Συνεχίζονται οι «αναταράξεις» στην Βιβλιοθήκη Κοζάνης για τις καταγγελίες εργασιακού εκφοβισμού- Επιστολή του εκπροσώπου των εργαζόμενων προς τον Πρόεδρο της Βιβλιοθήκης

6 Min Read

Απευθυνόμαστε σε σας εγγράφως, παρόλο που έχετε ήδη ενημερωθεί προφορικά και από συναδέλφους και από μένα προσωπικά για μία σειρά από ζητήματα που προέκυψαν το τελευταίο διάστημα στη βιβλιοθήκη (από τον Ιούλιο 2020), για να διερευνήσετε και εξετάσετε κατά πόσο έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα ασφάλειας στο κτίριο της ΚΔΒΚ, κατά πόσο διοικητικά λειτουργεί σωστά η ΚΔΒΚ, καθώς υπάρχουν μία σειρά από άστοχες ενέργειες και εντολές και κατά πόσο συγκεκριμένες συμπεριφορές και εργασιακός εκφοβισμός αρμόζουν σε έναν δημόσιο φορέα και πολύ περισσότερο στο χώρο της ΚΔΒΚ.

Είναι γνωστά σε πολλούς και έχουν κατατεθεί και σε παλιότερα ΔΣ τα παράπονα όλων των εργαζομένων για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστηκαν πολλές φορές από την Διεύθυνση κατά την άσκηση των καθηκόντων τους στην ΚΔΒΚ. Χωρίς να επεκταθούμε σε λεπτομέρειες και εστιάζοντας στα κοινά στοιχεία των θεμάτων και παραπόνων που εξέφρασαν οι εργαζόμενοι έχουμε να καταθέσουμε τα εξής:

Θέματα ασφάλειας των χρηστών, των εργαζομένων και του ίδιου του κτιρίου: Αναγόμωση πυροσβεστήρων (εδώ και 18 μήνες δεν έχει γίνει η αναγόμωση, αν και βάσει νομοθεσίας είμαστε υποχρεωμένοι να εκτελούμε τη συγκεκριμένη ενέργεια κάθε έτος), πιστοποίηση ασανσέρ (εδώ και 7 μήνες δεν έχει γίνει, αν και βάσει νομοθεσίας είμαστε υποχρεωμένοι να εκτελούμε τη συγκεκριμένη ενέργεια κάθε έτος), μη λειτουργική ηλεκτρογεννήτρια, κλειδωμένες έξοδοι κινδύνου, μη ύπαρξη σχεδίου έκτακτης ανάγκης. Δίνονται συγκεχυμένες και ασαφείς οδηγίες για το τι πρέπει να γίνει εκ μέρους των εργαζομένων σε πολλά και διάφορα θέματα.

Γίνεται απαξίωση και υπονόμευση των προσπαθειών των εργαζομένων που σχετίζονται με επίσημα καθήκοντα τους. Για παράδειγμα, σε πρόταση που καταθέτει κάποιος εργαζόμενος εκτελώντας τα καθήκοντα του, εξελίσσεται ερήμην του προσπάθεια να απαξιωθεί και να απορριφθεί, με την συμμετοχή άλλων εργαζομένων, οι οποίοι όχι απλώς δεν έχουν καμιά απολύτως τέτοια διάθεση, και αρμοδιότητα βέβαια, αλλά και βρίσκονται σε δύσκολη θέση έναντι των συναδέλφων τους. Επίσης, προτάσεις που αφορούν την βελτίωση και την μεγιστοποίηση του έργου της Βιβλιοθήκης πολλές φορές «χάνονται» χωρίς ποτέ να συζητηθούν.

Η παρουσία οποιουδήποτε εργαζόμενου στο γραφείο της διεύθυνσης εξελίσσεται σε μια οδυνηρή δοκιμασία, καθώς τα όποια επιχειρήματα του για οποιοδήποτε θέμα πνίγονται κάτω από τις φωνές και τις απειλές, μέχρι να ενδώσει και να αναγκαστεί να συμφωνήσει προκειμένου να σταματήσει αυτό το μαρτύριο.

Ακόμα και τα πιο απλά υπηρεσιακά θέματα που θα μπορούσαν να λυθούν μέσα σε λίγα λεπτά, μπορεί να εξελιχθούν σε μείζονα ζητήματα, συνοδευόμενα από φωνές που φτάνουν μέχρι το αναγνωστήριο στον 1ο όροφο. Μια κατάσταση η οποία, δυστυχώς, δεν είναι σπάνια αλλά πολλές φορές επαναλαμβανόμενη καθημερινά.

Προσωπικές προσβολές σε εργαζόμενους σε ανύποπτο χρόνο και απαξίωση της προσωπικότητας και της αξιοπρέπειας τους.

Ανάθεση του ίδιου έργου πότε στον έναν και πότε στον άλλο εργαζόμενο, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πολλές φορές προστριβές, οι οποίες λύνονται μόνο χάρη στην καλή διάθεση των εργαζομένων να συζητήσουν και να βρουν την άκρη. Φυσικά υπήρξαν και περιπτώσεις που δημιουργήθηκαν και εντάσεις στις οποίες η Διεύθυνση μόνο κατευναστικά δεν λειτούργησε, αλλά όξυνε και τα πνεύματα με την παρέμβαση της σ’ ένα θέμα που η ίδια δημιούργησε εκ του μη όντος.

Χειρισμός πανδημίας. Εδώ αξίζει να αναφερθούν ορισμένα χαρακτηριστικά επεισόδια, όπως:

α. Ενώ είχαν εκδοθεί η σχετικές αναλυτικές ΚΥΑ για το τι θα ισχύει στις υπηρεσίες για την πανδημία, κλήθηκαν όλοι οι εργαζόμενοι στο φουαγιέ για να «συζητήσουν» το θέμα. Κι ενώ όλοι περιμέναμε κάποιες ιδιαίτερες οδηγίες ακούσαμε με έκπληξη «τι είπε ο Παπαδάκης» στην τηλεοπτική του εκπομπή. Καθώς, όμως, είχαμε διαβάσει όλοι τις οδηγίες των ΚΥΑ και το επισημάναμε πως αυτό μετρά και όχι τι λένε στις τηλεοπτικές εκπομπές, φύγαμε τελικά χωρίς καμιά απόφαση, καθώς δεν υπήρξε και καμιά πρόταση εκ μέρους της Διεύθυνσης.

β. Οι εργαζόμενοι, με ευθύνη του εκπροσώπου τους στο Δ.Σ. Δ. Μυλωνά, συζήτησαν, συμφώνησαν και διαμόρφωσαν μια λίστα για την εκ περιτροπής εργασία, λαμβάνοντας υπόψη τους τις αρμοδιότητες και τα καθήκοντα του καθενός, έτσι ώστε η υπηρεσία να συνεχίσει να λειτουργεί απρόσκοπτα. Η λίστα παραδόθηκε στην Διεύθυνση η οποία αντέδρασε έντονα λέγοντας πως δεν είχαμε κανένα δικαίωμα να το κάνουμε και διαμόρφωσε μια άλλη λίστα, στην οποία εργαζόμενοι που θα έπρεπε να βρίσκονται μαζί στην υπηρεσία καθώς συνεργάζονταν για κάποιο συγκεκριμένο έργο τοποθετήθηκαν σε διαφορετικές μέρες και ήταν αναγκασμένοι να πηγαινοέρχονται καθημερινά προκειμένου να το ολοκληρώσουν.

Τα παραπάνω είναι μερικά, ίσως τα πιο χαρακτηριστικά, απ’ όσα συμβαίνουν στην ΚΔΒΚ. Εξ αιτίας όμως όλων αυτών η κατάσταση έγινε πλέον αφόρητη και αντί να παράγουμε έργο, ζούμε μέσα σ’ ένα καθεστώς που μόνο ως απαράδεκτο μπορεί να χαρακτηρισθεί.

Ως εργαζόμενοι της ΚΔΒΚ ζητάμε:

την απόσυρση της κλήσης σε απολογία της κ. Μανεδάκη,

τη διερεύνηση και εξέταση όλων των θεμάτων που αναφέρουμε και

την κατάθεση εντός 15 ημερών κειμένου-οδικού χάρτη με συγκεκριμένους χρόνους και συγκεκριμένες ενέργειες για επίλυση όλων αυτών των δυσλειτουργιών και του εργασιακού εκφοβισμού.

H επιστολή δημοσιεύτηκε  στο kozan.gr

Μοιραστείτε την είδηση