Τα όρια του ιδιωτικού

1 Min Read

Στη μαραθώνια κατάθεσή του στο Κογκρέσο για το περιβόητο πια θέμα της διαρροής των προσωπικών δεδομένων του πιο δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου, ο ιδρυτής του Μάρκ Ζούκερμπεργκ ερωτήθηκε απο γερουσιαστή σχετικά με το αν θα έλεγε δημόσια το όνομα του ξενοδοχείου στο οποίο κοιμήθηκε το προηγούμενο βράδυ. Εκείνος, εμφανώς αμήχανος, δήλωσε «εεεε, όχι».
Στη συνέχεια ο γερουσιαστής επανήλθε ρωτώντας τον «θα θέλατε να μας πείτε τα ονόματα εκείνων στους οποίους στείλατε μηνύματα την περασμένη εβδομάδα;» με τον Ζούκερμπεργκ να απαντά «κ. Γερουσιαστά δεν θα ήθελα να μοιραστώ αυτά τα δεδομένα εδώ».
«Αυτό είναι το ζητούμενο, λοιπόν. Το δικαίωμα στην ιδιωτικότητα, τα όρια αυτού του δικαιώματος και το πόσα είναι διατεθειμένος να απεμπολήσει κάποιος στο όνομα του να «ενώνεις ανθρώπους σε όλο τον κόσμο (σ. σλόγκαν του facebook)» απάντησε ο γερουσιαστής.
Ο παραπάνω διάλογος δίνει όλες τις απαντήσεις και αποτυπώνει με μεγάλη ακρίβεια το ζήτημα που δημιουργήθηκε μετά την αποκάλυψη της διαρροής προσωπικών δεδομένων χρηστών του facebook.
Υπάρχει ένα όριο στην ιδιωτικότητα, το οποίο πρέπει να γίνεται αντιληπτό και σεβαστό από όλους: τους παρόχους των υπηρεσιών, αλλά και τους ίδιους τους χρήστες που οφείλουν να σταθμίζουν τις συνέπειες των επιλογών του.

Ιωάννα
[email protected]

Μοιραστείτε την είδηση