάνουν πάντα σα να έχουν γράψει άριστα.
Θένια Βασιλειάδου www.xronos-kozanis.gr