Οι βιβλιοπροτάσεις της εβδομάδας από τη “Στοά του βιβλίου”

6 Min Read

O μύθος του φυσιολογικού

Τραύμα, ασθένεια και ίαση σε μια τοξική κουλτούρα

- Advertisement -

Συγγραφέας: Gabor Maté Daniel Maté

Μετάφραση: Έλενα Τσουκαλά

Εκδοτης: Key Books

Σελιδες: 512

«Σε αυτό το πρωτοποριακό βιβλίο, ο Dr. Gabor Maté εξηγεί πώς οι δυτικές κοινωνίες, που είναι περήφανες για τα συστήματα υγείας τους, αδυνατούν να αντιμετωπίσουν τις χρόνιες ασθένειες. Το 70% των Αμερικανών παίρνει τουλάχιστον ένα συνταγογραφούμενο φάρμακο, ενώ στην Ευρώπη το 30% του πληθυσμού έχει διαγνωστεί με υπέρταση. Παράλληλα, ολοένα και περισσότεροι έφηβοι σε όλο τον κόσμο υποφέρουν από ψυχικές ασθένειες. Οπότε, τι είναι πραγματικά «φυσιολογικό» όσον αφορά την υγεία;

Μετά από τέσσερις δεκαετίες κλινικής εμπειρίας, o Dr. Maté θεωρεί την επικρατούσα αντίληψη περί «φυσιολογικού» λανθασμένη, καθώς η συγκεκριμένη αντίληψη αγνοεί την επίδραση που έχουν στην υγεία μας το τραύμα, το στρες και ο σύγχρονος τρόπος ζωής. Παρ’ όλη την τεχνογνωσία και την τεχνολογική εξέλιξη, η δυτική ιατρική συχνά αποτυγχάνει να αντιμετωπίσει τον άνθρωπο στην ολότητά του, αγνοώ-ντας πώς η καθημερινότητα στρεσάρει το σώμα, επιβαρύνει το ανοσοποιητικό σύστημα και υπονομεύει τη συναισθηματική ισορροπία.

Τώρα ο Dr. Maté προσφέρει τη δική του οπτική, καταρρίπτοντας τους κοινούς μύθους σχετικά με όσα μας αρρωσταίνουν, και συνδέει τις ανθρώπινες παθήσεις με τη φθίνουσα κατάσταση των κοινωνιών στις οποίες ζούμε. Ο Μύθος του Φυσιολογικού είναι το πιο φιλόδοξο βιβλίο του Dr. Gabor Maté – ένας οδηγός για την υγεία και την ίαση, γεμάτος συμπόνια και κατανόηση.»

Ο Gabor Maté είναι γιατρός, περιζήτητος ομιλητής και συγγραφέας πέντε διεθνών bestsellers που πραγματεύονται θεματικές όπως το τραύμα, τη διάσπαση προσοχής, τους εθισμούς και τη γονεϊκότητα.

O Dr. Maté συνυφαίνει την επιστημονική έρευνα, τις πραγματικές ιστορίες ασθενών και τις προσωπικές του εμπειρίες για να παρουσιάσει μια νέα οπτική, που ενημερώνει τους ανθρώπους και τους δίνει τη δύναμη να βοηθηθούν στη δική τους θεραπεία. Είναι συνδημιουργός της θεραπευτικής μεθόδου Compassionate Inquiry, στην οποία εκπαιδεύονται πλέον χιλιάδες γιατροί και σύμβουλοι ψυχικής υγείας διεθνώς.

Η νουβέλα της άσβεστης σελήνης

Συγγραφέας: Boris Pilnyak

Μετάφραση: Αλεξάνδρα Ιωαννίδου

Εκδοτης: Άγρα

Σελιδες: 112

«ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΑΥΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ είχε μια ανεπανάληπτη διαδρομή. Το γεγονός ότι ο Σαλάμοφ εκπλήσσεται και χαίρεται που το ανακαλύπτει σε μια βιβλιοθήκη φυλακής το 1937 οφείλεται στο ότι αυτό το αφήγημα, που τότε δεν μπορούσε να το βρει κανείς, είχε αποκτήσει διαστάσεις θρύλου. Όταν δημοσιεύθηκε το 1926 στο λογοτεχνικό περιοδικό Νέος Κόσμος, προκάλεσε τέτοιο σκάνδαλο ώστε ελάχιστες μέρες μετά την έκδοσή του ο διευθυντής του περιοδικού απολύθηκε, όλα τα αντίτυπα του περιοδικού κατασχέθηκαν (οι πράκτορες της ΟΓκεΠεΟύ πήγαιναν και τα έπαιρναν από τους συνδρομητές του) και το τεύχος ξανατυπώθηκε χωρίς να περιλαμβάνει τη νουβέλα του Πιλνιάκ. Αλλά κάποια αντίτυπα της πρώτης έκδοσης μπορούσε ακόμη να τα βρει κανείς από καθαρή τύχη –τι ειρωνεία της ζωής! – όπως ο Σαλάμοφ στη βιβλιοθήκη μιας μοσχοβίτικης φυλακής…

Η νουβέλα του Μπορίς Πιλνιάκ βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα σχετικά με το θάνατο του διάσημου στρατηγού του Κόκκινου Στρατού, που συνέβη υπό μυστηριώδεις συνθήκες. Χαρακτηρισμένη ως «αντεπαναστατική» και «συκοφαντική απέναντι στην Κεντρική Επιτροπή και στο Κόμμα», η νουβέλα αυτή, που λογοκρίθηκε αμέσως μόλις δημοσιεύθηκε, είναι ένα από τα πρώτα λογοτεχνικά κείμενα που περιγράφουν εκ των έσω τη διαβολική μηχανή της επανάστασης που κομματιάζει σιγά σιγά τα παιδιά της. Η σχεδόν παραισθησιογόνα δύναμή της συγκρατείται κυρίως από τις λογοτεχνικές αρετές της και από την εντυπωσιακή μοντερνικότητά της: Με την ψυχρότητα και την ακρίβεια μιας κάμερας, με στυλ κινηματογραφικό και γράψιμο με μικρές φράσεις, μια τρελαμένη σελήνη παρατηρεί τις περίεργα ύποπτες κινήσεις των ανθρώπων σε μια πόλη-μηχανή που την τυλίγει η ομίχλη και τη διαπερνούν τα φώτα των αυτοκινήτων καθώς τρέχουν ξέφρενα προς κάθε κατεύθυνση, μέσα στη νύχτα.»

Μπορίς Πιλνιάκ (1894-1938). Το πραγματικό του όνομα ήταν Μπορίς Βογκάου. Γεννήθηκε στο Μοζάισκ. Ο πατέρας του ήταν Γερμανός κτηνίατρος. Σπούδασε Οικονομικά στο Εμπορικό Ινστιτούτο της Μόσχας. Μπήκε νωρίς στη λογοτεχνία. Στα δεκαπέντε του χρόνια είχε κιόλας δημοσιεύσει το σύντομο διήγημά του “Την άνοιξη”. Το 1919 εκδίδεται η πρώτη του συλλογή διηγημάτων. Στα 1920 κυκλοφορεί το μυθιστόρημά του “Γυμνός χρόνος”, που τον κάνει γνωστό ως συγγραφέα. Στο βιβλίο του “Αποσπάσματα από το ημερολόγιο” (1924) γράφει ότι “την κομμουνιστική λογοτεχνία δεν μπορείς να τη δημιουργήσεις τεχνητά…” Και πιο κάτω: “Παίρνω εφημερίδες και βιβλία, και το πρώτο πράγμα που με εντυπωσιάζει είναι το ψέμα παντού: στην εργασία, στην κοινωνική ζωή, στις οικογενειακές σχέσεις”. Μετά απ’ αυτό ο Τύπος άρχισε τις επιθέσεις εναντίον του, χαρακτηρίζοντάς τον μικροαστό και προδότη. Το βιβλίο του “Η ιστορία του φεγγαριού που δεν έσβηνε” (1926), που μιλούσε για τη χρήση βίας εναντίον του ανθρώπου, κατασχέθηκε. Το 1929, στο Βερολίνο, κυκλοφορεί η νουβέλα του “Το κόκκινο ξύλο”, για την οποία δέχεται ομαδικά τα πυρά της κριτικής. Το 1930 γράφει το βιβλίο “Ο Βόλγας πέφτει στην Κασπία”, όπου μιλά για τη γένεση της “νέας ρωσικής κουλτούρας”. Η μοίρα του ήταν ήδη προδιαγεγραμμένη… Στις 28 Οκτωβρίου 1937 συλλαμβάνεται και πέντε μήνες αργότερα εκτελείται. Το όνομά του αποκαταστάθηκε μετά θάνατον.

Μοιραστείτε την είδηση