I Amsterdam

2 Min Read

Με το μότο «I amsterdam» το Άμστερνταμ επιχείρησε και τελικά κατάφερε να διατηρήσει τη θέση του ως ένας δημοφιλής ευρωπαϊκός προρισμός. Η καμπάνια ξεκίνησε το 2004 με το «Ι amsterdam», ως μότο και brand ταυτόχρονα για τους κατοίκους και την ίδια την πόλη. Τι σημαίνει, όμως, το branding μιας πόλης; Το brand, λοιπόν, ενός τόπου είναι μια συνισταμένη των κοινών πεποιθήσεων και της σύνδεσης που έχουν οι άνθρωποι με την πόλη.

Είναι η εικόνα γι’ αυτή, όπως φτιάχνεται απο το μάρκετιγνκ και τα μέσα ενημέρωσης. Μπορεί ένα λογότυπο να δημιουργήσει μια νέα δυναμική; Ναι, όπως φάνηκε κι απο την περίπτωση του Άμστερνταμ. Αρκεί, όμως, όλο αυό να υποστηρίζεται και απο τις παροχές της πόλης σε κατοίκους και τουρίστες. Μπορεί ένα λογότυπο να αλλάζει;

Αν και η γενική αρχή είναι ότι τα λογότυπα δεν πρέπει να αλλάζουν ή τουλάχιστον δεν πρέπει να αλλάζουν συχνά, καθώς αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της εικόνας του οργανισμού που εκπροσωπούν, ωστόσο κάποιες φορές η αλλαγή τους επιβάλλεται. Πότε; Όταν, χρειάζεται μια ώθηση η εικόνα του οργανισμού κι όταν αυτά είναι τόσο παρωχημένα που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες οπτικής επικοινωνίας.

Θα συμφωνήσω ότι ποτέ το πρόβλημά μας δεν ξεκινά μόνο από ένα λογότυπο. Σίγουρα, όμως, δεν μπορούμε να μετατρέψουμε σε πρόβλημα ένα λογότυπο.

Ιωάννα

[email protected]

Μοιραστείτε την είδηση