Λευτέρης Ιωαννίδης: Μια απάντηση στους κ. Μαλούτα και Κυριακίδη σχετικά με την Egnatia Aviation και το αεροδρόμιο Κοζάνης

7 Min Read

Στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 9/3/2022, ο κ. Δήμαρχος παρουσιάζοντας ασύνδετα και μπερδεμένα στοιχεία, ημερομηνίες και αναρτήσεις, προσπάθησε να δείξει πως για την αποχώρηση της Egnatia Aviation από την Κοζάνη, δεν φταίει κανείς άλλος παρά μόνο η οικονομική κρίση, ο covid και η ίδια η εταιρεία.

 

- Advertisement -
Ad image
- Advertisement -
Ad image

Προφανώς ο κ. Μαλούτας ήταν ο μόνος που δεν είχε καταλάβει ότι, η προβληματική λειτουργία του αεροδρομίου της Κοζάνης έθετε πολλά εμπόδια στην ομαλή δραστηριότητα της εταιρείας, με τα καμπανάκια για την βιωσιμότητα της επένδυσης στην Κοζάνη να χτυπάνε εδώ και πάρα πολλούς μήνες και με τους υποψήφιους νέους σπουδαστές (γιατί κ. Μαλούτα νέοι σπουδαστές ήρθαν) να μην επιθυμούν να εκπαιδευτούν στην Κοζάνη και να ζητούν να πηγαίνουν στην Καβάλα, εξαιτίας αποκλειστικά των προβλημάτων του αεροδρομίου, το οποίο καθυστερούσε την πτητική τους εκπαίδευση.

 

Το τραγικότερο είναι ότι ο Δήμαρχος Κοζάνης, κατέφυγε ακόμα και στην αναπαραγωγή ανεπιβεβαίωτων αναρτήσεων από διάφορα blogs, ώστε να «δικαιολογήσει» την επιλογή της εταιρείας να μετακινηθεί στο αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα μέσα από έναν συλλογισμό του κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του, προκειμένου οι απαντήσεις για την αποχώρηση της εταιρείας να απαντώνται με τέτοιο τρόπο ώστε να βολεύει τον ίδιο.

 

Σε συνέντευξη του στο TOP Channel, ο κ. Μαλούτας για άλλη μια φορά συνέχισε να παραπλανά τους πολίτες με ψευδή στοιχεία για να υποτιμήσει την παρουσία της στην Κοζάνη. Επανέλαβε και μάλιστα με βεβαιότητα(!), πως η εταιρεία απασχολούσε προσωπικό μετρημένο στα δάχτυλα του ενός χεριού. Αν όμως πραγματικά είχε ενδιαφερθεί για τα ζητήματα της εταιρείας, θα γνώριζε ότι περισσότεροι από δέκα συμπολίτες μας εργάστηκαν στην Egnatia Aviation και πολλοί περισσότεροι επαγγελματίες είχαν έμμεση σχέση εργασίας. Δεν πρέπει όμως να παραγνωρίζεται το γεγονός ότι η προστιθέμενη αξία της παρουσίας της εταιρείας στην περιοχή είναι πολύ μεγαλύτερη.

 

Στη λίστα με τα κρίσιμα γεγονότα που παρέθεσε ο Δήμαρχος, απέφυγε να αναφέρει ότι, τον Δεκέμβριο του 2019 φέραμε το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο προτείνοντας να υιοθετήσει ο Δήμος Κοζάνης την πρόταση μας για συνολική αναβάθμιση του αεροδρομίου «Φίλιππος» της Κοζάνης και την μετατροπή – αξιοποίηση του  σε αεροδρόμιο γενικής αεροπορίας, στοχεύοντας στο να γίνει η Κοζάνη το κέντρο της Γενικής Αεροπορίας στη Βόρεια Ελλάδα. Πως όμως να μην το αγνοήσει αφού δεν αποδέχτηκε ποτέ την παραπάνω πρόταση, υποτίμησε την σημασία της συγκεκριμένης επένδυσης και δεν είδε ποτέ την στρατηγική και αναπτυξιακή της διάσταση ακόμη και στο πλαίσιο της απολιγνιτοποίησης.

 

Ο Δήμαρχος Κοζάνης κατέφυγε και σε έναν ακόμα ακροβατικό συλλογισμό, αφού συμπέρανε αυθαίρετα ότι, ένας μεγάλος αριθμός πιλότων που προέρχεται από την Μέση Ανατολή ήταν φυσικό να επιλέξει την Καβάλα και όχι την Κοζάνη, λόγω του έχει θάλασσα και καλύτερες καιρικές συνθήκες!

 

Την απάντηση στο πρωτοφανές και δυσάρεστο για τους δημότες της πόλης που «δημαρχεύει» ερώτημα του Δημάρχου, δίνουν οι ίδιοι οι σπουδαστές που πέρασαν από την Κοζάνη, οι οποίοι με αναρτήσεις τους σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανέδειξαν την αγάπη τους για την Κοζάνη, αποδεικνύοντας ότι το πρόβλημα δεν είναι η πόλη και η… θάλασσα αλλά η προβληματική λειτουργία του αεροδρομίου που ο κ. Μαλούτας ακόμα αγνοεί!

 

Η μόνη διαφορά που είχε η Κοζάνη με την Καβάλα, είναι ότι στην Καβάλα το πολιτικό και αυτοδιοικητικό προσωπικό της περιοχής επιθυμούσαν την επένδυση περισσότερο από την Κοζάνη.

 

Οι πρωτοβουλίες του κ. Μαλούτα, για να στηρίξει την εταιρεία και την επένδυση, ήταν ένα μονοήμερο ταξίδι στις εγκαταστάσεις της εταιρείας με τον κ. Κυριακίδη και μια επιστολή. Αυτά όμως δεν αρκούν για να πείσουν τους πολίτες, πως έγιναν αυτά που έπρεπε για να μην έχουμε αυτή την δυσάρεστη κατάληξη για την περιοχή μας. Τα ερωτήματα για τις επιλογές που είχε ο Δήμαρχος για να κρατήσει την Egnatia Aviation εδώ που προκύπτουν αβίαστα είναι:

 

  1. Γιατί δεν δρομολόγησε μια συνάντηση κατευθείαν με τις αρμόδιες υπηρεσίες (Υ.Π.Α, Α.Π.Α κ.α.) και τον αρμόδιο υπουργό ώστε να προωθήσει το θέμα της αξιοποίησής του αεροδρομίου στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο;
  2. Γιατί δεν κινητοποίησε τις υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις της περιοχής ώστε μεθοδευμένα και συντονισμένα να προωθηθεί το θέμα της αξιοποίησης του αεροδρομίου;
  3. Γιατί δεν το έθεσε ως μείζον ζήτημα για την περιοχή σε συναντήσεις, συσκέψεις και διαβουλεύσεις σχετικά με το σχεδιασμό για τη δίκαιη μετάβαση της περιοχής;

 

Η μεγαλύτερη ευθύνη του κ. Μαλούτα δεν είναι στο ότι δεν κατάφερε να κρατήσει την εταιρεία στην περιοχή. Η τεράστια πολιτική ευθύνη του είναι πως ουδέποτε επί της ουσίας προσπάθησε!

 

Για την αποχώρηση της εταιρείας από την περιοχή, υπάρχουν ευθύνες σε πολλαπλά επίπεδα (πολιτικά και υπηρεσιακά), από την μεριά όμως του Δήμου την βασική ευθύνη φέρουν αυτοί που το διαχειρίστηκαν, δηλαδή ο κ. Δήμαρχος και ο αρμόδιος -τότε- αντιδήμαρχος κ. Κυριακίδης.

 

Δεν θα ήθελα επίσης να αφήσω αναπάντητη την πρόκληση του κ. Κυριακίδη στο δημοτικό συμβούλιο, ο οποίος κλείνοντας την τοποθέτησή του και απευθυνόμενος κλασσικά προς την… εξέδρα, αναρωτήθηκε «ρητορικά» για το ποιος έκανε τις ενέργειες για να έρθει η εταιρεία στην Κοζάνη λέγοντας πως ουσιαστικά δεν στρώσαμε εμείς το περιβάλλον για τον ερχομό της Egnatia Aviation αλλά ήταν καθαρά πρωτοβουλία της ίδιας.

 

Η συγκεκριμένη αναφορά του κ. Κυριακίδη ενσωματώνει όλη η προβληματική προσέγγιση της νυν δημοτικής αρχής για το ζήτημα, από την αλήστου μνήμης προεκλογική αναφορά του κ. Μαλούτα για έναν συμπολίτη μας (!) από την Χαραυγή που τον έφερε σε επαφή με την εταιρεία, μέχρι και την χθεσινή αναφορά του κ. Κυριακίδη, καταδεικνύεται ότι η συγκεκριμένη δημοτική αρχή έχει ως στρατηγικό στόχο να απαξιώσει ότι παρέλαβε. Τα αρνητικά αποτελέσματα όμως αυτής της στάσης τα εισπράττει δυστυχώς η πόλη και η περιοχή.

 

Τέλος, τις τελευταίες μέρες βρίσκεται σε εξέλιξη μια προσπάθεια να «ξεπλυθεί» η ευθύνη αυτών που είτε αδράνησαν, είτε λειτούργησαν με τρόπο που εξώθησε την επιχείρηση σε αποχώρηση, χρησιμοποιώντας την γραμμή Μαλούτα (με ασύνδετα και αποσπασματικά δημοσιεύματα). Ευτυχώς όμως δεν έχουμε μνήμη χρυσόψαρου και η ευθύνη για την χαμένη ευκαιρία για την περιοχή θα βαραίνει αυτούς που δεν έπραξαν όσα όφειλαν να πράξουν.

 

Λευτέρης Ιωαννίδης, πρώην Δήμαρχος Κοζάνης

 

Μοιραστείτε την είδηση