202 φιλόλογοι της Κοζάνης διαμαρτύρονται για την υποβάθμιση της προσφοράς τους στα σχολεία -Ζητούν την ανάκληση των προτάσεων του Υπουργείου για τις αλλαγές στην παιδεία

2 Min Read


Για υποβάθμιση της προσφοράς των φιλολόγων στα σχολεία και αιφνιδιαστικές αλλαγές χωρίς ουσιαστικό διάλογο κάνουν λόγο οι φιλόλογοι της Κοζάνης μετά τις ανακοινώσεις Γαβρόγλου για τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Ο σύνδεσμος φιλολόγων Κοζάνης εξέδωσε κείμενο διαμαρτυρίας που υπογράφουν περίπου 200 εκπαιδευτικοί του κλάδου και υπογραμμίζουν πως με την προτεινόμενη κατάργηση των λατινικών παραγκωνίζεται το γεγονός πως τα λατινικά μαζί με τα αρχαία ελληνικά αποτελούν τους δύο βασικούς πυλώνες του ευρωπαϊκού πολιτισμού και πως όποιες ενστάσεις διατυπώθηκαν σχετικά με το στείρο τρόπο διδασκαλίας τους αφορούν στη διαμόρφωση της ύλης από το υπουργείο.
«Η διδασκαλία του μαθήματος των Λατινικών δεν είναι μια μηχανιστική διδασκαλία. Έχει να προσφέρει. Βέβαια, μπορεί να αλλάξει το εγχειρίδιο. Τα λατινικά και τα αρχαία ελληνικά αποτελούν βασικούς πυλώνες της ανθρωπιστικής παιδείας και διδάσκονται σε πολλές χώρες του εξωτερικού. Δεν είναι δυνατόν στη χώρα μας που έχει τόσο μεγάλη παράδοση στην ανθρωπιστική παιδεία να λέμε ότι δεν μας βολεύει το μάθημα και να το αντικαθιστούμε. Μπορούμε να εντάξουμε κι άλλο μάθημα, αλλά όχι να καταργήσουμε τα λατινικά» τονίζει η Ελένη Γερούση, αντιπρόεδρος του συνδέσμου φιλολόγων.
Η κ. Γερούση κάνει, επίσης, λόγο και για συστηματική υποβάθμιση της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών.
Αίτημα των 202 φιλολόγων που υπογράφουν το κείμενο είναι να αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας των μαθημάτων και επομένως και η στάση των μαθητών απέναντι σε αυτά. Καλούν δε το υπουργείο παιδείας να ανακαλέσει τις μονομερείς αποφάσεις που αφορούν σε μια λογιστική προσέγγιση και σε καμία περίπτωση δεν συνιστούν μακρόπνοη μεταρρύθμιση.
«Σχεδιάζουν και την κατάργηση του μαθήματος της ιστορίας ως μάθημα γενικής παιδείας στην γ’ λυκείου. Κρίνει δηλαδή το υπουργείο ότι ο μαθητής έχει μάθει αρκετά στις προηγούμενες τάξεις και δεν χρειάζεται άλλη ιστορία» επισημαίνει η κ. Γερούση.
Όπως καταλήγει «202 μάχιμοι συνάδελφοι της τάξης υπογράφουν αυτό το κείμενο διαμαρτυρίας. Το υπουργείο θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του τους μάχιμους εκπαιδευτικούς, αυτούς που είναι μέσα την τάξη και πονούν την εκπαίδευση».
Σωκράτης Μουτίδης

Μοιραστείτε την είδηση