Σχολικός τουρισμός με ψηφιακή υπογραφή από τον Δήμο Κοζάνης

7 Min Read

Νέα πλατφόρμα αναδεικνύει διαδρομές, μνημεία και έθιμα

Ο Δήμος Κοζάνης παρουσίασε ένα νέο ψηφιακό εργαλείο που επιχειρεί να εισαγάγει οργανωμένα τον σχολικό τουρισμό στην περιοχή, προβάλλοντας μνημεία, διαδρομές, φυσικά τοπία και τοπικά έθιμα μέσα από μια ενιαία πλατφόρμα που λειτουργεί μέσω QR code. Η πρωτοβουλία, που υλοποιήθηκε χωρίς οικονομική επιβάρυνση, συγκεντρώνει για πρώτη φορά σε μία δομημένη μορφή τα σημεία ενδιαφέροντος του δήμου, με στόχο την αύξηση της επισκεψιμότητας και τη σταδιακή διαμόρφωση τουριστικής ταυτότητας για τον Δήμο Κοζάνης. 

Η πλατφόρμα περιλαμβάνει πλήθος πολιτιστικών και φυσικών τοποσήμων, προσφέρει διαδραστικές πληροφορίες και προτάσεις θεματικών επισκέψεων, ενώ θα αποσταλεί σε όλα τα σχολεία μέσω της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας. Η προσπάθεια σηματοδοτεί το πρώτο οργανωμένο βήμα για την ανάπτυξη ενός νέου τομέα τουρισμού που μπορεί να στηρίξει την τοπική οικονομία και να αναδείξει την περιοχή σε εκπαιδευτικό προορισμό.

Μια ολοκληρωμένη ψηφιακή πρόταση για την ανάπτυξη του σχολικού τουρισμού παρουσίασε ο Δήμος Κοζάνης, αξιοποιώντας, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση, τις δυνατότητες μιας νέας πλατφόρμας που συγκεντρώνει σημεία ενδιαφέροντος, πολιτιστικά δρώμενα και διαδρομές στην περιοχή. 

Μέσω QR code, σχολεία και εκπαιδευτικές κοινότητες θα μπορούν πλέον να αντλούν άμεσα πληροφορίες για μνημεία, φυσικά τοπία και τοπικά έθιμα, σε μια προσπάθεια που, όπως επισημάνθηκε, έχει στόχο να αυξήσει σταδιακά την επισκεψιμότητα και να δημιουργήσει στέρεες βάσεις για την τουριστική ταυτότητα του Δήμου.

Η Αντιδήμαρχος Τουρισμού Κίκα Χατζημανώλη – Φουρκιώτη παρουσίασε το νέο εργαλείο σχολικού τουρισμού του Δήμου Κοζάνης, μία πρωτοβουλία που, όπως τόνισε, αποτελεί προσωπική δουλειά με μεράκι και αγάπη για τον τόπο. Στόχος είναι η ανάδειξη σημείων ενδιαφέροντος που μπορούν να στηρίξουν την αύξηση της επισκεψιμότητας, μέχρι ο Δήμος να εξελιχθεί σε έναν ολοκληρωμένο τουριστικό προορισμό.

Στην τοποθέτησή της υπογράμμισε ότι η προσπάθεια απαιτεί πολλή δουλειά, πόρους, ανθρώπινο δυναμικό και χρόνο, ώστε να δημιουργηθεί η απαραίτητη κουλτούρα και να πειστεί το κοινό πως η Κοζάνη διαθέτει επισκέψιμα σημεία. «Είναι μια δουλειά η οποία επιβεβαιώνει ότι ο Δήμος Κοζάνης έχει πραγματικά πολλά σημεία τα οποία μπορεί να δείξει και στα οποία μπορεί να βασιστεί ώστε να αυξηθεί η επισκεψιμότητα μέχρι να γίνει ένας τουριστικός προορισμός» τόνισε. 

Το σχέδιο βασίζεται σε μια ψηφιακή πλατφόρμα σχολικού τουρισμού, η οποία ενεργοποιείται μέσω QR code. «Πρέπει να εναρμονιστούμε με την εποχή. Είμαστε σε ψηφιακή εποχή πλέον», σημείωσε, διευκρινίζοντας ότι η δημιουργία της έγινε με μηδενική δαπάνη για τον Δήμο Κοζάνης.

Η σελίδα αναδεικνύει επιλεγμένα σημεία ενδιαφέροντος, διαδραστικό χάρτη και πληροφορίες για την απόσταση κάθε σημείου από το Δημαρχείο της Κοζάνης που μπορούν να αξιοποιηθούν από σχολικές και ακαδημαϊκές ομάδες, αλλά και από κάθε επισκέπτη που αναζητά θεματικές διαδρομές. Πρόκειται για μια δομημένη παρουσίαση χώρων και εμπειριών που επιτρέπει στον χρήστη να επιλέξει εύκολα τον προορισμό ή τον συνδυασμό δραστηριοτήτων που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του.

Η ψηφιακή πλατφόρμα συγκεντρώνει και προβάλλει αναλυτικά τα σημεία ενδιαφέροντος του Δήμου Κοζάνης, προσφέροντας στις σχολικές και ακαδημαϊκές κοινότητες μια ολοκληρωμένη εικόνα των διαθέσιμων διαδρομών. 

Ανάμεσα στα σημεία που έχουν ήδη ενταχθεί περιλαμβάνονται η Κοβεντάρειος Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης, ο Δημοτικός Κήπος Κοζάνης, ο Επισκέψιμος Χώρος του Συνεταιρισμού Κροκοπαραγωγών στον Κρόκο Κοζάνης, το Πάρκο Ελαφιών στον Άγιο Δημήτριο Κοζάνης, το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα στο Χρώμιο, το Δημοτικό Άλσος Κουρί, το Αρχαιολογικό Μουσείο Αιανής, το Κέντρο Περιβαλλοντικής Ενημέρωσης Αιανής, το Λαογραφικό, Ιστορικό και Φυσικής Ιστορίας Μουσείο, η Αρχαιολογική Συλλογή Κοζάνης και το Μουσείο Σύγχρονης Τοπικής Ιστορίας. 

Στις επιλογές περιλαμβάνονται επίσης ο Ιερός Ναός Αγίου Νικολάου Κοζάνης, οι επισκέψεις στα Υδροηλεκτρικά Φράγματα Ιλαρίωνα και Πολυφύτου, η Γέφυρα Ρυμνίου δίπλα στο Πλατανόδασος και η Λίμνη Πολυφύτου. 

Προτείνονται ακόμη πεζοπορικές διαδρομές στο Ελατόδασος του Κτενίου, στάση στον ιστορικό αιωνόβιο Πλάτανο της Λευκοπηγής (έναν από τους μεγαλύτερους στην Ελλάδα), επίσκεψη στο μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο της χώρας στις Κοινότητες Δημητρίου Υψηλάντη, φωτογράφηση στην Πράσινη Λίμνη του Μαυροδενδρίου Κοζάνης σε ανενεργό λατομείο, καθώς και εμπειρίες γευσιγνωσίας σε επισκέψιμο οινοποιείο στη Λευκοπηγή. 

Στη λίστα συμπεριλαμβάνεται και το ψηφιδωτό Παλαιοχριστιανικής περιόδου στην Αγία Παρασκευή Κοζάνης, όπως και τα πάρκα Ηπειρωτών και Αγίου Δημητρίου στην Κοζάνη, συνθέτοντας έναν ευρύ θεματικό χάρτη που μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες και τις ηλικίες των επισκεπτών. «Πέρα από τα γνωστά τοπόσημα πήραμε την πρωτοβουλία να προβάλλουμε και το Ελατόδασος στο Κτένι, τον ιστορικό πλάτανο της Λευκοπηγής και την πράσινη λίμνη στο Μαυροδένδρι», ανέφερε εν μέσω άλλων η Αντιδήμαρχος, επισημαίνοντας ότι διαδρομές όπως το Ελατόδασος στο Κτένι προσφέρονται για περιήγηση, πεζοπορία και ήπιες αθλητικές δραστηριότητες.

Οι επιλογές διαφοροποιούνται ανάλογα με την ηλικία των επισκεπτών. Ορισμένα σημεία, όπως ο Δημοτικός Κήπος και το Κουρί, δεν απαιτούν επιπλέον διαδικασίες, ενώ άλλα χρειάζονται συνεννόηση με την Αντιδημαρχία για την οργάνωση της επίσκεψης.

Στην πλατφόρμα έχουν ενταχθεί και τα μεγάλα τοπικά έθιμα, όπως οι Λαζαρίνες, οι Μωμόγεροι και οι Φανοί, τα οποία αποτελούν ζωντανό κομμάτι της πολιτιστικής ταυτότητας της περιοχής. Μέσα από την καταγραφή και την προβολή τους, ο δήμος απευθύνει ανοικτή πρόσκληση στη νεολαία να συμμετέχει ενεργά σε αυτά τα δρώμενα, προτρέποντας τις σχολικές ομάδες να οργανώνουν εκδρομές τις αντίστοιχες περιόδους, ώστε οι μαθητές να βιώσουν από κοντά την εμπειρία και το αυθεντικό τοπικό στοιχείο.

Η Αντιδήμαρχος εξέφρασε την ευχή η προσπάθεια αυτή να αποτελέσει «το εφαλτήριο για τη δημιουργία σχολικού τουρισμού στον Δήμο Κοζάνης». Η διάδοση της πλατφόρμας θα γίνει μέσω της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας προς όλα τα σχολεία, μετά και την έγκριση του ΕΟΤ, ενώ στη συνέχεια θα αποσταλεί και στις υπόλοιπες περιφερειακές διευθύνσεις. Παράλληλα, θα ακολουθήσει επικοινωνία με το Υπουργείο Παιδείας, ώστε, εφόσον απαιτηθεί, να δοθούν πρόσθετες εγκρίσεις για την ένταξη των προτεινόμενων προορισμών στις εκπαιδευτικές εκδρομές.

«Είναι μια προσπάθεια που ξεκινάει τώρα. Πρέπει να πάμε βήμα βήμα, οργανωμένα και σωστά, και σιγά σιγά να αυξηθεί η επισκεψιμότητα», κατέληξε.

Δείτε εδώ: ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Θένια Βασιλειάδουwww.xronos-kozanis.gr

Μοιραστείτε την είδηση