«Θεμέλιος λίθος» για την «Λυδία» της Egnatia Aviation στον Αμυγδαλεώνα

5 Min Read

Παρουσία της υφυπουργού Μεταφορών ξεκίνησε η δεύτερη φάση της επένδυσης ύψους 13 εκατομμυρίων ευρώ

Τον «θεμέλιο λίθο» της δεύτερης φάσης των έργων στο παλιό στρατιωτικό αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα Καβάλας που σηματοδοτεί την έναρξη της κατασκευής υποδομών της πρώτης ολοκληρωμένης και πλήρως καθετοποιημένης Σχολής Εκπαίδευσης Πιλότων στην Ευρώπη έβαλε το απόγευμα της Τρίτης η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου. Μαζί με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Egnatia Aviation Δημήτρη Λυμπεράκη και τον συνιδρυτή Γιώργο Ζωγραφάκη, η κ. Αλεξοπούλου εξέφρασε την σημασία της ιδιωτικής αυτής επένδυσης όχι μόνο για το τοπικό και εθνικό ΑΕΠ αλλά και για τους δρόμους ανάπτυξης που ανοίγονται μέσω της Γενικής Αεροπορίας στην Ελλάδα.

- Advertisement -

«Πρόκειται για ένα πρωτοπόρο έργο μεγάλης συμβολικής και πρακτικής αξίας, το οποίο αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα επιτυχούς συνεργασίας δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Βάσει του επενδυτικού σχεδίου, το αεροδρόμιο «Λυδία» θα υπηρετεί τη Γενική Αεροπορία, στην οποία εντάσσονται πτητικές δραστηριότητες που δεν αφορούν σε μείζονες εμπορικούς ή στρατιωτικούς σκοπούς, όπως οι πτήσεις των αερολεσχών, οι ιδιωτικές και επιχειρηματικές πτήσεις, οι αεροπορικές επιδείξεις, ο αεραθλητισμός και η εκπαίδευση των επαγγελματιών πιλότων. Το αεροδρόμιο «Λυδία» μπορεί να συμβάλλει, ουσιαστικά και μετρήσιμα, στην ανάπτυξη της περιοχής, ως πύλη εισόδου των Βαλκανίων. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι ο άξονας Δράμας – Καβάλας προσφέρει σήμερα την πιο γρήγορη πρόσβαση στο Αιγαίο, για τις γειτονικές μας χώρες» ανέφερε, μεταξύ άλλων, στην ομιλία της η υφυπουργός Μεταφορών.

Η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου

Διθυραμβικές και εγκωμιαστικές ήταν οι κριτικές για την επένδυση από τους πολλούς ομιλητές που ανέβηκαν στο βήμα. Οι αυτοδιοικητικοί και οι βουλευτές της Καβάλας δεν έκρυψαν την περηφάνια τους για τις προσπάθειες της εταιρείας να εδραιωθεί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη και αποτελεί σήμερα την 3η μεγαλύτερη σχολή εκπαίδευσης πιλότων στην γηραιά ήπειρο. «Ομολογώ ότι φοβηθήκαμε και θορυβηθήκαμε όταν ξεκινήσατε να επενδύετε στην Κοζάνη. Δεν ήταν δυνατόν μια τέτοια επένδυση να φύγει από τον τόπο μας και χαιρόμαστε που είστε εδώ» ανέφερε στην ομιλία του ο Πρόεδρος του ΕΒΕ Καβάλας.

«Πλέον στον χώρο που βρισκόμαστε, λειτουργεί πλήρως το πτητικό κομμάτι του οργανισμού μας, η ζώνη συντήρησης και υποστήριξης αεροσκαφών Γενικής Αεροπορίας. Γύρω σας φιλοδοξούμε σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα να εγκαινιάσουμε τους σύγχρονους χώρους θεωρητικής εκπαίδευσης και εξομοιωτών πτήσης, έναν νέο πύργο ελέγχου πάνω από το κτίριο υποδοχής και πληρωμάτων, χώρους εστίασης και το κτίριο διοίκησης» ανέφερε ο Διευθύνοντας Σύμβουλος της εταιρείας Δημήτρης Λυμπεράκης.

Η στιγμή της τοποθέτησης του θεμέλιου λίθου

Την ευρωπαϊκή και παγκόσμια εικόνα της εταιρείας μετέφερε στο κοινό ο συνιδρυτής Γιώργος Ζωγραφάκης, ο οποίος είναι επιφορτισμένος με τις συμφωνίες και τις επαφές με αεροπορικές εταιρείες για νέα συμβόλαια. «Η χώρα μας μέσω της Egnatia Aviation μπαίνει καθημερινά στον χάρτη της αεροπορίας και της εκπαίδευσης πιλότων και σε λίγα χρόνια θα γίνει γνωστή ως Ακαδημία αφού θα ξεκινήσει άμεσα τμήματα εκπαίδευσης Μηχανικών Αεροσκαφών, Αεροσυνοδών και Προσωπικού Εδάφους» πρόσθεσε.

Μόνο το 2023 «έκλεισε» με περισσότερες από 6000 πτήσεις για την Egnatia Aviation στο αεροδρόμιο «Λυδία» και πλέον οι συνεργασίες της επεκτείνονται και σε ερευνητικά προγράμματα σε συνεργασία με ιδιωτικά και δημόσια πανεπιστήμια.

Το πρότζεκτ «Λυδία» της Egnatia Aviation στον Αμυγδαλεώνα, υλοποιείται σε φάσεις εδώ και τρία χρόνια. Μετά τις πρώτες εργασίες με την παραχώρηση του αεροδρομίου από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας στην εταιρεία, ακολούθησαν παρεμβάσεις στον διάδρομο αποπροσγειώσεων και βελτιωτικά έργα στην γύρω έκταση. Από την Τρίτη ξεκίνησε η φάση κατασκευής των νέων κτιριακών εγκαταστάσεων ύψους 2,2 εκ. ευρώ που φτάνει τη συνολική επένδυση στα περίπου 13 εκατομμύρια ευρώ.

Η Γενική Αεροπορία αποτελεί έναν κλάδο, ο οποίος μόνο στην Ευρώπη έχει κύκλο εργασιών περίπου έξι δισεκατομμύρια ευρώ, με 40.000 ιδιωτικά αεροπλάνα και 360.000 πιλότους. Μετά την επένδυση αυτή και με κάποιες ακόμη αλλαγές στη νομοθεσία, η Ελλάδα θα μπορεί να «μιλά» για ύπαρξη και υποστήριξη Γενικής Αεροπορίας. Η Κοζάνη και το αεροδρόμιο «Φίλιππος» που θα μπορούσε να παίξει αυτόν τον ρόλο με την Egnatia Aviation «έχασε την πτήση» κυριολεκτικά μέσα από τα χέρια της λόγω των παραλείψεων και της αδιαφορίας αυτοδιοικητικών, κυβερνώντων και υπηρεσιακών που ήθελαν την… ησυχία τους.

Σωκράτης Μουτίδης – www.xronos-kozanis.gr

Μοιραστείτε την είδηση