Κατόπιν εορτής η παρουσίαση του νέου λογοτύπου στο Περιφερειακό Συμβούλιο- Αναλύθηκαν το σκεπτικό και ο σχεδιασμός από τον εκπρόσωπο της εταιρείας

4 Min Read

Το σκεπτικό γύρω από τον σχεδιασμό και στόχευση του λογοτύπου της Δυτικής Μακεδονίας, το οποίο θα χρησιμοποιείται εφεξής ως τουριστική ταυτότητα της περιφέρειας, παρουσιάστηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο το βράδυ της Πέμπτης. Ο Δημήτρης Κούτουλας, εκπρόσωπος της εταιρείας που σχεδίασε και ανέλαβε το έργο, μίλησε στους περιφερειακούς συμβούλους και εξήγησε τους πυλώνες που βασίστηκε ο σχεδιασμός.

Όπως είπε ο κ. Κούτουλας, η γραφίστρια Νικολέτα Βασιάκη που ανέλαβε τον σχεδιασμό, μελέτησε διεξοδικά τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες της Δυτικής Μακεδονίας τόσο στο σήμερα όσο και κατά το παρελθόν. Δόθηκε έμφαση στο τι πρεσβεύει η περιοχή και γιατί αξίζει κάποιος να την επισκεφθεί. «Το σήμα αυτό είναι εμπνευσμένο από την φύση κ την ιστορία της περιοχής. Η κ. Βασιάκη μελέτησε τα αρχαιολογικά ευρήματα του λιμναίου οικισμού στο Δισπηλιό, ανέλυσε διάφορα πολιτιστικά χαρακτηριστικά της περιοχής και έτσι διαμορφώθηκε ένα σήμα που βασίζεται στα αρχικά γράμματα Δ Μ που σημαίνει Δυτική Μακεδονία και W M που σημαίνει West Macedonia. Υπάρχει μια νύξη στις βουνοκορφές, στις λίμνες και γενικά στο υδάτινο στοιχείο καθώς και σε στοιχεία προϊστορικά. Βάση αποτελεί ένας αρχαίος σφραγιδόλιθος σαν αυτούς που έχουν βρεθεί στις αρχαιολογικές ανασκαφές της περιοχής του Δισπηλιού» εξήγησε ο κ. Κούτουλας.

Ο ίδιος παρουσίασε και την γραμματοσειρά που έχει δημιουργηθεί και έχει όνομα «Πρέσπες», μια χρωματική παλέτα της περιοχής με τέσσερα χρώματα (πράσινο για τα δάση, μπλε των λιμνών, κόκκινο και μπεζ για τα αρχαιολογικά ευρήματα), καθώς και σχεδιαστές προτάσεις προβολής σε εκθέσεις και προτάσεις δώρων όπως οικολογική σακούλα, κούπες καφέ, ημερολόγια, αφίσες για εκθέσεις Ελλάδας και εξωτερικού κ.α. «Να σημειωθεί πως σε αφίσες για εκθέσεις ή προβολή σε μέσα μαζικής μεταφοράς, αναγράφεται και η λέξη Ελλάδα στα ελληνικά και στα αγγλικά για να είναι απόλυτα ξεκάθαρη η χώρα που αναφερόμαστε» επεσήμανε.

Την αντικατάσταση του παλιού λογοτύπου της Εταιρείας Τουρισμού Δυτικής Μακεδονίας και γενικά οτιδήποτε εκφράζει τουριστικά την περιφέρεια με το νέο λογότυπο, ζήτησε ο Περιφερειάρχης Γιώργος Κασαπίδης. «Από εδώ και στο εξής αυτό το σήμα πρέπει να μας εκπροσωπεί παντού. Το σήμα παραπέμπει βαθιά στην Δυτική Μακεδονία, διαθέτει δύναμη και όλοι όσοι το είδαν ενθουσιάστηκαν, μεταξύ αυτών και ο υπουργός κ. Κικίλιας» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κασαπίδης. Μάλιστα ευχαρίστησε την εταιρεία που το σχεδίασε αφιλοκερδώς, όπως είπε, και ανακοίνωσε πως η συνεργασία αυτή θα συνεχιστεί και με αλλα project.

Έντονη κριτική για ετεροχρονισμένη και καθυστερημένη παρουσίαση του λογοτύπου στο Περιφερειακό Συμβούλιο, άσκησε ο εκπρόσωπος της παράταξης «ΕΛΠΙΔΑ» Γιάννης Στρατάκης. «Το σωστό θα ήταν να παρουσιαστεί το λογότυπο και το σκεπτικό σχεδιασμού πρώτα εδώ, να το δουν κάποιοι άνθρωποι της περιοχής που γνωρίζουν και στην συνέχεια να παρουσιαστεί στην Καστοριά από τον υπουργό. Τι νόημα έχει που παρουσιάστηκε σήμερα εδώ ενώ το έχετε παρουσιάσει επίσημα; Ποιος το αποφάσισε, Πως καταλήξαμε σε αυτό; Δεν αμφισβητώ τις ικανότητες αυτών που το σχεδίασαν αλλά έπρεπε να ακολουθηθεί άλλη διαδικασία για την οποία δεσμεύτηκε ο Περιφερειάρχης πως η σύμβαση με την συγκριμένη εταιρεία θα περνούσε συγκεκριμενοποιημένη από το Περιφερειακό Συμβούλιο. Ωστόσο δεν έγινε αυτή η εξειδίκευση» είπε ο κ. Στρατάκης.

Από την μεριά του ο εκπρόσωπος της μείζονος αντιπολίτευσης Ηλίας Κάτανας, ζήτησε από τον Περιφερειάρχη να επιλέξει επιχειρηματίες από την Δυτική Μακεδονία για να παράγουν τα αντικείμενα που θα περιλαμβάνουν την οπτική ταυτότητα (φακέλους, κούπες, σακούλες κλπ) με αφορμή την δαπάνη ύψους 7.500 ευρώ που ενέκρινε η Οικονομική Επιτροπή γι’ αυτό τον σκοπό.

Γιάννης Κωσταρέλλας- xronos-kozanis.gr

 

Μοιραστείτε την είδηση