Ξεκίνησε η έρευνα της ΕΔΑΑΠ για την πτώση του Diamond

4 Min Read

Θρήνος στην Egnatia Aviation για τον θάνατο του 32χρονου εκπαιδευόμενου

Του Σωκράτη Μουτίδη[email protected]

- Advertisement -

Ακριβώς τέσσερα εικοσιτετράωρα χρειάστηκαν για να εντοπιστεί το εκπαιδευτικό Katana στο Μιτσικέλι δίπλα στο οποίο βρισκόταν η σορός του 32χρονου Ιρακινού εκπαιδευόμενου, τα αεροπορικά ίχνη του οποίου χάθηκαν από το μεσημέρι της Κυριακής 31 Ιανουαρίου, κατά την διάρκεια της πτήσης του από το αεροδρόμιο Κοζάνης προς το αεροδρόμιο Ιωαννίνων με επιστροφή ξανά στην Κοζάνη. Η τελευταία επαφή του 32χρονου Ιμπραήμ Αμμάρ έγινε στα 5 μίλια βορειοανατολικά του αεροδρομίου Ιωαννίνων. Από την στιγμή εκείνη μέχρι και το μεσημέρι της Πέμπτης ήταν σε εξέλιξη μεγάλη επιχείρηση εντοπισμού του στην ευρύτερη περιοχή του όρους Μιτσικέλι, μέσα σε χαράδρες, χιόνι και άσχημες καιρικές συνθήκες. Το μεσημέρι της Πέμπτης ολοκληρώθηκε η επιχείρηση ανάσυρσης της σορού του, η οποία με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ παραδόθηκε στο νοσοκομείο Ιωαννίνων, όπου και θα διενεργηθεί νεκροψία.

Το SX-ABP με όνομα “Λυδία” στην πλαγιά του Μιτσικελίου

Δύσκολες οι καιρικές συνθήκες

Οι πολύ κακές καιρικές συνθήκες που επικράτησαν αυτά τα 24ωρα ήταν αυτές που «έριξαν» το ελαφρύ αεροπλάνο και καθυστέρησαν σημαντικά τον εντοπισμό του. Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις το SX-ABP της Egnatia Aviation με όνομα «Λυδία», ακολούθησε κανονικά το σχέδιο πτήσης, χωρίς κανένα πρόβλημα μέχρι που η χαμηλή νέφωση κατά την επιστροφή του στην Κοζάνη και οι ισχυροί άνεμοι στην κορυφή του Μιτσικελίου, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο δυστύχημα.

Έμπειροι πιλότοι και εκπαιδευτές αναφέρουν στον «Χ» πως οι πλαγιές του Μιτσικελίου πολλαπλασιάζουν την ισχύ του ανέμου, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται «ρότορες» και καθοδικά ρεύματα που είναι ικανά να προκαλέσουν απώλεια ύψους. Όταν αυτά συνδυάζονται με νεφώσεις, τότε τα πράγματα για τον χειριστή είναι πολύ δύσκολα. Σε κάθε περίπτωση, οι απαντήσεις για το τι έφταιξε θα δοθούν από το πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων που έχει αναλάβει την υπόθεση.

Οι κακές καιρικές συνθήκες πάντως ήταν αυτές που καθυστέρησαν σημαντικά στον εντοπισμό του αεροσκάφους που εξαφανίστηκε. Βροχή, άνεμος, ομίχλες και χιόνι σε μεγαλύτερο υψόμετρο, ήταν αρκετά για να δυσκολέψουν πολύ τους δεκάδες πυροσβέστες, στρατιώτες και εθελοντές που συμμετείχαν στην έρευνα. Η κινητοποίηση ήταν ομολογουμένως πρωτόγνωρη.

Τριήμερο πένθος κήρυξε η Egnatia Aviation

Η Σχολή Εκπαίδευσης Επαγγελματιών Πιλότων Αερογραμμών Egnatia Aviation κήρυξε τριήμερο πένθος για τον θάνατο του 32χρονου εκπαιδευόμενου. Οι εικόνες προφίλ της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι «μαύρες» και συνοδεύονται από δεκάδες σχόλια με συλλυπητήρια. Οι συνάδελφοι του Ιμπραήμ, ειδικά αυτοί της ίδιας «σειράς» θρηνούν για τον χαμό ενός από τους καλύτερους χειριστές της βάσης της Κοζάνης. Ο συγκεκριμένος είχε 90 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του και βρισκόταν στο τελευταίο στάδιο για να ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του και να επιστρέψει στο Ιράκ για να ξεκινήσει την καριέρα του στις Ιρακινές Αερογραμμές αρχικά ως συγκυβερνήτης.

Αξίζει να σημειωθεί πως την Τετάρτη, μέρα που βρέθηκε το αεροσκάφος, δυο αεροπλάνα της Egnatia Aviation (με νηολόγια SX-AET και SX-KOZ) έλαβαν ειδική άδεια από την Πολιτική Προστασία για να συμμετέχουν στις από αέρα έρευνες. Τα δυο Diamond απογειώθηκαν από την βάση τους την Κοζάνη στις 9 το πρωί και πετώντας σε σχηματισμό επέστρεψαν το απόγευμα της ίδιας μέρας.

Σωκράτης Μουτίδης – www.xronos-kozani.gr

Μοιραστείτε την είδηση