Με το συμπάθιο κυρία υπουργέ της Παιδείας, που είσθε και νομικός, αλλά και κύριε πρωθυπουργέ, αλλά που το βρήκατε αυτό το ιδεολόγημα ότι μπορείτε να καταργήσετε το πανεπιστημιακό άσυλο και έτσι να εξασφαλίστε την ομαλή λειτουργία των πανεπιστημίων;
Ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά.
*** Κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου δεν μπορείτε να επιβάλετε. Διότι το άσυλο δεν κατοχυρώνεται με κάποιον απλό νόμο, αλλά από το ίδιο το Σύνταγμα της χώρας. Και τροποποίηση του άρθρου 16, στο οποίο περιλαμβάνεται η σχετική πρόνοια, δεν έχει γίνει δεκτή, άρα δεν μπορεί να επιχειρηθεί από μια πλειοψηφία των διαστάσεων που έχει η δική σας.
*** Σε όλον τον πολιτισμένο δημοκρατικό κόσμο ισχύει και το ακαδημαϊκό άσυλο και το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων. Εμείς θα γίνουμε τώρα …τριτοκοσμικοί;
*** Η συνταγή σας μοιάζει με την πρακτική “πονάει μάτι, κόβει κεφάλι”.
*** Το πρόβλημα δεν είναι το ακαδημαϊκό άσυλο. Όπως πχ. η ελευθερία των φοιτητών να εκφράζουν ιδέες μη απολύτως συμβατές προς τις κρατούσες αντιλήψεις. Αλλά το πώς κατοχυρώνεται και υπερασπίζεται αυτό το άσυλο, όχι μόνον από τους εξωγενείς παράγοντες,, τους εμπόρους ναρκωτικών, τους μη μετέχοντες της πανεπιστημιακής κοινότητας “μπαχαλάκηδες” εισβολείς και άλλα στοιχεία, αλλά και έναντι των εσωτερικών ομάδων “δυναμικών μειοψηφιών.
Ως προς την αντιμετώπιση των πρώτων τα πράγματα είναι ευκολότερα. Η αστυνομία έχει εκ του νόμου το δικαίωμα να επεμβαίνει όταν διαπράττονται κακουργήματα, όπως οι εμπρησμοί, η διακίνηση ναρκωτικών , η καταστροφή δημόσιας περιουσίας κλπ. Αλλά, την αντιμετώπιση των δεύτερων, την κάνει “βουνό” το γεγονός ότι αφθονούν, στις πρυτανικές αρχές, οσφυοκάμπτες καθηγητές που δεν θέλουν να εφαρμόσουν τον νόμο, που δεν θέλουν να τα βάλουν με τις οργανωμένες δυναμικές μειοψηφίες.
Φταίει το πανεπιστημιακό άσυλο για το ότι “αντιεξουσιαστές” που ανήκουν στους σπουδαστές μιας σχολής, ξυλοκοπούν καθηγητές, κλέβουν κάλπες στις φοιτητικές εκλογές και επιβάλουν το καρακιτσαριό της ολικής ρύπανσης των χώρων διδασκαλίας, χωρίς να τιμωρούνται;
Έχετε δικαίωμα και δυνατότητα για ρεαλιστικότερες λύσεις. Όπως φύλαξη όλων των πανεπιστημιακών χώρων σε 24ωρη βάση, χωρίς να επιτρέπεται η είσοδος σε κανέναν που δεν ανήκει στο δυναμικό μιας σχολής, ή δεν έχει προσκληθεί “αρμοδίως”. Και η αξιολόγηση των διδασκόντων με κρίση και ως προς το αν είναι ικανοί να προστατεύουν την εσωτερική λειτουργία και ασφάλεια των σχολών τους.
Μοιραστείτε την είδηση