Σήμερα είχαμε ένα πολύ καλό διαγώνισμα φυσικής, όπως αυτό θα έπρεπε να είναι.
Ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας και ένας μαθητής που δούλεψε επαρκώς μέσα στην χρονιά, με ευκολία μπορούσε να πετύχει μεσαίες βαθμολογίες.
Το πνεύμα του διαγωνίσματος ήταν ασκήσεις και παραδείγματα του σχολικού βιβλίου. Κάλυπτε μεγάλο μέρος της ύλης και ήταν μικρότερης έκτασης και απαιτήσεων από τα αντίστοιχα περσινά θέματα.
Για ακόμα μία φορά αποδεικνύεται ότι η προετοιμασία και οι γνώσεις που απαιτούνται στις πανελλαδικές εξετάσεις, πρέπει να χτίζονται από την Α’ λυκείου.
Πιο συγκεκριμένα:
1ο Θέμα: Αρκετά εύκολο, απαιτούσε ο υποψήφιος να έχει διαβάσει τη θεωρία του σχολικού βιβλίου.
2ο Θέμα: Απλές εφαρμογές χωρίς μεγάλη έκταση. Δεν απαιτούσαν πολύ χρόνο για την απάντησή τους.
3ο Θέμα: Γ1 και Γ2 εύκολα. Τα ερωτήματα Γ3 και Γ4 ήταν απαιτητικά. Παρόμοια ερωτήματα βέβαια συναντήσαμε στην άσκηση 5.66 του τεύχους β του σχολικού βιβλίου.
4ο Θέμα: Απαιτούσε εμπειρία, ψυχραιμία και στρατηγική από τους υποψηφίους καθώς ήταν αρκετά συνδυαστική άσκηση. Αν και η «πρώτη ανάγνωση» ίσως να ανησύχησε τους μαθητές, στη συνέχεια οι υποψήφιοι που είχαν δουλέψει τα διαγωνίσματα προετοιμασίας όλη τη χρονιά, την ολοκλήρωσαν με επιτυχία.
*Ηλία Μιχαηλίδης, Φυσικός