«Μονόδρομος» το ΣΒΑΚ για την Κοζάνη του μέλλοντος – Δυναμική η διαδικασία της διαβούλευσης

4 Min Read

Ο οδικός χάρτης μέσω του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για μια Κοζάνη ανθρώπινη, σύγχρονη, φιλική σε όλους τους πολίτες της και προσαρμοσμένη στις σύγχρονες απαιτήσεις, παρουσιάστηκε στη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης του Δήμου Κοζάνης το απόγευμα της περασμένης Τετάρτης, παρόντων του Δημάρχου Κοζάνης Λευτέρη Ιωαννίδη, του Αντιδημάρχου Προγραμματισμού Κώστα Δεσποτίδη, του συνόλου σχεδόν των φορέων της πόλης και πολλών δημοτών.
Να σημειωθεί πως όπως τονίστηκε και από τους μελετητές πρόκειται για ένα δυναμικό σχέδιο, το οποίο θα αποτελέσει τη βάση ένταξης για την πρόσβαση στην ευρωπαϊκή χρηματοδότηση μέσα από το Πράσινο Ταμείο.
«Μετά από μια μακροχρόνια διαδικασία, ερχόμαστε να συζητήσουμε για το ΣΒΑΚ που θα αποτελέσει βάση ενός μακροχρόνιου σχεδιασμού για την Κοζάνη. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο σχέδιο, με στόχο να γίνει η πόλη ελκυστική για όλες τις δραστηριότητες, οικονομικές, εμπορικές, πολιτιστικές» δήλωσε ο δήμαρχος Κοζάνης κατά την έναρξη της παρουσίασης, επιμένοντας πως «για μας δεν υπάρχει το σενάριο της μη δράσης. Δεν θα κάνουμε πίσω σ’ έναν αναγκαίο σχεδιασμό για την πόλη. Είμαστε σίγουροι γι’ αυτό που θέλουμε να κάνουμε και κοιτάζουμε στο μέλλον».
Την αναλυτική παρουσίαση έκαναν ο καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, συγκοινωνιολόγος-πολεοδόμος Θάνος Βλαστός, ο Διδάκτωρ Πολεοδόμος – Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός ΕΜΠ Ευθύμιος Μπακογιάννης και ο Νότης Παρασκευόπουλος, συγκοινωνιολόγος ειδικός σε θέματα Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Οι συμμετέχοντες φορείς, όπως το παράρτημα Δυτικής Μακεδονίας του ΤΕΕ, η ΕΛΜΕ το ΚΤΕΛ Αστικών και ο Εμπορικός Σύλλογος Κοζάνης, αλλά και μεμονωμένοι πολίτες υπέβαλαν τα ερωτήματά τους και κατέθεσαν τις απόψεις τους σε μια διαδικασία που διήρκεσε πάνω από τέσσερις ώρες.
Από την πλευρά τους οι μελετητές αναφέρθηκαν στην ανάγκη να εγκαταλειφθεί σε μεγάλο βαθμό το αυτοκίνητο στο κέντρο της πόλης και να δοθεί έμφαση σε περιπατητικές διαδρομές.
Περιφερειακός δακτύλιος, μέσα μαζικής μεταφοράς και θέσεις πάρκινγκ κυριάρχησαν στη συζήτηση με την κάθε πλευρά να υπεραμύνεται των θέσεων της και να καταθέτει τις προτάσεις της ώστε να συμπεριληφθούν στον τελικό σχεδιασμό.
Η ανακοίνωση του δήμου Κοζάνης
Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας αποτελεί Στρατηγική επιλογή για το Δήμο Κοζάνης. Είναι ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός μέσα σε αστικό περιβάλλον που συμβάλλει στην τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας, στη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην πόλη και δημιουργεί συνθήκες ισορροπίας στις κινήσεις, δίνοντας έμφαση στον άνθρωπο, στις ήπιες μορφές μετακίνησης, που έχουν βάση το περπάτημα, το ποδήλατο, και τη δημόσια συγκοινωνία, με φάσεις υλοποίησης, δυναμική διαδικασία παρακολούθησης και μακροπρόθεσμη προοπτική.
Ο οδικός χάρτης αποτελεί μια δυναμική διαδικασία, που η πρόοδος της κάθε φορά θα γίνεται μέσα από αξιολόγηση των βημάτων και πάντα σε συνεργασία και διαβούλευση με τους φορείς της περιοχής.
Ένα σχέδιο απαραίτητο για όλες τις μελλοντικές χρηματοδοτήσεις υποδομών, που θα αναδείξουν την ταυτότητα της Κοζάνης.
Παράλληλα αναδεικνύεται ο κομβικός ρόλος στον οποίο καλείται να ανταποκριθεί η δημόσια συγκοινωνία με ένα νέο σχεδιασμό που συνδέεται άρρηκτα με το ΣΒΑΚ με πυκνώσεις δρομολογίων, με κάλυψη όσο το δυνατόν μεγαλύτερου μέρους της πόλης με την ενεργοποίηση της τηλεματικής, περισσότερα μέσα, με μια μελέτη που εκπονείται παράλληλα.
Μετά από μια τετράωρη διαβούλευση αναδείχθηκε η καταρχήν θετική στάση των φορέων της Κοζάνης με επί μέρους προτάσεις, που θα ληφθούν υπόψη στο συνολικό σχεδιασμό.
Η Δημοτική Αρχή έχει όραμα, πολιτική βούληση και σχέδιο για μια πόλη αειφόρο, ανθρώπινη, βιώσιμη, φιλική, κοινωνικά δίκαιη και οικονομικά ευημερούσα.

Μοιραστείτε την είδηση