Του Σπύρου Κουταβά για το ΑΠΕ ΜΠΕ
«Η λίμνη τη Καστοριάς και ο γεωφυσικός πλούτος της Περιφέρειας από σήμερα θα ταξιδεύει σε όλες τις μεγάλες τουριστικές Εκθέσεις του κόσμου όπου η Ελλάδα είναι παρούσα», δήλωσε ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας κατά την διάρκεια εκδήλωσης που διοργάνωσε η περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας με αφορμή την παρουσίαση της οπτικής ταυτότητας και του τουριστικού σήματος της περιφέρειας. Από το βυζαντινό Μοναστήρι της Μαυριώτισας που αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικά ιστορικά, πολιτισμικά και περιβαλλοντικά τοπόσημα της Καστοριάς, ο υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε στον σχεδιασμό και τις προετοιμασίες που έγιναν μήνες πριν από κοινού με τον Περιφερειάρχη Γιώργο Κασαπίδη για την βελτίωση της εικόνας του τουριστικού προϊόντος της Περιοχής.
Ανέφερε ότι «με βάση τον σχεδιασμό που έχουμε δεν θα φτάνουν οι κλίνες στην Καστοριά αλλά και στην περιφέρεια για να καλύπτουν τις ανάγκες των επισκεπτών» και ανέφερε ως παράδειγμα επιτυχίας την προβολή του χειμερινού Νυμφαίου με μικρά φιλμ και φωτογραφίες που έπαιξαν παντού με αποτέλεσμα, να γνωρίσει η περιοχή θετικά αποτελέσματα».
Ο Υπουργός φανερά ενθουσιασμένος από την καταπράσινη και γεμάτη πλατάνια διαδρομή της λίμνης Καστοριάς με τον αρχιτεκτονικό μεσαιωνικό πλούτο του Ντολτσό, της Βυζαντινής Μαυριώτισας και των Αρχοντικών της Βόρειας παραλίας της λίμνης, αναρωτήθηκε εάν η λίμνη Κόμο που έχει αναδειχθεί σ έναν από τους εγγυημένους και πασίγνωστους τουριστικούς προορισμούς μπορεί να συγκριθεί με την σπανιότητα του τοπίου την ομορφιά και τον Βυζαντινό πλούτο τη λίμνης της Καστοριάς.
Κάλεσε τους επιχειρηματίες του τουρισμού, των ξενοδοχείων, της εστίασης και άλλων δραστηριοτήτων αναψυχής να ανταποκριθούν στα σύγχρονα στοιχεία του πράσινου και μπλε περιβαλλοντικού αποτυπώματος στον τουρισμό που μπορεί να αποδειχθεί ως συγκριτικό πλεονέκτημα για την περιοχή. Τέλος υποσχέθηκε ότι τα αρχοντικά της πόλης «θα προβληθούν μέσα από τους μηχανισμούς που έχει το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ στο εξωτερικό» και ότι ο τουρισμός στην νέα πραγματικότητα της μετάβασης που αντιμετωπίζει η Δυτική Μακεδονία θα γίνει «σημαντικός πυλώνας ανάπτυξης και ευημερίας των κατοίκων της περιοχής».
Ο Περιφερειάρχης Γιώργος Κασαπίδης ανέφερε ότι στο παρελθόν λόγω άλλων οικονομικών και παραγωγικών προτεραιοτήτων ο τουρισμός έμεινε πίσω, ήταν ουραγός τόσο ως προς την συμμετοχή του στο τοπικό και Εθνικό ΑΕΠ της περιφέρειας και της χώρας. Τόνισε όμως ότι «αυτό το αλλάζουμε και από δω και στο εξής ο τουρισμός συγκαταλέγεται στους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της περιοχής». «Το νέο τουριστικό λογότυπο και ο το στρατηγικό σχέδιο που έχουμε εκπονήσει είναι η καλύτερη απόδειξη για να ατενίζουμε το μέλλον με αισιοδοξία» σημείωσε.
Μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού και τουριστικο σήμα για την Δυτική Μακεδονία
Η μελέτη του στρατηγικού σχεδιασμού και το τουριστικό σήμα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας έγινε δωρεάν από την Πολιτιστική Εταιρία «Διάζωμα». Ο καθηγητής του πανεπιστημίου Πατρών Νικόλας Κούσουλας που εκπόνησε την μελέτη για λογαριασμό της εταιρίας ΔΙΑΖΩΜΑ τόνισε ότι «η περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας έχει το χαμηλότερο μερίδιο στον τουρισμό στην Ελλάδα με μόλις 0,3%. Έχει χαμηλή επισκεψιμότητα με μόλις 2,5 διανυκτερεύσεις και χαμηλό επίπεδο δαπάνης ανά επισκέπτη». Εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι με τον νέο τουριστικό σχέδιο που έχει εκπονηθεί «με έμφαση στον πολιτισμό, τις γεύσεις και την εμπειρία, αυτό θα αλλάξει στο μέλλον».
Στις παρουσίαση του τουριστικού σήματος της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας παραβρέθηκαν ο δήμαρχος Καστοριάς Γιάννης Κορεντσίδης, ο βουλευτής Ζήσης Τζηκαλάγιας, ο μητροπολίτης Καστοριάς Καλλίνικος, η εκπρόσωπος του Γραφείου του Πρωθυπουργού στην Θεσσαλονίκη Μαρία Αντωνίου, αντιπεριφερειάρχες και δημοτικοί σύμβουλοι. Ο Βασίλης Κικίλιας ξεναγήθηκε από την αρχαιολόγο Ανδρομάχη Σκρέκα στο βυζαντινό εκκλησάκι της Μαυριώτισας ενώ στην συνέχεια με το τουριστικό πλοιάριο «Ορεστιάς» πραγματοποίησε μια μικρή κρουαζιέρα στις ομορφιές της λίμνης.