Και στο βάθος τούνελ Κλεισούρας

2 Min Read

Επί χρόνια τούτη εδώ η εφημερίδα είχε ως προμετωπίδα της το «αίτημα του λαού της περιοχής για την κατασκευή της παρακαμπτηρίου Πολυμύλου-Αγίας Βαρβάρας».
Το αίτημα δικαιώθηκε και εδώ και 15 περίπου χρόνια το τμήμα Πολυμύλου-Βέροιας γίνεται μέσω των 17 τούνελ της Εγνατίας Οδού, τα οποία εξυπηρετούν καθημερινά όχι μόνο τους πολίτες της Κοζάνης και της Δυτικής Μακεδονίας, αλλά όλους όσοι για εμπορικούς, επαγγελματικούς ή λόγους ψυχαγωγίας κινούνται μεταξύ του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και των συνόρων της χώρας με την Τουρκία.
Την ίδια ώρα το αίτημα για ένα άλλο τούνελ, αυτό της Κλεισούρας του νομού Καστοριάς, βρίσκεται εδώ και πολλά χρόνια στην ατζέντα, ενώ κάθε χρόνος που περνάει εξασθενεί περισσότερο το τεκμήριο της ωφελιμότητάς του. Μερικοί απο τους λόγους είναι οι εξής:
1ο Η μετάβαση της περιοχής στη μεταλιγνιτική περίοδο, θέλουμε δεν θέλουμε, σημαίνει και πληθυσμιακή αποδυνάμωση, άρα και λιγότερη συγκοινωνιακή ένταση και φόρτο.
2ο Το συγκεκριμένο τούνελ αφορά μόνο στους κατοίκους των πόλεων της Καστοριάς και της Πτολεμαϊδας και των ενδιάμεσων χωριών με πολύ λίγο πληθυσμό. Σημειωτέον ότι όλοι αυτοί εξυπηρετούνται και έχουν γρήγορη πρόσβαση στην Εγνατία μέσω των κάθετων αξόνων.
3ο Τα χρήματα που θα δοθούν για το έργο θα απορροφήσουν το σύνολο των πόρων του συγκεκριμένου άξονα (με αριθμό 7), μην αφήνοντας περιθώριο για τη χρηματοδότηση άλλου οδικού έργου. Η δικαιολογία ότι δεν υπάρχει ώριμη μελέτη (ειρήσθω εν παρόδω ότι δεν είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται για έργο) δείχνει με τον πλέον καθαρό τρόπο τις παθογένειες του συστήματος ένταξης των έργων προς χρηματοδότηση στο περιφερειακό ΕΣΠΑ, ενώ αναδεικνύει παράλληλα τις ευθύνες των δήμων και άλλων δικαιούχων.
Εν ολίγοις, πάμε να δεσμεύσουμε περίπου 50 εκ. ευρώ για ένα έργο που είναι ζήτημα αν θα εξυπηρετεί μερικούς εκατοντάδες ημερησίως. Με ποια λογική;

Μοιραστείτε την είδηση