Η Άλλη Όψη / 40 χρόνια φούρναρης …

5 Min Read


1978:
τα χρόνια ήταν ακόμη «γκαβά» /
οι βασικές ανάγκες για μια στοιχειωδώς αξιοπρεπή επιβίωση μεγάλες,
ενώ οι συνθήκες της εποχής για τη μεταπολιτευτική «επαρχία» ιδιαίτερα δύσκολες /
την τοπική κοινωνία μέσω του Δήμου Κοζάνης διεκδικούσαν να καθοδηγήσουν κυρίως άνθρωποι επαγγελματίες ή επιχειρηματίες στην κανονική τους ζωή /
υπήρχε ένταση στην προεκλογική περίοδο, χτυπήματα κάτω από τη μέση, ευθεία αντιπαράθεση μεταξύ προσώπων αλλά και πολιτικών επιλογών,
υπήρχε όμως και χιούμορ …

η επικοινωνιακή στρατηγική περιλάμβανε τρικ και φέιγ βολάν που περιείχαν απίθανα συνθήματα, επιχειρήματα, αντεγκλήσεις και φυσικά προτάσεις υλοποίησης έργων /
η κοινωνία περίμενε κυρίως βελτίωση των υποδομών και αυτό καθοδηγούσε τη στρατηγική προσέλκυσης των ψηφοφόρων /
τα πρόσωπα έπαιζαν εκ των πραγμάτων τον κυρίαρχο ρόλο, ενώ κάθε παράταξη πάλευε να κερδίσει τις εντυπώσεις για το πόσο κοντά ήταν καθημερινά στο λαό …

η εποχή και η μετέπειτα δημοτική διακυβέρνηση κατέγραψε στη μνήμη αρκετών παιδιών της πόλης ένα σχετικά λαοφιλή δήμαρχο, τον Γιάννη Παπαγιάννη, ως τύπο κιμπάρη και γλεντζέ, αλλά και ως δίκαιο άνθρωπο που υποστήριζε με τις ιατρικές υπηρεσίες του τους φτωχούς δημότες,
ενώ ταυτόχρονα ασκούσε μια μεστή διοίκηση, χωρίς να αποτελεί πρόσωπο δυσπρόσιτο και απόμακρο για όποιον ήθελε να τον προσεγγίσει ….
________

– Η Άλλη Όψη:

2018:
τα χρόνια πλέον δεν είναι «γκαβά»,
είναι όμως χρόνια «περίεργα» …
η πόλη βρίσκεται μαζί με τη χώρα ολόκληρη σε ένα αναπτυξιακό και οικονομικό τέλμα,
βρίσκεται σε μια μετάβαση διαρκείας με απροσδιόριστα χαρακτηριστικά, στερούμενη ιδιαίτερων προσδοκιών βελτίωσης και κυρίως στερούμενη αισιοδοξίας /
αναζητεί μάχιμους και ικανούς ανθρώπους να την κάνουν «λίγο πιο μεγάλη και λίγο πιο ανοικτή», παρά να τη δουν να συρρικνώνεται …
αναζητείται δημοτικό σχήμα ή συνεργατικά δημοτικά σχήματα με σύγχρονη οπτική και προοπτική, κάποτε από ένα ισχυρό αυτοδιοικητικό πρόσωπο /
ένας δήμαρχος πλέον δεν διαχειρίζεται απλά συνθήκες, καταστάσεις, πρόσωπα και χρηματοδοτήσεις /
δεν διεκπεραιώνει ως επικεφαλής του αυτοδιοικητικού μηχανισμού μόνο διαδικασίες, δεν ακολουθεί απλά νόμους και διατάγματα και δεν υπογράφει μόνο διοικητικά έγγραφα /
ένας δήμαρχος οφείλει να σκέπτεται και κυρίως να ενεργεί πολυτομεακά και πολυδιάστατα, όχι μόνο για το σήμερα των δημοτών, αλλά και τη διατηρησιμότητα των συνθηκών διαβίωσης με συνεχείς βελτιωτικές τάσεις /
ένας δήμαρχος πρέπει να ξεπερνά τις περιορισμένες δυνατότητες και ικανότητες του υφιστάμενου (και εκ των πραγμάτων ελλιπούς αριθμητικά και συχνά ποιοτικού) προσωπικού, αξιοποιώντας τις δυνάμεις της κοινωνίας, αλλά και του ιδιωτικού τομέα /
ένας δήμαρχος οφείλει να θέτει εαυτόν στη συνεχή προσπάθεια επίτευξης σύγχρονων προκλήσεων που ελάχιστοι από τους δημότες φαντάζονται ότι είναι επιτεύξιμες /
ένας δήμαρχος οφείλει να εμπνέει ακόμη και τους πολιτικούς αντιπάλους του, να καθρεπτίζει τις ικανότητες και τα αποτελέσματα των επιλογών του σε υπηρεσίες που απολαμβάνει ο κάθε δημότης /
ένας δήμαρχος οφείλει να είναι μη εξαρτημένος πολιτικά και ουσιαστικά από στρεβλές και μονόπαντες επιλογές διοίκησης και χρηματοδότησης δράσεων /
ένας δήμαρχος οφείλει κυρίως να ενώνει στο πρόσωπο του αντιθέσεις και να προβάλλει επάνω στην πόλη του εφαρμόσιμες και ευρείες πολιτικές …
ένας δήμαρχος οφείλει να διαθέτει πολλά και κυρίως να διαθέτει γνώσεις, αξιοπρέπεια, μετριοπάθεια, σεβασμό, υπομονή, σταθερότητα απόψεων, διεκδικητική διάθεση, αστική και περιαστική αναπτυξιακή αντίληψη …
40 χρόνια προεκλογικών αναμετρήσεων μας έδωσαν αρκετά δείγματα του πως προσεγγίζει κάποιος μια τέτοια διαδικασία, με στόχο όχι να κερδίσει εκλογές και καρέκλα,
αλλά να κερδίσει εμπιστοσύνη, σεβασμό και εκτίμηση των δημοτών /

όλοι οι δημότες που παρακολουθούν αυτές τις διαδικασίες είναι πλέον πολύ έμπειροι και ξέρουν καλά ποιος φούρναρης βγάζει το καλό ζεστό ψωμί /
όσο κι αν η χρήση των ΜΜΕ και των κοινωνικών δικτύων υποκαθιστά με εικόνες όσα κάποτε ήταν γραμμένα σε κείμενα και όσο κι αν τα επικοινωνιακά profile παρουσιάζουν μια διαφορετική εικόνα ίσως από την πραγματική, οι δημότες ξέρουν τα πάντα και πάλι /
ξέρουν σε ποιον να δείξουν ανοχή, σε ποιον να δείξουν αντοχή, σε ποιον να δείξουν την έξοδο, σε ποιον να δώσουν μια ακόμη ευκαιρία και σε ποιον να κλείσουν ερμητικά την πόρτα …
δεν είναι λοιπόν όλα image & επικοινωνιακές στρατηγικές,
είναι ακόμη προσέγγιση, μεθόδευση, σύνεση και προοπτική ….

Μοιραστείτε την είδηση