Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hydrogen Europe παρουσίασε το όχημα στο κοινό της Κοζάνης
«Αυτό που βιώνουμε εδώ στη Δυτική Μακεδονία είναι ένας από τους μεγαλύτερους μετασχηματισμούς στην ανθρώπινη ιστορία» ανέφερε από την Κοζάνη ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hydrogen Europe Γιώργος Χατζημαρκάκης, ο οποίος το μεσημέρι της Τρίτης παρουσίασε στο Εκθεσιακό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας, το πρώτο αυτοκίνητο υδρογόνου που κινείται σε ελληνικούς δρόμους. Πρόκειται για ένα Hyundai Nexo, το οποίο κοστίζει 55.000 ευρώ στη Γερμανική αγορά, έχει μηδενικές εκπομπές ρύπων και αυτονομία 600 χιλιομέτρων.
Στην ομιλία του ο κ. Χατζημαρκάκης, μίλησε για αναγκαία κυκλική οικονομία και πως η Ευρωπαϊκή πολιτική βαδίζει σε έναν πράσινο «μονόδρομο». «Όλος ο κόσμος έχει καταλάβει, όπως τεκμηριώνεται στη Συμφωνία του Παρισιού, ότι πρέπει να κινηθούμε προς μια κυκλική οικονομία. Μια κυκλική οικονομία χρησιμοποιεί φυσικές πηγές ενέργειας όπως τον ήλιο και τον άνεμο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτός ο ηλεκτρισμός μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή υδρογόνου. Είναι σαν την παραγωγή γάλακτος: αν η ηλεκτρική ενέργεια είναι σαν το γάλα, τότε το υδρογόνο είναι το τυρί το οποίο είναι απείρως πιο ανθεκτικό και δεν χρειάζεται να καταναλωθεί αμέσως. Αυτή η μετάβαση, που συμβαίνει τόσο στον ηλεκτρισμό όσο και στο υδρογόνο, θα επηρεάσει και την Ελλάδα, αργά ή γρήγορα. Το γεγονός ότι αυτή η αλλαγή προωθείται ήδη ενεργά από τη Δυτική Μακεδονία κάνει την περιοχή πρωτοπόρα και θα προσελκύσει ακόμη περισσότερες επενδύσεις εδώ σε εσάς στη Δυτική Μακεδονία» ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο κ. Χατζημαρκάκης.
Ο ίδιος, μίλησε με τα καλύτερα λόγια τον Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας και την σημασία που έχει δώσει στην τεχνολογία του υδρογόνου, χαρακτηρίζοντάς τον «ήρωα του υδρογόνου». «Σήμερα (χθες) θα έχετε την ευκαιρία να δείτε από κοντά ένα όχημα που κινείται με υδρογόνο. Ένα όχημα το οποίο είναι ηλεκτροκίνητο, με την διαφορά ότι η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται στο όχημα μέσω της χρήσης του υδρογόνου στις κυψέλες καυσίμου. Το συγκεκριμένο όχημα είναι δικό μου και το χρησιμοποιώ καθημερινά στις Βρυξέλλες. Σε πέντε λεπτά ανεφοδιάζω και έχω αυτονομία 600 χλμ.. Αυτή η τεχνολογία είναι ιδανική για τη μείωση των εκπομπών, ενώ χρησιμοποιεί πολύ, πολύ λιγότερο κρίσιμες πρώτες ύλες απ’ ότι τα οχήματα με μπαταρίες. Συνολικά χρειαζόμαστε 20 φορές, επαναλαμβάνω 20 φορές λιγότερες κρίσιμες πρώτες ύλες. Επίσης, μπορούμε να ανακουφίσουμε την τρέχουσα επιβάρυνση στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας. Η διεύρυνση τους είναι βεβαίως απαραίτητη, χωρίς αμφιβολία. Ωστόσο, η διάσταση για μια πλήρης μετάβαση σε οχήματα με μπαταρίες και αντλίες θερμότητας θα ήταν τόσο τεράστια που απλούστατα μας λείπουν οι αντίστοιχες πρώτες ύλες. Η υποστήριξη της ενεργειακής μετάβασης χωρίς υδρογόνο και τις τεχνολογίες του δεν θα ήταν εφικτή» είπε χαρακτηριστικά.
Το αυτοκίνητο που κινείται με υδρογόνο, αποτέλεσε πόλο έλξης των επισκεπτών που βρέθηκαν στο Εκθεσιακό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας στο πλαίσιο της έκθεσης καινοτομίας. Ο κ. Χατζημαρκάκης εξήγησε στον κόσμο τον τρόπο λειτουργίας του αυτοκινήτου και απάντησε σε απορίες τους σχετικά με την κίνησή του στον δρόμο και τη χρήση του στην καθημερινότητα.
«Γιατί είμαστε εδώ σήμερα; Είμαστε εδώ για να εφαρμόσουμε καινοτομίες. Θέλουμε να πρωτοστατήσουμε εδώ σε αυτήν την περιοχή. Το να προχωρήσουμε δεν θα φέρει μόνο νέες επενδύσεις, θα δημιουργήσει επίσης πολλές, πολλές νέες θέσεις εργασίας. Μόνο οι επενδύσεις στην ηλεκτρόλυση θα δημιουργήσουν έως και 1.000 νέες θέσεις εργασίας. Φαντάζομαι ότι η μετατροπή φορτηγών και επαγγελματικών οχημάτων θα μπορούσε να γίνει και εδώ στην περιοχή. Αυτό θα δημιουργούσε επίσης άλλες 500-1000 νέες θέσεις εργασίας. Παραγωγή λεωφορείων, δουλειές και πάλι σε αυτό το επίπεδο. Και θα ακολουθήσουν κι άλλα» κατέληξε ο κ. Χατζημαρκάκης.
Σωκράτης Μουτίδης-www.xronos-kozanis.gr