Οδηγήσαμε για τέσσερις μέρες το νέο Audi Q4 40 E tron
«Αν δεν το οδηγήσεις δεν θα καταλάβεις πως είναι η ηλεκτροκίνηση» ήταν τα πρώτα λόγια του ιδιοκτήτη της αντιπροσωπείας της AUDI στην Κοζάνη Αδάμ Ιωαννίδη κατά την διάρκεια συζήτησης για τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα ενός ηλεκτρικού οχήματος. Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να μην έχει μπει για τα καλά στην Ελλάδα όμως στην Ευρώπη τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα γιατί έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των φορτιστών σε δημόσιους χώρους. Η μη ύπαρξη πολλών φορτιστών στην χώρα μας, ο φόβος για τη νέα τεχνολογία που μπαίνει στις ζωές μας, η περιορισμένη (σε ορισμένα μοντέλα) αυτονομία των οχημάτων αυτών και η υψηλή τιμή πώλησης των ηλεκτρικών οχημάτων, είναι οι σημαντικότεροι λόγοι που η ηλεκτροκίνηση προχωρά με επιφυλακτικότητα.
Η συζήτηση αυτή με τον Αδάμ Ιωαννίδη ήταν η αφορμή για να οδηγήσουμε το νέο ηλεκτρικό όχημα της Audi Q4 Etron 40. Ένα πραγματικά φουτουριστικό όχημα που δεν περνά σε καμία περίπτωση απαρατήρητο κυρίως λόγω της επιβλητικής μεγάλης μάσκας, η οποία δεν θυμίζει τα κοινά αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες που αναγκαστικά έχουν γρίλιες για τον αερισμό του κινητήρα. Το Q4 Etron που οδηγήσαμε για τέσσερις μέρες «προκάλεσε» τα βλέμματα και το ενδιαφέρον οδηγών και πεζών. Ειδικά οι τελευταίοι «τρόμαξαν» όταν διαπίστωσαν ότι βρισκόταν πίσω τους αφού δεν ακούγεται καθόλου. Η Audi όμως μερίμνησε και γι΄ αυτό και προκειμένου να μην πάθει κάποιος καρδιακό επεισόδιο από την… γερμανική κόρνα φρόντισε να χαμηλώσει τα ντεσιμπέλ της.
Παραλάβαμε το όχημα Παρασκευή απόγευμα από την αντιπροσωπεία πλήρως φορτισμένο με την μπαταρία στο 100%. Κάποιες βραδινές βόλτες εντός της Κοζάνης ήταν απαραίτητες για να συνηθίσουμε το όχημα και να μάθουμε τα συστήματα του. Ωστόσο δεν χρειάζεται να είναι κάποιος και επιστήμονας αφού η Audi έχει αυτοματοποιήσει αρκετά για να μην χρειάζεται ο οδηγός να «απασχολείται» με άλλα πράγματα εκτός της οδήγησης. Το μοντέλο διαθέτει δυνατά και «καθαρά» φώτα, τα οποία μπορεί να διαμορφώσει ο οδηγός από το λογισμικό του αυτοκινήτου και να επιλέξει την σχεδιαστική τους εμφάνιση. Αυτό και άλλα τέτοια «παιχνίδια» θα κάνουν τους λάτρεις των gadgets να το λατρέψουν.
Οι βόλτες στην Κοζάνη έριξαν την μπαταρία στο 96% και έτσι την επόμενη μέρα ξεκινήσαμε για Θεσσαλονίκη. Η οδήγηση του Q4 στην Εγνατία Οδό ήταν απολαυστική μιας και η απουσία θορύβου στην καμπίνα σε κάνει να απολαμβάνεις την αγαπημένη σου μουσική που ακούγεται από ηχεία της SONOS και σε συνδυασμό με το cruise control (το ρυθμίσαμε στα 110 χιλιόμετρα την ώρα) επιτρέπουν μια πολύ ξεκούραστη οδήγηση στα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα άνετα καθίσματα. Φτάνοντας στην Θεσσαλονίκη και χωρίς ιδιαίτερη κίνηση εντός πόλης, σταθμεύσαμε το όχημα σε ανοιχτό χώρο στάθμευσης με την μπαταρία στο 73%.
Το απόγευμα της ίδιας μέρας αναχωρήσαμε για Κοζάνη χρησιμοποιώντας και δοκιμάζοντας τα προγράμματα οδήγησης του οχήματος. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ του efficiency (αποδοτικότητα σε ταχύτητες έως 130 χιλιόμετρα την ώρα), Comfort (άνεση), auto (αυτόματο), Dynamic (γρήγορο) και Individual (ατομικό – συνδυασμός στοιχείων που επιλέγει ο οδηγός). Λόγω του ότι η Κοζάνη είναι βρίσκεται πιο ψηλά από την Θεσσαλονίκη, ήταν λογικό η μπαταρία να «πέσει» στο μισό λόγω των ανοδικών κλίσεων χωρίς όμως αυτό να μας κάνει να αγχωθούμε για την αυτονομία. Όταν το όχημα έφτασε στην Κοζάνη η ένδειξη στο καντράν «διαστημόπλοιο» έδειχνε την μπαταρία στο 36%.
Η επόμενη βροχερή μέρα είχε στο πρόγραμμα την διαδρομή Κοζάνη – Καστοριά. Με τον κλιματισμό τριών ζωνών ανοιχτό και με ταχύτητα 120 χιλιομέτρων φτάσαμε στην Καστοριά με την μπαταρία στο 11% (πόσο ακόμη να μας πάει…). Μια περίπου τρίωρη φόρτιση σε οικιακό φορτιστή (μπρίζα σούκου) μας έδωσε ρεύμα για να γυρίσουμε στην Κοζάνη και να φορτίσουμε σε ταχυφορτιστή για περίπου μια ώρα. Η φόρτιση κόστισε 36 ευρώ που πληρώθηκαν εύκολα και γρήγορα μέσω της εφαρμογής του ταχυφορτιστή και ακολούθησε η στάθμευση σε κλειστό γκαράζ μέχρι το μεσημέρι της επόμενης μέρας που έπρεπε να το παραδώσουμε στην Audi «Ιωαννίδης».
Μας κάνει ή όχι;
Κανείς άλλος δεν έχει απάντηση σε αυτή την ερώτηση εκτός από τον εαυτό μας! Κάθε οδηγός – οικογένεια έχει διαφορετικές ανάγκες, στάνταρ και επιθυμίες. Ο γράφων δεν δηλώνει ειδικός στα θέματα της αυτοκίνησης ούτε και είναι από τους «ψείρες» του χώρου που θα αναζητήσει την κατανάλωση με λεπτομέρεια και το κόστος συντήρησης.
Αν κάποιος οδηγεί συνετά και όχι «νευρικά και γκαζιάρικα» και θέλει να απολαμβάνει τον δρόμο σε αποστάσεις έως 400 με 450 χιλιόμετρα και μπορεί να διαθέσει 68.000 ευρώ (τιμή της έκδοσης που οδηγήσαμε με έξτρα εξοπλισμό) για να έχει την ποιότητα κατασκευής, την πολυτέλεια, τους χώρους, την άνεση και την σφραγίδα της Audi τότε το Q4 Etron είναι μια από τις επιλογές του. Το συγκεκριμένο μοντέλο μπορεί να μην είχε εργοστασιακό navigator αλλά με το σύστημα Android Auto ότι έχεις στο τηλέφωνό σου μεταφέρεται στην οθόνη σου και έχεις τα πάντα, από Google Maps μέχρι Skype και βέβαια Spotify για να ακούς την αγαπημένη σου μουσική.
Με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, χώρο αποσκευών 540 λίτρων και εργονομικούς χώρους αποθήκευσης αντικειμένων στις πόρτες και εντός της καμπίνας, ασύρματη φόρτιση δυο τηλεφώνων, πολυλειτουργικό τιμόνι αφής, θερμαινόμενους κα ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, αισθητήρες 360 μοιρών που προειδοποιούν για οτιδήποτε βρίσκεται στο «διάβα» σου, κίνηση στους πίσω τροχούς και μπαταρία 77κιλοβάτ και 200 ίππους που λειτουργούν «ακαριαία», σέρβις κάθε δυο χρόνια και όχι ανά 10.000 χιλιόμετρα, μηδενικούς ρύπους και ηρεμία στην καμπίνα, το Q4 ETRON 4O μας έκανε εντύπωση και μας είπε πως «το μέλλον είναι εδώ».
Τεχνικά χαρακτηριστικά του κατασκευαστή για το Audi Q4 E tron 40
Πόρτες: 5
Διαστάσεις (χλστ.) 4588 (μήκος), 1614 (ύψος), 1865 (πλάτος)
Χώρος αποσκευών (λτ.): 545
Ισχύς (ίπποι): 204
Ροπή (Nm): 310
Κίνηση: Πίσω
Κιβώτιο: Αυτόματο μιας σχέσης
Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh): 76.6
Μέγιστη ισχύς φόρτισης DC (kW): 135
Μέγιστη ισχύς φόρτισης AC (kW): 11
Αυτονομία WLTP (χλμ.): 425
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 160
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 8.5
Βάρος (κιλά): 2120
Τιμή: Βασικός εξοπλισμός 51.900
Σωκράτης Μουτίδης – www.xronos-kozanis.gr