4 περιπτώσεις τηλεφωνικής απάτης σε βάρος ηλικιωμένων εξιχνιάστηκαν από αστυνομικούς από την Ασφάλεια Κοζάνης σε συνεργασία με αστυνομικούς της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης.

Δράστιδα είναι 49χρονη που συνελήφθη ύστερα από αστυνομική επιχείρηση και σε βάρος της σχηματίστηκε δικογραφία, κακουργηματικού χαρακτήρα, για σύσταση εγκληματικής ομάδας για την τέλεση απατών, τετελεσμένη και σε απόπειρα, κατ’ εξακολούθηση. Τα υπόλοιπα τρία μέλη της ομάδας αναζητούνται.

Πως δρούσε η ομάδα

Τα μέλη της ομάδας, προσποιούμενοι τον γιατρό ή τον αστυνομικό, τηλεφωνούσαν σε πολίτες και με το πρόσχημα τραυματισμού ή έκτακτης ανάγκης χειρουργικής επέμβασης συγγενικού τους προσώπου, απαιτούσαν την άμεση καταβολή χρηματικών ποσών από αυτούς.

Σε μια από τις περιπτώσεις, άγνωστη γυναίκα τηλεφώνησε σε οικία 85χρονης και προσποιούμενη την κόρη της, ανέφερε ψευδώς σε αυτή ότι είχε υποστεί σοβαρό τραυματισμό και έχρηζε άμεσα χειρουργικής επέμβασης, για την οποία απαιτούνταν χρηματικό ποσό, ενώ κατά τη διάρκεια της συνομιλίας επενέβαινε στη συζήτηση άγνωστος άνδρας, προσποιούμενος το γιατρό. Κατά τη στιγμή που η 49χρονη παραλάμβανε το χρηματικό ποσό των 25.000 ευρώ, συνελήφθη από τους αστυνομικούς, ενώ από την έρευνα προέκυψε ότι την ίδια μέρα στην ευρύτερη περιοχή της Κοζάνης είχαν γίνει άλλες 13 απόπειρες τηλεφωνικής εξαπάτησης κυρίως ηλικιωμένων.

Συμβουλές από την Αστυνομική Διεύθυνση Κοζάνης προκειμένου να αποφεύγονται περιστατικά εξαπάτησης

  • Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
  • Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
  • Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.
  • Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
  • Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.

 

  • Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
  • Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
  • Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.
  • Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.