Κάτω του αναμενόμενου ήταν η κίνηση των καταναλωτών στην εορταστική αγορά της Κοζάνης. Τόσο τα περιοριστικά μέτρα όσο και η αύξηση των νέων μολύνσεων κορωνοϊού, κράτησαν τους καταναλωτές στα σπίτια τους.
«Δουλέψαμε αρκετές ώρες παραπάνω αλλά δυστυχώς το αποτέλεσμα δεν ήταν το αναμενόμενο. Φταίει και η ψυχολογία του κόσμου που μετά τα περιοριστικά μέτρα άλλαξε και δεν υπήρχε θετική ψυχολογία» είπε μιλώντας στον «Χ» ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης Σάκης Δραγατσίκας. Σύμφωνα με τον ίδιο, ακόμη και το κλείσιμο της εστίασης είχε αντίκτυπο στην αγορά μιας και «αν δεν βγει ο κόσμος έξω να διασκεδάσει ή να πάει για φαγητό δεν θα βγει στην αγορά να ψωνίσει. Υπάρχει μια αναβλητικότητα και οι αγορές έρχονται σε δεύτερη μοίρα, με όλο αυτό αντανακλά στο εμπόριο αρνητικά.
Όσον αφορά στις εκπτώσεις, η αγορά της πόλης αν και με ποσοστά εκπτώσεων από 20% έως 50%, δεν κατάφερε να προσελκύσει, μέχρι τώρα, τους καταναλωτές. «Για τις εκπτώσεις που έρχονται στις 10 Ιανουαρίου και πάλι θα εξαρτηθούν από την ψυχολογία του κόσμου καθώς τα κρούσματα αυξάνονται ραγδαία και όλο αυτό αποτρέπει ή απαγορεύει τον καταναλωτή να κάνει τις αγορές του. Δυστυχώς, δεν μπορεί να λειτουργήσει έτσι η αγορά» τόνισε ο κ. Δραγατσίκας.
Ο χειμώνας θα είναι δύσκολος για το εμπόριο
Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο τζίρος του λιανικού εμπορίου τον μήνα Οκτώβρη παρουσίασε ετήσια αύξηση 13,1%. «Μέσα στα στοιχεία αυτά συμπεριλαμβάνονται και οι πολυεθνικές επιχειρήσεις και οι μεγάλες αλυσίδες γι’ αυτό και καταγράφεται αύξηση. Η εικόνα που έχουμε εμείς είναι πως δεν καταγράφεται κατακόρυφη αύξηση στα εμπορικά καταστήματα της Κοζάνης. Υπήρχε αύξηση της κίνησης από τον Μάϊο μέχρι και την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου γιατί υπήρχαν εμπορεύματα. Από την στιγμή που ανακοινώθηκαν τα πρώτα περιοριστικά μέτρα και άρχισαν να αυξάνονται τα κρούσματα, ο κόσμος περιόρισε τις αγορές του. Ο χειμώνας θα είναι δύσκολος» κατέληξε ο κ. Δραγατσίκας.
Θένια Βασιλειάδου – www.xronos-kozanis.gr