Η αξιοποίηση του αεροδρομίου Κοζάνης στο δημοτικό συμβούλιο- Να γίνει κέντρο γενικής αεροπορίας πρότεινε ο Λευτέρης Ιωαννίδης

5 Min Read

Για πρώτη φορά το θέμα της ανάπτυξης του αεροδρομίου Κοζάνης «Φίλιππος» και η αξιοποίησή του προς όφελος της τοπικής κοινωνίας, της επιχειρηματικότητας και της οικονομίας, τέθηκε επί τάπητος στο Δημοτικό Συμβούλιο μετά από πρόταση της Δημοτικής Κίνησης «Κοζάνη Τόπος Να Ζεις» που αποτελεί την μείζονα αντιπολίτευση. Για περίπου δυο ώρες οι επικεφαλής των παρατάξεων και οι δημοτικοί σύμβουλοι συζήτησαν επί της πρότασης που κατέθεσε ο επικεφαλής της Κίνησης Λευτέρης Ιωαννίδης, σε ήρεμο και πολιτισμένο κλίμα χωρίς να λείψουν ωστόσο οι «επιδερμικές» τοποθετήσεις και οι σπόντες.

Ο Λευτέρης Ιωαννίδης κατά την έναρξη της εισήγησής του άφησε αιχμές για την σειρά που συζητήθηκε το θέμα, και απευθυνόμενος στην Πρόεδρο Νούλα Τουμπουλίδου είπε πως η σοβαρότητα και η σημαντικότητα του θέματος είναι τέτοια που θα έπρεπε να είναι στην κορυφή της ημερήσιας διάταξης και όχι στην 10η θέση μετά από 3 ώρες συνεδρίαση. Ο κ. Ιωαννίδης αφού αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά και στο ιστορικό του αεροδρομίου, τονίζοντας μελανά σημεία όπως η συντήρηση του διαδρόμου αποπροσγειώσεων από το 1970 και την χαμηλή επιβατική κίνηση, πρότεινε την μετατροπή του σε αεροδρόμιο γενικής αεροπορίας για να προσελκύσει σχολές εκπαίδευσης πιλότων, μηχανικών αεροσκαφών, δυνατότητες φιλοξενίας ανεφοδιασμού και διανυκτέρευσης αεροσκαφών από την Ελλάδα και το εξωτερικό εφόσον αξιοποιηθεί όπως πρέπει και γίνει πύλη εισόδου. Να σημειωθεί πως το αεροδρόμιο Κοζάνης είναι το πρώτο αεροδρόμιο Σένγκεν μετά την Ουγγαρία συνεπώς εφόσον αποκτήσει τα χαρακτηριστικά που πρέπει, θα αποκτήσει αεροπορική κίνηση της Ευρώπης και όχι μόνο.

«Πρέπει να καταλάβουμε όλοι πως πρέπει να αξιοποιήσουμε αυτήν την δημόσια υποδομή και να καταφέρουμε να μην προσπερνούν το αεροδρόμιο αεροσκάφη γενικής αεροπορίας αλλά να μένουν εδώ. Μπορούμε να πραγματοποιούμε αεροπορικές εκδηλώσεις και να δημιουργήσουμε ένα είδους τουρισμού που θα τον χρειαστούμε εν όψει μεταλιγνιτικής εποχής» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ιωαννίδης, περιγράφοντας την εικόνα της γενικής αεροπορίας στην Ελλάδα που είναι «παρθένα» με απουσία ιδιωτικών πεδίων αποπροσγειώσεων. «Ζητώ λοιπόν η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και ο Δήμος Κοζάνης να λάβουν τις όποιες πρωτοβουλίες και να πιέσουν την πολιτεία προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης του αεροδρομίου παράλληλα με τις εμπορευματικές πτήσεις. Η θέση του «Φίλιππος» είναι πλεονεκτική» είπε ο κ. Ιωαννίδης παρουσιάζοντας δημοσιεύματα εφημερίδων άλλων ελληνικών πόλεων που διεκδικούν την δημιουργία τέτοιων υποδομών.

Αμέσως μετά την εισήγηση του κ. Ιωαννίδη πρώτος πήρε τον λόγο ο Δήμαρχος Κοζάνης Λάζαρος Μαλούτας ο οποίος τόνισε πως είναι θετικός στην πρόταση του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης σημειώνοντας πως και ο ίδιος έχει ξεκινήσει διαδικασίες στήριξης του κύριου, αυτή τη στιγμή, χρήση του αεροδρομίου Κοζάνης της Σχολής Εκπαίδευσης Επαγγελματιών Πιλότων Αερογραμμών Egnatia Aviation που έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές της στον Φίλιππο εδώ και περίπου δυο χρόνια. Μάλιστα κάλεσε στο βήμα τον έναν από τους δύο ιδιοκτήτες της εταιρίας Δημήτρη Λυμπεράκη, ο οποίος από την μεριά του συνεχάρη τον κ. Ιωαννίδη για την πρόταση που κατέθεσε και το ενδιαφέρον του δημοτικού συμβουλίου να φέρει προς συζήτηση ένα τόσο σημαντικό για την ανάπτυξη της περιοχής θέμα.

Ο κ. Λυμπεράκης, μίλησε για την δραστηριότητα της εταιρείας και δεν παρέλειψε να αναφέρει την γραφειοκρατία και τις αγκυλώσεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και του κεντρικού κράτους σε απλά ζητήματα που μπορούν να «πετάξουν» το αεροδρόμιο, αν ξεπεραστούν, σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση. Εξήγησε τα οφέλη από την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας που θα προσελκύσει ιδιωτικές επενδύσεις, ενώ πρότεινε την κινητοποίηση των φορέων και την ανάληψη σχετικών πρωτοβουλιών.

«Όψιμο» χαρακτήρισε το ενδιαφέρον του Λευτέρη Ιωαννίδη ο Κυριάκος Μιχαηλίδης, ενώ ο Βαγγέλης Σημανδράκος συνεχάρη τον κ. Ιωαννίδη για την πρωτοβουλία, τονίζοντας ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να έρθει στο προσκήνιο και το θέμα του ΟΣΕ. Παράλληλα, ζήτησε τεκμηρίωση για την μετατροπή του αεροδρομίου σε γενικής αεροπορίας, καθώς πρέπει να είναι η τελευταία λύση.

Ο Φώτης Κεχαγιάς προχώρησε στη διαπίστωση ότι δεν έγινε ποτέ επένδυση στο αεροδρόμιο, ενώ ο Νώντας Στολτίδης ζήτησε στοιχεία  για τις θέσεις εργασίας που προβλέπονται.

Σωκράτης Μουτίδης

Μοιραστείτε την είδηση