Πτολεμαΐδα – Καστοριά σε 35 λεπτά με την σήραγγα Κλεισούρας

4 Min Read

Υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Περιφέρειας και Εγνατίας Οδού

Του Σωκράτη Μουτίδη – [email protected]

- Advertisement -
Ad image
- Advertisement -
Ad image

 

Μέρα γιορτής ήταν η Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2021 για τους Καστοριανούς και τους Πτολεμαϊδιώτες λόγω της υπογραφής της προγραμματικής σύμβασης του έργου της σήραγγας Κλεισούρας, μεταξύ Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και Εγνατίας Οδού Α.Ε. Πρόκειται για ένα έργο που βρίσκεται στα σκαριά εδώ και… 30 χρόνια με την μελέτη κατασκευής να έχει ξεκινήσει το 2007 και να παραδοθεί στην Περιφέρεια στις 3 Σεπτεμβρίου του 2012. Έκτοτε έμεινε στο… συρτάρι μέχρι που ο τωρινός Περιφερειάρχης Γιώργος Κασαπίδης, το χαρακτήρισε εμβληματικό έργο μαζί με αυτό του αρδευτικού της βόρειας ζώνης Πολυφύτου.

Η σύμβαση υπογράφτηκε το πρωί της Τρίτης στην αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου Καστοριάς παρουσία πολλών πρώην και νυν αυτοδιοικητικών των ΠΕ Κοζάνης και Καστοριάς. Το κλίμα ήταν πανηγυρικό κάτι που εντυπωσίασε και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εγνατίας Οδού Κωνσταντίνο Κουτσούκο, ο οποίος είπε πως «δεν περίμενα τέτοια εκδήλωση και καταλαβαίνω τώρα πόσο σημαντικό είναι το έργο αυτό για εσάς ακούγοντας μάλιστα πως πρόκειται για σκέψεις δεκαετιών».

Μέσα Ιανουαρίου ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός

Το έργο είναι προϋπολογισμού περίπου 74 εκατομμυρίων ευρών και περιλαμβάνει την κατασκευή της σήραγγας καθώς και τεσσάρων ισόπεδων κόμβων. Πρόκειται για δρόμο κατηγορίας Α2 (που συνδέει νομούς και επαρχίες) με συνολική χάραξη 10,4 χιλιόμετρα εκ των οποίων τα εννιά αποτελούν νέα χάραξη και τα δύο παράπλευρο οδικό δίκτυο. Σύμφωνα με την μελέτη η ταχύτητα των αυτοκινήτων θα είναι μεταξύ 70 και 80 χιλιομέτρων την ώρα με την σήραγγα να έχει μήκος 1.365 μέτρα και να είναι διπλής κατεύθυνσης (μια λωρίδα ανά κατεύθυνση).

Ταυτόχρονα θα υπάρχει και σήραγγα διαφυγής πεζών μήκους 1382 μέτρων η οποία θα συνδέεται με άλλο τούνελ ασφαλείας για την διαφυγή εγκλωβισμένων στη σήραγγα σε περίπτωση ατυχήματος. Ο εκτιμώμενος κυκλοφοριακός φόρτος είναι περίπου 1500 οχήματα ανά μέρα με το ποσοστό βαρέων οχημάτων να υπολογίζεται στο 20%. Επίσης η μέγιστη κλίση ανηφόρας και κατηφόρας θα είναι 8%.

Το έργο ξεκινάει από το μοναστήρι που βρίσκεται στην περιοχή Βασιλειάδας, συνεχίζει προς το χωριό Βέργα, διέρχεται κάτω από την περιοχή Νταούλι και καταλήγει βόρεια του Βαρικού και από εκεί συνδέεται με τα όρια του νομού Κοζάνης.

Την παρουσίαση του έργου έκανε ο προϊστάμενος του τμήματος της διεύθυνσης τεχνικών έργων Στέλιος Κοτσάκος, ο οποίος «έτρεξε» το έργο από την στιγμή της γέννησης του όταν βουλευτής Νέας Δημοκρατίας στην Καστοριά ήταν ο Κωνσταντίνος Σημαιοφορίδης. «Με το έργο αυτό κερδίζουμε μικρότερο μήκος διαδρομής, μικρότερο χρόνο διέλευσης και κυρίως κίνηση με ασφάλεια. Με την ολοκλήρωση του έργου η διαδρομή Καστοριά – Πτολεμαΐδα θα είναι περίπου 35 λεπτά» ανέφερε ο κ. Κοτσάκος.

Σπόντες προς την αντιπολίτευση από Κασαπίδη

«Έργο πνοής για την Καστοριά» χαρακτήρισε την σήραγγα Κλεισούρας ο Δήμαρχος Καστοριάς Δημήτρης Κορεντσίδης, με τον Δήμαρχο Εορδαίας Παναγιώτη Πλακεντά να μιλά για μια μεγάλη μέρα για την Δυτική Μακεδονία και για μια μεγάλη στιγμή για τον Δήμο Εορδαίας.

«Με αυτό το έργο δεν αναδεικνύονται μόνο οι προσπάθειες που έγιναν από τις υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και οι προοπτικές για την περιφέρειά μας. Αποκαθιστούμε σε πολύ καλό βαθμό την ενδοπεριφερειακή οδική επικοινωνία προάγοντας την περιφερειακή συνοχή. Ακόμη και οι Κοζανίτες θα μπορούν να πηγαίνουν στην Καστοριά χωρίς διόδια αν διέρχονται από την σήραγγα Κλεισούρας. Ωστόσο το έργο αυτό προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων αλλά δεν κοιτάμε πίσω και τα ξεπερνάμε αυτά» δήλωσε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Κασαπίδης.

Τα τεύχη δημοπράτησης του έργου αναμένεται να έχουν εκδοθεί έως τις 15 Δεκεμβρίου.

Σωκράτης Μουτίδης – www.xronos-kozanis.gr

Μοιραστείτε την είδηση